Vraag
Reacties
Oplossing
raalt
Level 2

Afluisteren voicemail op afstand vaste telefoonlijnlijn

Na jarenlang naar volle tevredenheid de service "voicemail op afstand afluisteren" gebruikt te hebben

heb ik ineens een probleem met het afluisteren op afstand van de voicemail op mijn vaste lijn.

Ik bel op afstand naar mijn vaste nummer. hoor de welkomstboodschap op mijn voicemail, druk de toegangscode *code# in en kon altijd probleemloos mijn voicemailberichten afluisteren. 

 

Twee maanden geleden heb ik bij het intoetsen van de toegangscode een fout gemaakt (precies weet ik het niet meer) door code# of *code* in te toetsen, waardoor ik de mogelijkheid berichten af te luisteren niet lukte.

 

Vanaf dat moment is het probleem ontstaan. Als ik nu bel op afstand en de juist toegangscode *code# indruk, hoor ik "wij hebben uw bericht niet kunnen opnemen, probeert u het nog eens", wordt vervolgens de welkomstboodschap nog een keer afgespeeld, hoor ik een piep en wordt het stil.

 

Hierover al 3x met Ziggo gebeld, maar niemand kan mij helpen. Voicemail aan/uit gezet, wachtwoord via menu gewijzigd, niets helpt.

Uiteindelijk hebben ze mij geadviseerd dit probleem in de community voor te leggen, in de hoop dat het door iemand gelezen wordt, die mij hiermee kan helpen. Ik ben heel benieuwd of dit gaat lukken.

0 Kudos
Oplossing
41 Reacties 41
Meldingen
Aan Uit
Dennis
Community Moderator
Community Moderator

Goedemiddag @raalt en bedankt voor je geduld!

 

We hebben aan onze kant een reprovisioning uitgevoerd, wil je eens proberen hoe het nu gaat?

 

Hoor ik daarna graag van je of de vlag uit mag 😉

0 Kudos
raalt
Level 2
Topicstarter

Beste Dennis,

 

Welkomstboodschap moeten activeren, voicemail opnieuw aangezet en geprobeerd tijdens afspelen voicemail *code* ingedrukt.

 

Helaas nog steeds melding: "wij hebben uw bericht niet kunnen opnemen, probeert u het nog eens"

 

De vlag kan dus nog niet uit.

 

Hopelijk snelle oplossing i.v.m. vakantie vanaf komende donderdag.

0 Kudos
Carlien
Community Moderator
Community Moderator

Hi @raalt !

Dankjewel voor het testen! We moeten verder gaan zoeken en komen hier later even op terug! 

0 Kudos
Rikst
Community Moderator
Community Moderator

Hi @raalt 

Helaas is er nog geen oplossing, mijn collega's zijn nog aan het onderzoeken hoe dit opgelost kan worden. Zodra er meer bekend is laten we het weten. 

0 Kudos
Rikst
Community Moderator
Community Moderator

Inmiddels toch een update. Er zijn aanpassingen gedaan @raalt . Zou je eens kunnen zorgen dat er daadwerkelijk een voicemailbericht klaar staat en daarna kunnen testen of afluisteren op afstand werkt? We horen de uitkomst graag. 

0 Kudos
Kameleon1987
Level 11

@Rikst anders zou ik haast onconventioneel willen gaan denken.

Zoiets als een uitportering van telefoonnummer naar een andere Ziggo klant tijdelijk, wellicht een dummy account als er zoiets is, en daarna een herportering terug naar deze klant om te kijken of het dan wel goed gaat 😅

0 Kudos
Welmoed
Community Moderator
Community Moderator

Hi @raalt, we hebben helaas nog niets van je vernomen. Kan je voor ons testen of het weer werkt?

0 Kudos
raalt
Level 2
Topicstarter

Beste Welmoed,

 

Zoals twee weken gemeld: "Hopelijk snelle oplossing i.v.m. vakantie vanaf komende donderdag."

 

Nu bij thuiskomst kunnen testen. Helaas nog steeds niet opgelost.

0 Kudos
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator

Ah, wat balen om te horen @raalt. Onze specialisten hadden namelijk de hoop dat ze de oorzaak hadden gevonden. Voor de volledigheid. Je doorloopt nog steeds de stappen zoals hieronder beschreven? Is de boodschap ook nog hetzelfde of is deze gewijzigd?

En gebruik je naast de Gigaset DA710 ook nog een eigen antwoordapparaat toevallig? We horen het graag en zullen dit uiteraard dan weer terugkoppelen.

0 Kudos
raalt
Level 2
Topicstarter

Dezelfde stappen doorlopen waarna nog steeds dezelfde boodschap is te horen.

 

Geen eigen antwoordapparaat naast Gigaset DA710 in gebruik.

 

Voor mijn vakantie voor alle zekerheid nog een keer beide telefoonlijnen ontkoppeld en Ziggo modem uitgezet.

Daarna telefoonlijnen weer aangesloten en modem opgestart.

 

Voor alle duidelijkheid: het afluisteren op afstand jaren probleemloos gebruikt met dezelfde apparatuur. Nu ineens niet meer mogelijk.

 

 

0 Kudos
Vincent
Community Moderator
Community Moderator

@raalt Dank! We hebben je ervaringen gedeeld met het onderzoeksteam en komen in de lucht zodra we meer weten.

0 Kudos
raalt
Level 2
Topicstarter

Het is enkele maanden gelden, dat ik mijn probleem heb ingeschoten op het forum en inmiddels 1 maand na de laatste reactie.

 

Heft iemand al een oplossing voor mij?

 

0 Kudos
Vincent
Community Moderator
Community Moderator

@raalt Het onderzoek loopt en er is inmiddels een update. Je pincode is gereset en deel ik in een privébericht. Wil je ons laten weten of met deze nieuwe pincode wel toegang hebt tot je Voicemail box?

0 Kudos
Rikst
Community Moderator
Community Moderator

Hi @raalt,

Mijn collega's hebben een reset uitgevoerd. Zou je een nieuwe poging willen doen met de bestaande pincode?

0 Kudos
raalt
Level 2
Topicstarter

Helaas, reset zonder resultaat.

0 Kudos
Rikst
Community Moderator
Community Moderator

Dank voor het snelle testen @raalt Wel erg jammer dat dit geen oplossing heeft geboden. Ik koppel het terug aan mijn collega, zodra er meer bekend is laten we dit weten. 

0 Kudos
raalt
Level 2
Topicstarter

Inmiddels heb ik ook afluisteren op afstand getest op mijn 2e telefoonlijn.

Ook hier lukt het niet om op afstand af te luisteren en hoor ik  dezelfde mededeling:

”wij hebben uw boodschap niet kunnen opnemen”.

 

Heeft u hier wat aan?

0 Kudos
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator

Fijn dat je dit ook hebt getest @raalt. Dit is zeker waardevolle informatie en koppel ik ook terug aan het onderzoeksteam. Zodra er nieuws is, dan laten we het weten 🙂

0 Kudos
Welmoed
Community Moderator
Community Moderator

Hi @raalt - er is getracht telefonisch contact met je op te nemen omtrent dit issue. Zou je kunnen aangeven wanneer je goed te bereiken bent? 

0 Kudos
raalt
Level 2
Topicstarter

Gisterenmiddag is mijn telefoon achter elkaar (telkens 1 maal) over gegaan. Dan is er mogelijkheid om op te nemen!

 

Nu bereikbaar.

0 Kudos