agmblommers

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Anoniem bellen uitzetten

Ook bij mijn moeder (91) is anoniem bellen ongevraagd aangezet bij haar nieuwe extra telefoonlijn (deze week geinstalleeerd).

Deze lijn is bedoeld als alarmlijn en moet het nummer zichtbaar zijn.

Kan iemand dit terugzetten zodat haar nummer gewoon zichtbaar is als zij belt?

Servicedesk ziggo kan het niet zeggen ze.

Dank voor jullie aandacht

2 Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 9916Posts
  • 846Oplossingen
  • 2385Likes

@agmblommers Hartelijk dank voor de gevraagd gegevens per privebericht. Ik zorg ervoor dat het telefoonnummer van je moeder binnen uiterlijk 24 uur weer zichtbaar is op het moment dat ze belt. Laat het gerust weten als we verder nog iets voor je kunnen betekenen. 

Bekijk in context

Anne B
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 8529Posts
  • 882Oplossingen
  • 7273Likes

Goedemiddag @Zoeff50, ik kijk graag wat ik voor je kan doen. Op dit moment is er bij ons niet een optie geactiveerd waarmee we je nummerweergave bij anderen blokkeren. Dat houdt in dat als jij iemand belt bij die persoon jouw telefoonnummer zichtbaar zal zijn (wordt niet door Ziggo geblokkeerd). De naam / techniek die wordt gebruikt voor dat doorgeven is FSK, dus de telefoon van de ontvangende partij moet wel FSK nummerweergave ondersteunen. 

Bekijk in context

22 Reacties 22
wewanl

Liefhebber
  • 459Posts
  • 1Oplossingen
  • 96Likes

Kan je dat niet zelf instellen als je inlogt op mijn Zigggo?

Dave!
Super Expert
Super Expert
  • 16076Posts
  • 693Oplossingen
  • 3908Likes

@agmblommers  welkom op de Ziggo Klant Helpt Klant Community

 

Ik ga dit even voorleggen aan een Ziggo Medewerker die zal dit dan overnemen en verder helpen. Zij kunnen in de systemen, ik ben een klant en ik kan alleen doorgeven.

 

agmblommers
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

helaas niet

Dave!
Super Expert
Super Expert
  • 16076Posts
  • 693Oplossingen
  • 3908Likes

@wewanl  schreef:

Kan je dat niet zelf instellen als je inlogt op mijn Zigggo?


Je kan wel nummers blokkeren in Mijn Ziggo, maar uitzetten hiervan kan alleen medewerker doen van Ziggo

agmblommers
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

bedankt, benieuwd hoe snel ze reageren.

Maar waarom kan de klantenservice ziggo dan niet helpen denk ik dan?

Dave!
Super Expert
Super Expert
  • 16076Posts
  • 693Oplossingen
  • 3908Likes

Ik weet niet waarom de klantenservice dit niet kan, kan alleen een Medewerker van Ziggo antwoord opgeven.

 

Even vergeten zet even voor de zekerheid je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

DON PAPA
Expert
Expert
  • 2127Posts
  • 35Oplossingen
  • 1683Likes

Ik neem aan dat je dat alarmnummer onder een sneltoets op de telefoon hebt staan, in dat geval moet je #31#telefoonnummer-alarmlijn# toevoegen aan het alarmnummer, dan zal het telefoonnummer zichtbaar zijn bij de alarmlijn.

Screenshot_20211117-084759_Mijn Ziggo.jpg

 

En als het gaat om dat de alarmlijn jullie niet kan bellen omdat je anonieme oproepen aan hebt staan, dan kun je dat uitschakelen door éénmalig #141# in te toetsen op de vaste telefoon.

