Vraag
Reacties
Oplossing
Woerde
Level 1

wisselen van abbonement maar behouden van mediabox XL

Ik heb momenteel internet complete en tv max met de Mediabox XL. Nu wil ik graag van abonnement wisselen naar Internet en TV Max. Maar krijg ik hierbij de Mediabox Next ondanks dat ik al de Mediabox XL heb? 

Vriendelijke Groet,

Harrie Woerde

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Lycke
Community Moderator
Community Moderator

Nee, dat gaat niet. Je hebt of een Mediabox Next, of een Ziggo Mediabox XL. Als 2e apparaat kan je ofwel een CI+ module voor 2 euro per maand ofwel een standaard Ziggo mediabox voor 4 euro per maand huren. Eigen apparatuur is ook nog een optie, maar dat zal nooit een Next of Mediabox XL zijn helaas. 

Bekijk in context

8 Reacties 8
EnergieBoy
Level 19

Hoi @Woerde 
Ja, zodra je kiest voor TV Max, dan krijg je een Next.
Je moet je oude Mediabox XL terug sturen en dan krijg je van Ziggo de Next.

Normaal zou je zeggen dat je TV gelijk blijft, maar je krijgt nu bij de Max een Next toegezonden. Zo zijn de regels van Ziggo aangemaakt en kan je zeggen, het is een mooi ding hoor!

0 Kudos
Woerde
Level 1
Topicstarter

Ten eerste @EnergieBoy bedankt voor je reactie,

Maar is het ook mogelijk om de Mediabox XL te houden? Of 2 Mediabox Next’s te hebben? Ik heb namelijk momenteel een CI+ module en en XL box maar wil graag in plaats van de CI+ de Mediabox Next.

0 Kudos
hanh
Oud Community-lid

Je kunt alleen je Internetsnelheid ophogen naar Internet Max.

Dan blijft je huidige Tv-Max met MBXL etc, wat het is.

Als je zou kiezen voor TV-Max met Next, dan ben je de MBXL kwijt, maar je CI+Module blijft, zover ik weet.
Een tweede Next is niet mogelijk. Wel kan een Standaard Mediabox worden gehuurd. Maar dat is geloof ik alleen van toepassing als je ook een MBXL Extra had. Op de Ziggo Site vind je deze optie niet.

0 Kudos
EnergieBoy
Level 19

Volgens mij is het nu niet mogelijk om twee Next mediaboxen te krijgen. Iedereen krijgt er 1, na mijn weten. Of je de XL kan houden, volgens mij ook niet. Deze zit nu aan dit abonnement vast en dat krijg je dan ook. 

En een XL houden en de Next krijgen, die kan je helemaal op je buik schrijven ???. Dat doen ze niet, mits je natuurlijk voor een van deze een extra abonnement afsluit van 5,- euro in de maand (meen dat dit het bedrag is)

Oeps, ik zie net dat een extra box aanvragen, via de website, niet mogelijk is. Dus ik verwacht niet dat dat kan. Moeilijk besluit! Zal even vragen of een Ziggo medewerker met je mee kijkt. Die kan je daarin wat meer advies geven. 

0 Kudos
Lycke
Community Moderator
Community Moderator

Hey @Woerde . Welkom hier! 

Ik werd er bij geroepen en hier ben ik dan :-). 

Bij TV Max zit inderdaad de nieuwe Mediabox Next. Mag ik vragen waarom je deze niet wilt? 

Wat sowieso een optie is, is overgaan naar Internet Max en TV Complete en los Ziggo Movies en Series XL nemen. Dan heb je in feite hetzelfde als internet Max en TV Max, alleen “heet” het dan anders. Qua kosten en inhoudt zit je dan precies op hetzelfde. Is dat een idee? 

Woerde
Level 1
Topicstarter

Hallo @Lycke Ziggo,

U heeft mij denk verkeerd begrepen want ik wil juist wel de Mediabox Next. Ik heb momenteel de CI+ module en de mediabox XL. Maar in plaats van de CI+ module wil ik graag de Mediabox Next. Mijn vraag is dan ook of het mogelijk is om met Internet en TV Max 2 mediaboxen te hebben?

Lycke
Community Moderator
Community Moderator

Nee, dat gaat niet. Je hebt of een Mediabox Next, of een Ziggo Mediabox XL. Als 2e apparaat kan je ofwel een CI+ module voor 2 euro per maand ofwel een standaard Ziggo mediabox voor 4 euro per maand huren. Eigen apparatuur is ook nog een optie, maar dat zal nooit een Next of Mediabox XL zijn helaas. 

Woerde
Level 1
Topicstarter

@Lycke Ziggo dankuwel voor uw hulp. 

0 Kudos