Vraag
Reacties
TanteNet
Level 2

Antwoordapparaat vanaf mobiel beluisteren

Sinds anderhalve week ben ik in het bezit van een Connectbox. Alles (tv, internet, bellen) werkt naar behoren op 1 ding na: ik kan niet langer vanaf mijn mobiel (T-Mobile) mijn antwoordapparaat (Gigaset Box 100A) beluisteren (wat de afgelopen jaren nooit problemen heeft gegeven). Vanaf een vaste lijn kan ik wel op afstand beluisteren en beheren. Het lijkt erop dat vanaf de mobiel de "9"toets niet langer herkend wordt, het welkomstbericht wordt niet onderbroken.

Wat ik al geprobeerd heb:

- inbellen vanaf andere mobiele toestellen met andere providers (KPN en Vodafone)

- zowel telefoon als antwoordapparaat opnieuw installeren, systeempin opnieuw instellen

- modem opnieuw installeren

NIETS HELPT!

Weet iemand hiervoor een oplossing?

Volgens de Ziggo klantenservice is er aan hun kant niets mis en is het toeval dat dit probleem optreedt nadat het nieuwe modem geinstalleerd is. Oftewel kluitje en riet....

Om alle opmerkingen voor te zijn: de voicemail service van Ziggo is me te beperkt en Siemens heb ik ook gemaild 😉 

Alvast bedankt voor het meedenken!

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
7 Reacties 7
Jacob
Community Moderator
Community Moderator

@TanteNet leuk dat je de Ziggo Community bezoekt, welkom. Ik snap dat het inderdaad irritant is. Sorry voor het gedoe!

In hoeverre wij hier invloed op hebben is me niet helemaal duidelijk, wel denk ik dat hier vast iemand is die een tip heeft. Wie weet kan @Francois8 je helpen? 

0 Kudos
TanteNet
Level 2
Topicstarter

Hallo Jacob,

Hoe kom ik in contact met de door jou getipte @Francois8? Ik ben er inmiddels achter dat ook mijn andere antwoordapparaat (die staat achter lijn 1, mijn zakelijke staat achter lijn 2) mobiel niet en vast wél te benaderen is. Dan kan Ziggo wel roepen dat het toeval is, maar ik krijg toch sterk de indruk dat dit modem het dtmf-signaal voor de mobiel 9 fout doorgeeft...

0 Kudos
AlexHelpt
Level 16

Ik weet ook weinig tot niets over telefooninstellingen, maar wel dat Ziggo FSK gebruikt en niet DTMF. Geen idee hoe dat hier van toepassing is, want ik dacht dat DTMF vs FSK alleen betrekking had op nummerweergave. Maar goed, dat zou dan ook mijn (non)kennis onderstrepen. @Francois83 lijkt me degene die Jacob bedoelt, dus hierbij is de vermelding gestuurd naar de forummer die hier mogelijk meer over weet 🙂

Francois83
Level 11

@TanteNet  heeft u een printschreen van DTMF instellingen van u andwoortapraat 

0 Kudos
TanteNet
Level 2
Topicstarter

Hallo Francois83, ik heb geen idee hoe zoiets eruit ziet en waar ik het zoeken moet. In de handleiding van het telefoontoestel met geïntegreerd antwoordapparaat (de Gigaset SL450A) staan geen DTMF-instellingen vermeld. Of ik herken ze niet als zodanig, dat kan natuurlijk ook.

0 Kudos
Francois83
Level 11

probeer het volgende eens

toets 9 indrukken iets langer dan normaal 

wat voor mobiele telefoon heb je?

0 Kudos
TanteNet
Level 2
Topicstarter

heb ik ook al geprobeerd, helpt niet. Ik heb het vanaf drie verschillende telefoons met 3 verschillende providers geprobeerd, maakt niets uit... Waarom gaat iedereen ervan uit dat het probleem aan mijn kant ligt? Het is al 20 jaar goed gegaan, tót de aansluiting van het nieuwe modem!

Wat kan er mis gaan in het modem? Kunnen daar instellingen verkeerd staan waardoor beide antwoordapparaten wel het goede signaal ontvangen vanaf een vaste lijn, maar niet langer vanaf een mobiele telefoon?

0 Kudos