Vast Bellen van Ziggo: Tips & Trucs
Gebruik jij alle opties en functies van je Vast Bellen abonnement al? In dit artikel delen we de interessantste tips en trucs. Doorschakelen Voicemail Nummerweergave/anoniem bellen Extra telefoonlijn ...
Gelukt! Je krijgt vanaf nu elke maand de Community nieuwsbrief in je inbox.
Op mijn gisteren geïnstalleerde connect box knippert het rode hoorntje continu. Ik kan ook niet bellen en gebeld worden. Connect box resetten en de stappen op de ziggo site doorlopen hielpen niet. Graag advies.
Goedemiddag @Sonja20,
Goed dat je even aan de bel trekt! Ontzettend vervelend dat bij jou de vaste telefoonlijn nog niet werkt. Ik heb je gegevens er even bij gepakt en zo te zien is de vaste telefoonlijn nog niet geactiveerd op het modem.
Ik heb hiervoor een verzoek ingeschoten in de achterliggende systemen. Binnen nu en uiterlijk 24 uur dient de vast telefoonlijn dan te werken. Mocht dit na 24 uur nog niet het geval zijn, herstart dan het modem door
het modem 30 seconden van de stroom te halen en daarna weer in te schakelen.
Laat maar weten of het hiermee is opgelost. Anders helpen wij je graag verder.
Het werkt weer, geen rood lampje meer en ik kan weer bellen. Heel erg bedankt voor de snelle actie.
Fijn te lezen dat het vlot gelukt is.
@Sonja20 Super dat het na de aanpassing inmiddels werkt! Laat het gerust weten als we verder nog ergens mee kunnen helpen.
Groeten,
Paul
Ook hier knippert het rode telefoontje. Alle adviezen van de klantenservice opgevolgd, alle bovenstaande dingen geprobeerd, maar nog geen resultaat
Hi @Robert40 en welkom op onze Community!
Niet tof dat je ook problemen ervaart wel super dat je al van alles hebt geprobeerd. Kun je dit toelichten, wat heb je geprobeerd? En wat hoor je precies op het moment dat je naar je vaste lijn belt? En maakt het verschil als je de RJ11 kabel (telefoonkabel) eruit haalt en dan opnieuw naar de vaste lijn belt met bijvoorbeeld je mobiele telefoon?
Ik heb opgestart met de telefoonkabel in de connectbox, opgestart zonder telefoonkabel in de connectbox en later aangesloten, ik heb ditzelfde ook nog gedaan nadat ik alles een paar minuten van de stroom heb gehad. Ik heb opnieuw opgestart met het knopje aan de achterkant en opgestart met een tandenstoker in het resetgaatje aan de achterkant.
Als ik naar mijn vaste lijn bel met mijn mobiel hoor ik helemaal niets.
Als ik de RJ11 kabel er uit haal heb ik toch sowieso geen verbinding?
@Robert40, als de RJ11 kabel niet in je modem zit en je vervolgens belt met een mobieltje naar je nummer en de lijn 'normaal’ hoort overgaan betekent dat dat het belletje wel goed binnenkomt op je modem. Het probleem zit dan waarschijnlijk in bijvoorbeeld je telefoontoestel zelf of de RJ11 kabel die misschien niet meer goed is. Als de lijn niet normaal overgaat en je bijvoorbeeld niets hoort terwijl de RJ11 kabel niet in je modem zit kunnen we concluderen dat het belletje niet goed aankomt op je modem en dat we daar de oorzaak moeten zoeken. Het kan dan administratief gezien ook nog fout gaan. Vandaar het verzoek dit op deze manier te testen!
Zowel met als zonder aangesloten RJ11 kabel hoor ik helemaal niets als ik opbel met mijn mobiel.
@Erik S Ziggo en je hoeft geen vragen te stellen met een uitroepteken. Ik probeer ook mijn geduld te bewaren en netjes vragen te stellen en te beantwoorden. Er zijn meer providers dan alleen Ziggo
Sorry @Robert40, het was niet verkeerd en/of dwingend bedoeld al snap ik dat je het misschien wel zo opvat. Ik wilde alleen maar verduidelijken waarom we dat van je vroegen want erg logisch klinkt het misschien niet om dit te testen zónder kabel. Begrijp me dus niet verkeerd, ik ben blij met je geduld en medewerking
Dat er ook geen toon hoorbaar is als je met je mobieltje naar je vaste nummer belt zonder dat de kabel aangesloten is klopt zoals gezegd niet. Heb je het modem eerder met de tandenstoker een fabrieksreset gegeven door de kleine reset knop minimaal 30 seconden ingedrukt te houden? Als je de knop slechts kort indrukt zal het modem rebooten, maar niet teruggaan naar de fabrieksinstellingen.
Knopje 30 seconden ingedrukt. Gebeld met mijn mobiel en nu "dit nummer is niet in gebruik, de verbinding wordt verbroken"
Goedemiddag @Robert40,
Ontzettend vervelend dat de vaste lijn bij jou nog niet werkt! Ik heb op afstand de telefoonlijn opnieuw geactiveerd vanuit de centrale. Dit zou normaliter het probleem op moeten lossen.
Kun je over circa 1 uur nogmaals testen of je inmiddels kunt bellen? Het kan zijn dat je het modem nog even opnieuw moet opstarten.
Ik heb gisteren nog contact gehad met de klantenservice. Die hebben me doorverbonden met een 'specialist' die er ook niet uitkwam. Die heeft weer een mail verstuurd naar een andere afdeling en nu werkt alles ineens. Weet dus niet of daardoor is gekomen of door jouw hulp maar het werkt weer ?
Bedankt voor je hulp
Ik heb ook geen telefoon verbinding en een rood knipperend telefoonsymbooltje, ik hoop dat er voor mij ook een oplossing is. Heb ook alle stappen van de ziggo site doorlopen, heeft echter niet geholpen.
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.
Gebruik jij alle opties en functies van je Vast Bellen abonnement al? In dit artikel delen we de interessantste tips en trucs. Doorschakelen Voicemail Nummerweergave/anoniem bellen Extra telefoonlijn ...
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.