1
Vraag
2
Reacties
raalt

Level 2
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Afluisteren voicemail op afstand vaste telefoonlijnlijn

Na jarenlang naar volle tevredenheid de service "voicemail op afstand afluisteren" gebruikt te hebben

heb ik ineens een probleem met het afluisteren op afstand van de voicemail op mijn vaste lijn.

Ik bel op afstand naar mijn vaste nummer. hoor de welkomstboodschap op mijn voicemail, druk de toegangscode *code# in en kon altijd probleemloos mijn voicemailberichten afluisteren. 

Twee maanden geleden heb ik bij het intoetsen van de toegangscode een fout gemaakt (precies weet ik het niet meer) door code# of *code* in te toetsen, waardoor ik de mogelijkheid berichten af te luisteren niet lukte.

Vanaf dat moment is het probleem ontstaan. Als ik nu bel op afstand en de juist toegangscode *code# indruk, hoor ik "wij hebben uw bericht niet kunnen opnemen, probeert u het nog eens", wordt vervolgens de welkomstboodschap nog een keer afgespeeld, hoor ik een piep en wordt het stil.

Hierover al 3x met Ziggo gebeld, maar niemand kan mij helpen. Voicemail aan/uit gezet, wachtwoord via menu gewijzigd, niets helpt.

Uiteindelijk hebben ze mij geadviseerd dit probleem in de community voor te leggen, in de hoop dat het door iemand gelezen wordt, die mij hiermee kan helpen. Ik ben heel benieuwd of dit gaat lukken.

30 Reacties 30
Meldingen
Aan Uit
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 78695Posts
  • 5317Oplossingen
  • 23502Likes

Mogelijk moet je je code opnieuw instellen?

Scroll naar beneden op de volgende pagina voor de stappen:

Voicemail - zo werkt het | Klantenservice | Ziggo

raalt
Topicstarter
Level 2
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Zoals ik al schreef heb ik de toegangscode al gewijzigd. Niet eerst terug naar de standaard pincode 4444 en daarna een nieuwe code, maar gewoon van mijn oude persoonlijke code in een nieuwe. 
voor alle duidelijkheid: de voicemail welkomstboodschap werkt goed.

Het afluisteren op afstand werkt niet.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 78695Posts
  • 5317Oplossingen
  • 23502Likes

Een Ziggo forum medewerker komt hier binnen afzienbare tijd langs om naar je probleem te kijken en de nodige stappen te zetten.

Havanna

Level 17
  • 3406Posts
  • 124Oplossingen
  • 320Likes

#61# (voicemail uit zetten) al geprobeerd?

Dennis
Community Moderator
Community Moderator
  • 338Posts
  • 63Oplossingen
  • 201Likes

Hi @raalt en welkom op de Ziggo Community! 

Voor jaren werkt alles naar volle tevredenheid, je wijzigt noodgedwongen één ding en het is mis! Je kent het gezegde vast wel, if it works, don't touch it! 

Nu aan ons de schone taak het weer werkende te krijgen. Je hebt al gemerkt dat het een complex issue is bij je contact met de reguliere klantenservice. Wij gaan het daarom in onderzoek nemen. Ik heb het neergelegd bij een achterliggend team en die gaan er nu verder mee aan de slag.

We komen erbij je op terug! Dank aan @Bert & @Havanna voor het meedenken tot nu toe! 

raalt
Topicstarter
Level 2
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ja, helpt ook niet.

raalt
Topicstarter
Level 2
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Als die medewerker een oplossing weet dan hoor ik dat heel graag.

raalt
Topicstarter
Level 2
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hartelijk dank, ik wacht af.

Dennis
Community Moderator
Community Moderator
  • 338Posts
  • 63Oplossingen
  • 201Likes

Hi @raalt !

Vanuit de achterliggende partij zijn al enkele vervolgvragen binnengekomen. Heb je nog antwoord voor mij op het volgende;

1. Heb je een exacte tijd + datum wanneer de problemen begonnen? Hoe exacter, des te beter!

2. Wil je stap voor stap beschrijven wat je doet? Mag zo minuscuul als maar kan. Liever teveel dan te weinig details. Dit zodat we zo exact mogelijk kunnen nabootsen wat je doet.

3. Mag ik het merk + type van je telefoon waarop je het terug wilt luisteren? Ook graag versie van het besturingsprogramma.

Hoor het graag van je! Dan nemen we het verder in onderzoek!

raalt
Topicstarter
Level 2
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik zorg dat u deze informatie maandag krijgt (even een paar dagen er tussenuit).

raalt
Topicstarter
Level 2
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

1. Heb je een exacte tijd + datum wanneer de problemen begonnen? Hoe exacter, des te beter!

14-06-2024 om 11.2  11.23  11.29 en 13.08 pogingen gedaan om met toegangscode berichten af te luisteren.