 

 

 

agmblommers
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

oke, staat er in

agmblommers
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

dit is dus als ik het goed begrijp nodig totdat de functie anoniem bellen weer op uit staat?

agmblommers
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

bij deze telefoon zit een losse alarmknop die om de pols zit. bijvoorbeeld bij een val kan die ingedrukt worden waarna haar gekoppelde telefoon nummers gaat bellen tot er wordt opgenomen. als haar nummer bij die ontvangers niet zichtbaar is, kunnen die mensen niet zien dat het haar alarmtelefoon is, daarom is het zo belangrijk dat haar nummer wordt mee gestuurd.

DON PAPA
Expert
Expert
  • 2127Posts
  • 35Oplossingen
  • 1683Likes

Ik heb de posting wat aangepast, lees die nog even goed door.

 

Je kan #31#telefoonnummer-alarmlijn# (waar "telefoonnummer-alarmlijn" staat, kan je natuurlijk elk telefoonnummer zetten wat je maar wilt) er gewoon in laten staan, dan weet je zeker dat jouw nummer altijd zichtbaar is bij de alarm, lijn. En als de alarmlijn aangeeft dat ze jullie niet kunnen bellen omdat je anonieme oproepen aan hebt staan, dan kun je dat uitschakelen door éénmalig #141# in te toetsen op de vaste telefoon.

agmblommers
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

bedankt, in afwachting van de reactie van ziggo ga ik dit instellen zodra ik bij haar ben.

Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 551Posts
  • 60Oplossingen
  • 127Likes

Hallo @agmblommers , goed dat je onze Community hebt gevonden als je hulp zoekt voor je moeder. Welkom hier 🙂 
Even voor mijn beeldvorming, je wilt dat het nummer zichtbaar wordt op het 2e (extra) nummer? De eerste lijn moet wel als geheim nummer blijven actief staan?
Of kan ik de optie aanpassen voor beide nummers? Dat kan ik niet precies uit je bericht opmaken en daar zit een groot verschil in. 

agmblommers
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Dag Meindert.

Het deze week toegevoegde, extra telefoonlijn, moet net zoals haar reeds lang bestaande nummer zichtbaar worden voor iedereen die door haar telefoons gebeld wordt.

Dus beide nummers normaal zichtbaar, niet geheim.

In de bevestigings email die ik maandag kreeg over de nieuwe extra telefoon wordt genoemd dat ziggo dat nieuwe extra nummer op "anoniem bellen:aan" hadden gezet. Dat moet dus op "uit".

Dus helemaal geen geheime nummers, geen van beide.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 9916Posts
  • 846Oplossingen
  • 2385Likes

@agmblommers Dankjewel voor jouw reactie! Ik kan ervoor zorgen dat beide nummers weer zichtbaar worden gemaakt. Zou ik ter verificatie wel de laatste 3 cijfers van het rekeningnummer en de geboortedatum van je moeder mogen weten? Je kan dit aan mij doorgeven door middel van een privebericht. Klik hiervoor bovenop deze pagina op "Berichten" en navigeer dan naar het oranje-witte kladblok symbool. Bij "Verzenden naar" vul je dan mijn naam zodat het bericht direct bij mij uitkomt. Zodra ik deze info heb kan ik het voor jouw moeder wijzigen. 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 9916Posts
  • 846Oplossingen
  • 2385Likes

@agmblommers Hartelijk dank voor de gevraagd gegevens per privebericht. Ik zorg ervoor dat het telefoonnummer van je moeder binnen uiterlijk 24 uur weer zichtbaar is op het moment dat ze belt. Laat het gerust weten als we verder nog iets voor je kunnen betekenen. 

Bekijk in context

agmblommers
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Paul, dank je. Het werkt weer zoals gewenst.

Groet

Zoeff50

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ook bij mij staat  Anoniem Bellen permanent ingeschakeld. Kan dit uitgeschakeld worden?

Dave!
Super Expert
Super Expert
  • 16076Posts
  • 693Oplossingen
  • 3908Likes

@Zoeff50  Ik zal dit voorleggen aan een medewerker en dan kan die het voor je uitzetten.

 

Zet wel even postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

Uitgelicht topic