emiel14

Level 4
  • 25Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

zeer moeilijk bereikbare en onwillende klantendienst

Ik heb eigenlijk geen vraag maar meer een teleursteling.

Ben op 14-05 aan het bellen gegaan om dat mij box met afstandsbediening niet goed meer werkt.

eerst contact met luna probeert me door te verbinden maar gaat mis, kan gebeuren. Zelf teruggebeld krijg dennis aan de telefoon maar verbind me weer door net Debora en deze snapt het en stuurt een nieuwe box op. Krijg ik een mail dat het abonnement  veranderd is terwijl ik duidelijk had gezegd dat niet te willen en berekend daar ook kosten voor. Na deze mail gaan chatten met jenifer ook niks wijzer van geworden . Mijn ongenoegen per mail geuit aan Hendrik jan boersma van hr , een van de weinig mailadressen die ik kon vinden maar daar ook geen reactie van top op heden. Krijg wel ondertussen netjes een afstandbediening thuis????? 15-5 maar gaan bellen krijg Carla aan de lijn snapt het allemaal en zet het abonnement terug en zal netjes een box sturen. 17-5 krijgen we een adapter in de bus????? Ook belt er ene joyce mijn vrouw neemt op en geeft haar mijn mobiel nummer, en ze zou daar op bellen voor 17.30 want dan was ze klaar met werken. Wachten wachten en natuurlijk niks. Chat gestard met Dolf maar deze blijft maar over een nieuw abonnement bezig en gaat het op den duur samen stellen zodat het goedkoper wordt maar de internet snelheid vele malen minder wordt. Geeft aan dat ik morgen maar Moet gaan bellen met de klantenservice als ik aangeef dat hij ook wel een supervoicer heeft beindigt hij het gesprek met Beste Emiel, volgens mij weet je alles wat je moet weten op dit moment. Ik stel voor dat je morgen even belt om e.e.a. te regelen wens je een prettige avond en eindigt de chat. U zult begrijpen dat ik zeeeeeeeeeer teleurgesteld ben nieuwe klanten krijgen alles van kortingen tot dingen gratis en een bestaande klant wordt zo behandeld. Ben benieuwd hoe het via deze weg nu verder gaat,

gr emiel

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3331Likes

@emiel14,

Ik begrijp uit jouw berichten dat de antwoorden die je hebt gekregen, niet de antwoorden zijn die je graag zou zien. Dit veranderd helaas alleen niets aan de situatie. We kunnen jammer genoeg niet altijd het nieuws brengen waar jij als klant op hoopt.

Mijn collega Anne heeft je een tijdje terug gebeld en vervolgens een email gestuurd met hetgeen jullie hebben besproken. Onderstaande informatie is hierin gegeven.

"In ons gesprek heb ik aangegeven dat bij je huidige abonnement bij ons geen (leen/huur) mediabox is inbegrepen. Er zijn wel drie smartcards geactiveerd. Omdat je volgens onze gegevens geen mediabox te leen/huur hebt, kunnen we deze ook niet vervangen. Wellicht heb je een mediabox die je van ons hebt gekregen als actie waardoor je zelf niet hoeft te kopen. In dat geval wordt de mediabox wel jouw eigendom.

Je hebt in ons gesprek aangegeven dat je de mediabox van ons hebt ontvangen in 2014. Dat was voor de fusie van UPC en Ziggo. Ziggo heeft bij hun abonnementen nooit mediaboxen te leen/huur aangeboden."


Ik snap dat je het overzicht kwijtraakt door de vele berichten die over en weer zijn gestuurd maar dit is het antwoord vanuit ons. Daarnaast is het zeker niet zo dat wij geen contract/emails/bevestigingsmails kunnen inzien. Daaruit is namelijk bovenstaande informatie opgebouwd. Echter uit jouw berichten begrijpen we dat je wat anders ziet dan hetgeen wij zien. Om die reden hebben we gevraagd om die specifieke informatie naar ons toe te sturen, zodat we dit nader kunnen uitzoeken voor jou. Zonder deze informatie kunnen we je niet verder helpen. We zien dan ook vanuit jou graag de gevraagde informatie tegemoet. Je mag dit ook sturen in een reactie op de email die je van Anne B hebt gekregen als je dit fijner vind. 

Bekijk in context

80 Reacties 80
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info 

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Hallo @emiel14 Welkom op de Ziggo Community

Jeetje, er is een klantenserviceleger aan vooraf gegaan als ik het goed begrijp. En dat alles voor een nieuwe mediabox en afstandsbediening. Dit kan natuurlijk nooit de bedoeling zijn, waarvoor sorry.

Om goed te kunnen analyseren wat hier zo mis gaat, mis ik cruciale informatie. Wil je de volgende vragen beantwoorden?

