1
Vraag
2
Reacties
raalt

Level 2
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Afluisteren voicemail op afstand vaste telefoonlijnlijn

Na jarenlang naar volle tevredenheid de service "voicemail op afstand afluisteren" gebruikt te hebben

heb ik ineens een probleem met het afluisteren op afstand van de voicemail op mijn vaste lijn.

Ik bel op afstand naar mijn vaste nummer. hoor de welkomstboodschap op mijn voicemail, druk de toegangscode *code# in en kon altijd probleemloos mijn voicemailberichten afluisteren. 

 

Twee maanden geleden heb ik bij het intoetsen van de toegangscode een fout gemaakt (precies weet ik het niet meer) door code# of *code* in te toetsen, waardoor ik de mogelijkheid berichten af te luisteren niet lukte.

 

Vanaf dat moment is het probleem ontstaan. Als ik nu bel op afstand en de juist toegangscode *code# indruk, hoor ik "wij hebben uw bericht niet kunnen opnemen, probeert u het nog eens", wordt vervolgens de welkomstboodschap nog een keer afgespeeld, hoor ik een piep en wordt het stil.

 

Hierover al 3x met Ziggo gebeld, maar niemand kan mij helpen. Voicemail aan/uit gezet, wachtwoord via menu gewijzigd, niets helpt.

Uiteindelijk hebben ze mij geadviseerd dit probleem in de community voor te leggen, in de hoop dat het door iemand gelezen wordt, die mij hiermee kan helpen. Ik ben heel benieuwd of dit gaat lukken.

30 Reacties 30
Meldingen
Aan Uit
Dennis
Community Moderator
Community Moderator
  • 338Posts
  • 63Oplossingen
  • 201Likes

Goedemiddag @raalt en bedankt voor je geduld!

 

We hebben aan onze kant een reprovisioning uitgevoerd, wil je eens proberen hoe het nu gaat?

 

Hoor ik daarna graag van je of de vlag uit mag 😉

raalt
Topicstarter
Level 2
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Beste Dennis,

 

Welkomstboodschap moeten activeren, voicemail opnieuw aangezet en geprobeerd tijdens afspelen voicemail *code* ingedrukt.

 

Helaas nog steeds melding: "wij hebben uw bericht niet kunnen opnemen, probeert u het nog eens"

 

De vlag kan dus nog niet uit.

 

Hopelijk snelle oplossing i.v.m. vakantie vanaf komende donderdag.

Carlien
Community Moderator
Community Moderator
  • 2855Posts
  • 305Oplossingen
  • 1382Likes

Hi @raalt !

Dankjewel voor het testen! We moeten verder gaan zoeken en komen hier later even op terug! 

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5596Posts
  • 515Oplossingen
  • 1914Likes

Hi @raalt 

Helaas is er nog geen oplossing, mijn collega's zijn nog aan het onderzoeken hoe dit opgelost kan worden. Zodra er meer bekend is laten we het weten. 

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5596Posts
  • 515Oplossingen
  • 1914Likes

Inmiddels toch een update. Er zijn aanpassingen gedaan @raalt . Zou je eens kunnen zorgen dat er daadwerkelijk een voicemailbericht klaar staat en daarna kunnen testen of afluisteren op afstand werkt? We horen de uitkomst graag. 

Kameleon1987

Level 11
  • 539Posts
  • 14Oplossingen
  • 637Likes

@Rikst anders zou ik haast onconventioneel willen gaan denken.

Zoiets als een uitportering van telefoonnummer naar een andere Ziggo klant tijdelijk, wellicht een dummy account als er zoiets is, en daarna een herportering terug naar deze klant om te kijken of het dan wel goed gaat 😅

Welmoed
Community Moderator
Community Moderator
  • 2158Posts
  • 200Oplossingen
  • 1510Likes

Hi @raalt, we hebben helaas nog niets van je vernomen. Kan je voor ons testen of het weer werkt?

raalt
Topicstarter
Level 2
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Beste Welmoed,

 

Zoals twee weken gemeld: "Hopelijk snelle oplossing i.v.m. vakantie vanaf komende donderdag."

 

Nu bij thuiskomst kunnen testen. Helaas nog steeds niet opgelost.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8300Posts
  • 2440Oplossingen
  • 4133Likes

Ah, wat balen om te horen @raalt. Onze specialisten hadden namelijk de hoop dat ze de oorzaak hadden gevonden. Voor de volledigheid. Je doorloopt nog steeds de stappen zoals hieronder beschreven? Is de boodschap ook nog hetzelfde of is deze gewijzigd?

En gebruik je naast de Gigaset DA710 ook nog een eigen antwoordapparaat toevallig? We horen het graag en zullen dit uiteraard dan weer terugkoppelen.

raalt
Topicstarter
Level 2
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dezelfde stappen doorlopen waarna nog steeds dezelfde boodschap is te horen.

 

Geen eigen antwoordapparaat naast Gigaset DA710 in gebruik.

 

Voor mijn vakantie voor alle zekerheid nog een keer beide telefoonlijnen ontkoppeld en Ziggo modem uitgezet.

Daarna telefoonlijnen weer aangesloten en modem opgestart.

 

Voor alle duidelijkheid: het afluisteren op afstand jaren probleemloos gebruikt met dezelfde apparatuur. Nu ineens niet meer mogelijk.

 

 

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4651Posts
  • 612Oplossingen
  • 2382Likes

@raalt Dank! We hebben je ervaringen gedeeld met het onderzoeksteam en komen in de lucht zodra we meer weten.