Monteur geweest om nieuw modem te plaatsen. Perfect geregeld! Ik wilde de meterkast eens opruimen en besloot ook een oude telefoonaansluiting weg te halen, want die deed geen dienst, dacht ik! Draadjes losgemaakt en toen besefte ik dat dit goed fout was.
Nu moeten de draadjes weer op de juiste plek, maar waar🤔? Een foto van het kastje. Een foto van de voeding met draadkleur rood en blauw en naar verdeelkast voor boven met draadkleur rood en blauw. Een foto met connector met kleuren rood, blauw en geel en groen. Hoe kan ik dit oplossen, aansluiten?
Mvg. Jan.d.H
Opgelost! Ga naar oplossing.
Als U goed kijkt ziet U geen 2 maal A en twee maal B staan maar
1 maal A 1 maal A' 1 maal B en 1 maal B'
U moet dus echt twee rode bij A en dus niet eentje bij A en eentje bij A'
Bovenste rij A is het tweede en B is het vijfde schroefje
Groen is Links onder en Geel is Rechts onder.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Op die witte kastjes staan letters op bij die schroefjes. Bij goed licht is dat te lezen
A is ROOD B is Blauw Groen is dat aarde symbool Geel is EB
Ik heb 24 jaar gewerkt bij een telefoonfabriek in Rijen, dus ik weet waar ik het over heb.
Toevoeging: bij moderne toestellen is alleen het aderpaar rood en blauw in het midden van de RJ11 connector (pin 2 en 3) van belang. Ik vermoed dat de PTT-contactdoos links op het modem is aangesloten?
Beste Franse, ik ga het straks proberen, kan ik alle rode en blauwe achter een schroef monteren? natuurlijk kleur bij kleur. Ik heb namelijk twee keer a aansluitingen en ook twee keer b zit dit gekoppeld? Het wordt zo’n geprop achter een schroef.
Als U goed kijkt ziet U geen 2 maal A en twee maal B staan maar
1 maal A 1 maal A' 1 maal B en 1 maal B'
U moet dus echt twee rode bij A en dus niet eentje bij A en eentje bij A'
Bovenste rij A is het tweede en B is het vijfde schroefje
Groen is Links onder en Geel is Rechts onder.
is opgelost, dank voor je reactie 👍
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.