Wat ervaar je met jouw box en afstandsbediening? 
Wat is er uitgelegd door mijn collega's over jouw abonnement? 
Zeker gezien jouw laatste zin ben ik wel benieuwd wat je precies van ons verwacht. Wil je dit uitleggen?

Ik hoop snel van je te horen. 

Ing1810

Level 11
  • 541Posts
  • 24Oplossingen
  • 80Likes

@Jiri, de ervaringen die @emiel14 heeft met de klantenservice zijn vergelijkbaar met mijn ervaringen met hen. Even plat gezegd: het is een zooitje! Onkundige en vaak ronduit onbeschofte mensen die je te spreken krijgt. Heel vaak heb ik gedacht: "Dit kan toch niet waar zijn?! Spreek ik wel met iemand van Ziggo überhaupt?!"

 

Zelf heb ik in een kleine twee maanden tijd  (niet overdreven!!) wel 100x gebeld naar het Ziggo nummer. En eigenlijk geen enkele keer werd ik (juist) geholpen. 

 

Mijn advies: laat de telefooncentrale eens goed nakijken. En screen al het "personeel" op kundigheid!

 

Serieus, zoals het nu gaat bij Ziggo... dat gaat zeker klanten kosten! En dat zou zonde zijn, want Ziggo is een prima provider! Niet voor niks de grootste van Nederland, toch?! 

emiel14
Topicstarter
Level 4
  • 25Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Beste Jiri z, de afstandsbediening en/of de box koppelen niet helemaal meer zoals het hoort.

Ik heb diverse verschillende verhalen gehoord zie eerste bericht.

Wat ik bedoel en mij net weer duidellijk is geworden van het gesprek met Dennis die mij net gebeld heeft. Dat de communicatie niet allemaaal hetzelfde is 2 van uw collegas zouden een nieuwe box sturen en heb deze nog niet. U liever nieuwe klanten dan dat u oude klanten tevreden stelt. Nieuwe klanten krijgen booster of zo als ze klant worden maar een box gaat niet bij iemand die al heeeel lang lid is. Jammer, dit geval rest ben ik zeer tevreden over programering ed . Ben benieuwd of je met hetzelfde verhaal komt

Ing1810

Level 11
  • 541Posts
  • 24Oplossingen
  • 80Likes

Inderdaad heel veel tegenstrijdige verhalen. Zelfs een paar keer werd mij gevraagd waarom ik nog klant was. Één medewerkster (Saskia, een Limburgse en een van de weinige "Hollanders" die ik ooit aan de lijn heb gehad) zei dat ze zelf geen klant is bij Ziggo. En er werd me ook al eens geadviseerd om maar naar bv KPN te gaan.

 

En al heel erg vaak gebeld over de mailadressen waarvan wij mails (met "rare details in de headers) ontvangen van (namens 🙄) Ziggo. Telkens krijg je tegenstrijdige verhalen. 

Op 12 april (rond 13.30u) met iemand gesproken (man, met Russisch accent) die beweerde dat hij ervoor had geleerd om headers te analyseren. Deze man werd zelfs boos omdat hij vond dat wij zelf wachtwoorden moesten bedenken, ipv een app te gebruiken om ww-en te genereren. Want, zo beweerde hij, wachtwoorden die door een app worden gegenereerd zijn makkelijk te hacken. Bij zelf bedachte wachtwoorden zou dat niet het geval zijn...

En wij moesten en zouden extra/goede virusscanners aanschaffen, anders kon hij niks voor ons doen. Dit gesprek heb ik gevoerd in bijzijn van een sterke man.

 

En vwb de afstandsbediening: zou mij niks verbazen als die niet matcht met de mediabox.

 

Overigens, het is mij ook al heel vaak overkomen dat de verbinding werd verbroken tijdens een gesprek. Of dat je gewoon 30 minuten in de wacht staat. Ook meermaals dat je wordt doorverbonden en de tweede (of derde of vierde...) "medewerker niet weet waar je voor belt. Zal eens kijken of ik nog wat namen etc kan terughalen. 

 

Ing1810

Level 11
  • 541Posts
  • 24Oplossingen
  • 80Likes

@Alex, in dit draadje kwam weer zo'n melding dat er iets was opgeslagen (met tijdstip 7.07u). 

Ik had gehoopt dat die problemen waren opgelost? 🤷‍

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

@emiel14 Spijtig dat je dit contact zo hebt ervaren. Een ook erg vervelend dat het koppelen tussen de box en afstandsbediening niet meer gaat zoals het hoort. Wat er precies misgaat is mij alleen nog niet helemaal duidelijk.

