Vast Bellen van Ziggo: Tips & Trucs
Gebruik jij alle opties en functies van je Vast Bellen abonnement al? In dit artikel delen we de interessantste tips en trucs. Doorschakelen Voicemail Nummerweergave/anoniem bellen Extra telefoonlijn ...
Gelukt! Je krijgt vanaf nu elke maand de Community nieuwsbrief in je inbox.
mijn alarm maakt elke automatisch contact met de SMC alarmcentrale krijg nu het volgende bericht van de alarmcentrale met het volgende
Problematiek analoge kiezers
De techniek achter analoge kiesverbindingen is verouderd. Een einddatum is er nog niet, maar het is onvermijdelijk dat deze verbindingen de komende jaren gaan stoppen. Tegenwoordig zijn er diverse modernere alternatieven beschikbaar.
Veel klanten maken gebruik van Internet en bellen, waarbij het telefoonverkeer via een router loopt. De lijn van het alarmsysteem naar de router is vaak een analoge lijn. De router zet het analoge signaal om naar een VOIP signaal (Voice Over IP) waarna de melding van het alarmsysteem naar de alarmcentrale wordt verzonden.
Een andere situatie is dat de lijn van het alarmsysteem die naar de alarmcentrale gaat analoog is. De infrastructuur bij de provider is in de laatste 15 jaar gefaseerd omgezet van analoog naar digitaal. Dit betekent dat de provider het analoge signaal omzet in een digitaal signaal en het vervolgens doorstuurt naar onze alarmcentrale.
In beide situaties wordt het analoge signaal omgezet. Dit kan problemen in de alarmoverdracht veroorzaken, zoals vertraging in de doormelding. We zien bijvoorbeeld regelmatig dat een inschakeling van dezelfde zone een aantal keren achter elkaar binnenkomt. Dat komt doordat de “kiss-off”, ofwel het signaal van de ontvanger dat het bericht goed is aangekomen, niet binnen de juiste tijd bij de kiezer aankomt, waardoor de kiezer het signaal opnieuw verstuurt. De meeste kiezers versturen het signaal 10 of 20 keer voordat het systeem een “Failure to Connect” (FTC) melding geeft. Deze melding staat dan vaak op het bedienpaneel van de klant. Als na enkele keren proberen het signaal toch binnenkomt, dan kan de klant dit niet zien op de display van het systeem, maar alleen in het logboek. Hierdoor zijn er vermoedelijk veel klanten (en installateurs) die geen idee hebben dat deze problematiek, soms al jaren, bij hun kiezer speelt.
Wees voorbereid!
Het is van essentieel belang om tijdig actie te nemen. Daarom raden wij het sterk af om nog alarmsystemen die via een kiesverbinding doormelden te activeren. Vanaf 1 februari 2021 zullen wij daarom dergelijke aansluitingen niet meer accepteren. Zo worden problemen in de toekomst voorkomen en klanten als gevolg daarvan niet onnodig op extra kosten gejaagd.
Alternatieve doormelding
Wij vragen u met klem systemen die zich in alle bovengenoemde situaties bevinden om te bouwen naar een andere oplossing, indien mogelijk tijdens onderhoud. Wij kunnen hiervoor geschikte communicatiemodules leveren. Bovendien ondersteunen wij alle in Nederland gangbare IP-overdragers.
Heeft u vragen of wilt u advies, neemt u dan contact op met de afdeling iSupport op e-mailadres isupport@smc-alarmcentrale.nl.
ia dit ook van toepassing op de connectbox?
Opgelost! Ga naar oplossing.
@pvdleur schreef:
is dit ook van toepassing op de connectbox?
Eigenlijk niet belangrijk, de SMC alarmcentrale gaat / heeft veranderingen doorgevoerd, daar moet je op anticiperen.
@pvdleur Volgens mij maakt het in het geval van een Connect box niets uit, die techniek veranderd niet, de telefoonlijn gaat via het modem en niet via de ingebouwde router.
https://www.smc-alarmcentrale.nl/nieuws/einde-analoge-doormelding
Vanuit de Connectbox is het zover ik weet al digitaal middels PacketCable
Vanuit het alarm systeem zelf kan het nog wel analoog zijn, dat weet ik verder niet. Zo komt het bericht uit de startpost wel op mij over. Het signaal wat uit een alarmsysteem over een rj11 kabel naar de Connectbox gaat kan nog analoog zijn.
@pvdleur schreef:
is dit ook van toepassing op de connectbox?
Eigenlijk niet belangrijk, de SMC alarmcentrale gaat / heeft veranderingen doorgevoerd, daar moet je op anticiperen.
@pvdleur Volgens mij maakt het in het geval van een Connect box niets uit, die techniek veranderd niet, de telefoonlijn gaat via het modem en niet via de ingebouwde router.
https://www.smc-alarmcentrale.nl/nieuws/einde-analoge-doormelding
Vanuit de Connectbox is het zover ik weet al digitaal middels PacketCable
Vanuit het alarm systeem zelf kan het nog wel analoog zijn, dat weet ik verder niet. Zo komt het bericht uit de startpost wel op mij over. Het signaal wat uit een alarmsysteem over een rj11 kabel naar de Connectbox gaat kan nog analoog zijn.
Goed dat je navraag doet en welkom hier op de Ziggo Community, @pvdleur
Ik zie dat Steefb, Bert en RoWi zich over jouw bericht ontfermd hebben en je van antwoord hebben voorzien.
Kun je hiermee verder of zijn er nog vraagtekens? 🙂
weet nu wat te doen
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.
Gebruik jij alle opties en functies van je Vast Bellen abonnement al? In dit artikel delen we de interessantste tips en trucs. Doorschakelen Voicemail Nummerweergave/anoniem bellen Extra telefoonlijn ...