2. Wil je stap voor stap beschrijven wat je doet? Mag zo minuscuul als maar kan. Liever teveel dan te weinig details. Dit zodat we zo exact mogelijk kunnen nabootsen wat je doet.

- Ik bel naar mijn vaste nummer en wacht tot de welkomstboodschap wordt afgespeeld. 

- Tijdens het afspelen toets ik de toegangscode in *0000# (ik hoorde daarna of ik wel- of geen berichten had       en kon deze dan op afstand afluisteren). Vanaf 14-06 dus niet meer.

Nu hoor ik: "wij hebben uw bericht niet kunnen opnemen, probeert u het nog eens"

3. Mag ik het merk + type van je telefoon waarop je het terug wilt luisteren? Ook graag versie van het 

besturingsprogramma.

Toestel: Gigaset DA710

Besturingsprogramma: Windows 10 (bedoelt u dit?)

Carlien
Community Moderator
Community Moderator
  • 2855Posts
  • 305Oplossingen
  • 1382Likes

Dankjewel! @raalt Ik heb het doorgezet naar de afdeling die dit gaat onderzoeken. Zodra we reactie hebben, dan hoor je van ons! We houden je op de hoogte! 

Carlien
Community Moderator
Community Moderator
  • 2855Posts
  • 305Oplossingen
  • 1382Likes

Oh @raalt, ik heb nog wat meer informatie nodig: 

- We moeten nog even weten om welk telefoonnummer gaat, haha. Is dat die eindigt op '11' of '42'? 

- Als je met de vaste lijn naar voicemail belt, werkt het dan wel? 

- Werkt het afluisteren op afstand wel met het 2e nummer? 

- Op welke momenten (datum + tijdstip) heb je het geprobeerd? 

- Vanaf welk nummer probeer je te bellen als je de voicemail wilt afluisteren en heb je daar ook een datum+tijdstip van? 

Ik hoor het wel! 

raalt
Topicstarter
Level 2
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

- “42”

- nee

-11 geen voicemail

- na 14-6 diverse keren op verschillende momenten

- vanaf “11” gisteren nog en vanaf mijn mobiele nummer

Conclusie: het probleem hangt niet samen met nummer vanaf waar je belt om af te luisteren, op welke datum en tijdstip en mobiel of vaste lijn. 

Carlien
Community Moderator
Community Moderator
  • 2855Posts
  • 305Oplossingen
  • 1382Likes

Dankjewel! Opnieuw doorgezet naar andere afdeling. Super dat je zo snel reageert! @raalt 

Roland
Community Moderator
Community Moderator
  • 591Posts
  • 50Oplossingen
  • 268Likes

HI @raalt

Ik heb nog even gevraagd om een update, helaas is er nog geen oplossing. Maar ik hoop dat ze snel een oplossing hebben. 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8300Posts
  • 2440Oplossingen
  • 4133Likes

Hi @raalt 
Er is een update gekomen vanuit het ticket. Kun je controleren of het afluisteren van de Voicemail op afstand nu wel werkt voor het nummer eindigend op 42? Mocht het nog niet werken, dan willen ze graag weten welke stappen je precies doorloopt en wat je exact krijgt te horen. 

raalt
Topicstarter
Level 2
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

- Ik heb zoals altijd gebeld naar mijn vaste nummer en wacht tot de welkomstboodschap wordt afgespeeld. 

- Tijdens het afspelen toets ik de toegangscode *0000# in.

- Ik hoor opnieuw "wij hebben uw bericht niet kunnen opnemen, probeert u het nog eens" en vervolgens wordt de welkomstboodschap weer afgespeeld. Dit herken ik.

Maar bij een tweede poging gebruikte ik de code 0000# (dus zonder ster) en direct daarna weer *0000#.

Toen kreeg ik te horen:

- om uw bericht te beluisteren met de optie het opnieuw op te nemen toets 1

- om de prioriteit in te stellen toets 2

- om de vertrouwelijkheid in te stellen toets 3

- om het bericht te annuleren toets 4

- verbreek de verbinding om het bericht nu te versturen

Nog nooit eerder deze boodschap gehoord, maa misschien dat het u wat zegt.

Ryan
Community Moderator
Community Moderator
  • 999Posts
  • 95Oplossingen
  • 420Likes

Dankjewel @raalt! Ik heb het doorgezet. Zodra er meer bekend is, laten we weer van ons horen.