Je hebt in elk geval jaren geleden eigen apparatuur gekocht waarop fabrieksgarantie zat. Voorheen kon dat, al geven wij sinds enkele jaren apparatuur uit in bruikleen. Ik vermoed dat hier het grootste misverstand is ontstaan. Als je een nieuwe mediabox of CI+ module in bruikleen wil, dan ontkomen we er niet aan dat we je abonnement moeten wijzigen. 

Mocht je dat niet willen, dan kun je hier op de Community ook veel oplossingen vinden. Als je bijvoorbeeld deelt wat apparatuur je hebt en waar je tegen aanloopt, kan er met je worden meegedacht aan een oplossing. 

@Ing1810 Spijtig dat je soortgelijke ervaringen hebt. Helaas hebben we geen gegevens van je, maar ik wil je vriendelijk verzoeken om in elk geval in topics van anderen on topic te blijven.

emiel14
Topicstarter
Level 4
  • 25Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Beste Erik, heb nooit iets gekocht bij jullie heb ik nu al diverse keren aangegeven. Leuk dat jullie eerst meeveren in telefoon gesprekken en mails, mar er verder niks mee doen.  Lezen en luisteren blijft toch een probleem.  Enkele van je collegas hebben aangegeven dat we een box zouden krijgen maar sturen zoals je kunt lezen andere dingen. Dus bij de ene kan het wel de andere niet, ook dit is blijkbaar een probleem. In afwachting van de beloofde media box want zoals ze zeggen belofte maakt schuld. Is vreemd dat iedereen dan weer aangeeft bel met de klantenservice of opzegservice dan kan die supervicer misschien iets regelen. Al met al praat en mailen de meeste bij jullie iets anders dan hier weer wordt gezegd. Jammer dat ook jiri z net laat blijken of hij er iets aan kan doen als ik nog meer gegevens mail die ik ook al telefonisch en per mail heb aangegeven. Heb ook al aangegeven dat jullie de gesprekken terug kunnen luisteren en dan ook zelf kunnen horen dat er een box is toegezegd door 2 van je collega's. In afwachting van een nieuwe box zoals toegezegd gr emiel

Ing1810

Level 11
  • 541Posts
  • 24Oplossingen
  • 80Likes

@Erik P, ik heb nog wat namen kunnen achterhalen van mensen die ik heb gesproken bij de klantenservice, inclusief de dag dat ik met ze heb gesproken. (+korte omschrijving van hetgeen is besproken) Moet ik die info hier doorgeven?

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

We willen je heel graag helpen natuurlijk! Als ik je gegevens erbij pak, dan staan er allemaal koopboxen en geen boxen in bruikleen. Kun je aangeven wat voor type box het is? 

Ing1810

Level 11
  • 541Posts
  • 24Oplossingen
  • 80Likes

@Maud, staat er bij mij ook een koopbox in? 

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

Alle notities staan hier in het systeem. Ik kan alles hier terug vinden. Wat is er precies gaande? Dan kunnen we je helpen! Als het over een ander onderwerp gaat, dan zou je het beste hier een topic voor kunnen openen! 

Nee, er staat bij jou geen koopboxen in het systeem! 

emiel14
Topicstarter
Level 4
  • 25Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Beste maud heb al in div gesprekken en mails aangegeven dai ok geen box heb gekocht in al die tijd dat ik klant bij jullie ben. Graag zoals door je collegas belooft, luister gesprekken terug en zie mails/chats en box sturen alvast dank gr emiel

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@emiel14 Ik vermoed dat het bericht voor @Ing1810 bedoeld is en niet voor jou.

 

@Ing1810 maak SVP een eigen topic voor je problemen en haak niet meer aan in andere topics met een probleem, dit veroorzaakt nogal eens verwarring, zoals hier in dit topic nu ook het geval is.

emiel14
Topicstarter
Level 4
  • 25Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Beste  Bert, hartelijk dank voor je toelichting, hoop dat ze bij jullie nu weten dat op deze topic 2 personen zitten. Ben benieuwd wanneer ze op mijn bericht reageren. prettig weekend gr emiel

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@emiel14 je schijft jullie, ik ben een andere klant, dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

emiel14
Topicstarter
Level 4
  • 25Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Bert top is het mij duidelijk , zag super expert dacht dat met gradaties van ziggo had te maken. 

Wacht  ik nu de reactie van ziggo af.

goed weekend

gr emiel

Ing1810

Level 11
  • 541Posts
  • 24Oplossingen
  • 80Likes

Hey @emiel14, nog steeds geen reactie zie ik?

 

Ik zal even een Ziggo medewerker proberen te taggen! Hij kan helpen misschien!?

Ing1810

Level 11
  • 541Posts
  • 24Oplossingen
  • 80Likes

@Alex, kan jij @emiel14 helpen?

Uitgelicht topic