Na jarenlang naar volle tevredenheid de service "voicemail op afstand afluisteren" gebruikt te hebben
heb ik ineens een probleem met het afluisteren op afstand van de voicemail op mijn vaste lijn.
Ik bel op afstand naar mijn vaste nummer. hoor de welkomstboodschap op mijn voicemail, druk de toegangscode *code# in en kon altijd probleemloos mijn voicemailberichten afluisteren.
Twee maanden geleden heb ik bij het intoetsen van de toegangscode een fout gemaakt (precies weet ik het niet meer) door code# of *code* in te toetsen, waardoor ik de mogelijkheid berichten af te luisteren niet lukte.
Vanaf dat moment is het probleem ontstaan. Als ik nu bel op afstand en de juist toegangscode *code# indruk, hoor ik "wij hebben uw bericht niet kunnen opnemen, probeert u het nog eens", wordt vervolgens de welkomstboodschap nog een keer afgespeeld, hoor ik een piep en wordt het stil.
Hierover al 3x met Ziggo gebeld, maar niemand kan mij helpen. Voicemail aan/uit gezet, wachtwoord via menu gewijzigd, niets helpt.
Uiteindelijk hebben ze mij geadviseerd dit probleem in de community voor te leggen, in de hoop dat het door iemand gelezen wordt, die mij hiermee kan helpen. Ik ben heel benieuwd of dit gaat lukken.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Mogelijk moet je je code opnieuw instellen?
Scroll naar beneden op de volgende pagina voor de stappen:
Zoals ik al schreef heb ik de toegangscode al gewijzigd. Niet eerst terug naar de standaard pincode 4444 en daarna een nieuwe code, maar gewoon van mijn oude persoonlijke code in een nieuwe.
voor alle duidelijkheid: de voicemail welkomstboodschap werkt goed.
Het afluisteren op afstand werkt niet.
Een Ziggo forum medewerker komt hier binnen afzienbare tijd langs om naar je probleem te kijken en de nodige stappen te zetten.
#61# (voicemail uit zetten) al geprobeerd?
Hi @raalt en welkom op de Ziggo Community!
Voor jaren werkt alles naar volle tevredenheid, je wijzigt noodgedwongen één ding en het is mis! Je kent het gezegde vast wel, if it works, don't touch it!
Nu aan ons de schone taak het weer werkende te krijgen. Je hebt al gemerkt dat het een complex issue is bij je contact met de reguliere klantenservice. Wij gaan het daarom in onderzoek nemen. Ik heb het neergelegd bij een achterliggend team en die gaan er nu verder mee aan de slag.
We komen erbij je op terug! Dank aan @Bert & @Havanna voor het meedenken tot nu toe!
Ja, helpt ook niet.
Als die medewerker een oplossing weet dan hoor ik dat heel graag.
Hartelijk dank, ik wacht af.
Hi @raalt !
Vanuit de achterliggende partij zijn al enkele vervolgvragen binnengekomen. Heb je nog antwoord voor mij op het volgende;
1. Heb je een exacte tijd + datum wanneer de problemen begonnen? Hoe exacter, des te beter!
2. Wil je stap voor stap beschrijven wat je doet? Mag zo minuscuul als maar kan. Liever teveel dan te weinig details. Dit zodat we zo exact mogelijk kunnen nabootsen wat je doet.
3. Mag ik het merk + type van je telefoon waarop je het terug wilt luisteren? Ook graag versie van het besturingsprogramma.
Hoor het graag van je! Dan nemen we het verder in onderzoek!
Ik zorg dat u deze informatie maandag krijgt (even een paar dagen er tussenuit).
1. Heb je een exacte tijd + datum wanneer de problemen begonnen? Hoe exacter, des te beter!
14-06-2024 om 11.2 11.23 11.29 en 13.08 pogingen gedaan om met toegangscode berichten af te luisteren.
2. Wil je stap voor stap beschrijven wat je doet? Mag zo minuscuul als maar kan. Liever teveel dan te weinig details. Dit zodat we zo exact mogelijk kunnen nabootsen wat je doet.
- Ik bel naar mijn vaste nummer en wacht tot de welkomstboodschap wordt afgespeeld.
- Tijdens het afspelen toets ik de toegangscode in *0000# (ik hoorde daarna of ik wel- of geen berichten had en kon deze dan op afstand afluisteren). Vanaf 14-06 dus niet meer.
Nu hoor ik: "wij hebben uw bericht niet kunnen opnemen, probeert u het nog eens"
3. Mag ik het merk + type van je telefoon waarop je het terug wilt luisteren? Ook graag versie van het
besturingsprogramma.
Toestel: Gigaset DA710
Besturingsprogramma: Windows 10 (bedoelt u dit?)
Dankjewel! @raalt Ik heb het doorgezet naar de afdeling die dit gaat onderzoeken. Zodra we reactie hebben, dan hoor je van ons! We houden je op de hoogte!
Oh @raalt, ik heb nog wat meer informatie nodig:
- We moeten nog even weten om welk telefoonnummer gaat, haha. Is dat die eindigt op '11' of '42'?
- Als je met de vaste lijn naar voicemail belt, werkt het dan wel?
- Werkt het afluisteren op afstand wel met het 2e nummer?
- Op welke momenten (datum + tijdstip) heb je het geprobeerd?
- Vanaf welk nummer probeer je te bellen als je de voicemail wilt afluisteren en heb je daar ook een datum+tijdstip van?
Ik hoor het wel!
- “42”
- nee
-11 geen voicemail
- na 14-6 diverse keren op verschillende momenten
- vanaf “11” gisteren nog en vanaf mijn mobiele nummer
Conclusie: het probleem hangt niet samen met nummer vanaf waar je belt om af te luisteren, op welke datum en tijdstip en mobiel of vaste lijn.
Dankjewel! Opnieuw doorgezet naar andere afdeling. Super dat je zo snel reageert! @raalt
HI @raalt,
Ik heb nog even gevraagd om een update, helaas is er nog geen oplossing. Maar ik hoop dat ze snel een oplossing hebben.
Hi @raalt
Er is een update gekomen vanuit het ticket. Kun je controleren of het afluisteren van de Voicemail op afstand nu wel werkt voor het nummer eindigend op 42? Mocht het nog niet werken, dan willen ze graag weten welke stappen je precies doorloopt en wat je exact krijgt te horen.
- Ik heb zoals altijd gebeld naar mijn vaste nummer en wacht tot de welkomstboodschap wordt afgespeeld.
- Tijdens het afspelen toets ik de toegangscode *0000# in.
- Ik hoor opnieuw "wij hebben uw bericht niet kunnen opnemen, probeert u het nog eens" en vervolgens wordt de welkomstboodschap weer afgespeeld. Dit herken ik.
Maar bij een tweede poging gebruikte ik de code 0000# (dus zonder ster) en direct daarna weer *0000#.
Toen kreeg ik te horen:
- om uw bericht te beluisteren met de optie het opnieuw op te nemen toets 1
- om de prioriteit in te stellen toets 2
- om de vertrouwelijkheid in te stellen toets 3
- om het bericht te annuleren toets 4
- verbreek de verbinding om het bericht nu te versturen
Nog nooit eerder deze boodschap gehoord, maa misschien dat het u wat zegt.
Dankjewel @raalt! Ik heb het doorgezet. Zodra er meer bekend is, laten we weer van ons horen.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.