1
Vraag
2
Reacties
pschuijl

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

wijziging abonnement

Ik ben gebeld over een gratis upgrade van mijn internet. Van dit aanbod maak ik graag gebruik. 
Nu blijkt dus na ontvangen van mail dat het om een wijziging van mijn abonnement gaat en ik nu dus een nieuw contract heb. 
Er was mij verteld dat het gratis was en ik na een half jaar weer terug zou gaan naar mijn oude abonnement.

Nu blijkt dit dus niet mogelijk te zijn en zit er nu een jaar aan vast. 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6902Posts
  • 788Oplossingen
  • 1995Likes

Bij een contractstermijn zit je niet vast aan dat pakket, maar wel aan de dienst. Dat betekent dat je niet een dienst kunt opzeggen binnen de contractstermijn, maar wel kunt wijzigen.

Dus stel je hebt nu bijvoorbeeld Internet Complete en je wil over een half jaar naar Internet Start? Dan kan dat gewoon. Je kunt echter het internet gedeelte niet uit je abonnement halen/opzeggen.

Bekijk in context

11 Reacties 11
mathijse

Level 10
  • 378Posts
  • 21Oplossingen
  • 159Likes

Beste @pschuijl 

Betreft dit het aanbod om een half jaar gratis over te stappen naar Giganet?

Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6902Posts
  • 788Oplossingen
  • 1995Likes

Bij een contractstermijn zit je niet vast aan dat pakket, maar wel aan de dienst. Dat betekent dat je niet een dienst kunt opzeggen binnen de contractstermijn, maar wel kunt wijzigen.

Dus stel je hebt nu bijvoorbeeld Internet Complete en je wil over een half jaar naar Internet Start? Dan kan dat gewoon. Je kunt echter het internet gedeelte niet uit je abonnement halen/opzeggen.

Steefb

Level 20
  • 15644Posts
  • 2965Oplossingen
  • 7102Likes

In je orderbevestiging staat waarschijnlijk dit.

"Liever afzien van uw bestelling?
Annuleren. Dat kan natuurlijk tot 14 dagen nadat u deze orderbevestiging van ons ontvangt. Dit heet herroepingsrecht. '’

pschuijl
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@mathijse  Het gaat om het internet complete en tv Max abonnement welke nu gewijzigd is in internet Max en tv Max. 
Vandaag ontving ik het factuur en viel mij het op. Na contact te hebben gehad blijkt het opzeg termijn verstreken te wezen. Mij is telefonisch toegezegd dat ik binnen een half jaar weer kosteloos terug kon wijzigen en nu zit er een jaar aan vast. 

mathijse

Level 10
  • 378Posts
  • 21Oplossingen
  • 159Likes

Beste @pschuijl 

Ik kreeg het aanbod per e-mail om een half jaar giganet gratis te proberen. Feitelijk een soortgelijk aanbod.

In de mail stond een 030 nummer dat ik kon bellen voor meer informatie. In dit gespek werd me helder dat na een half jaar gratis, dit automatisch niet naar mijn huidige snelheid zou teruggezet worden. Ik zou een nieuw jaarcontract aangaan en na een jaar weer kunnen downgraden naar de snelheid die ik had. Voor mij was dit een reden om hier geen gebruik van te maken. Maar misschien voor heel veel andere wel. Dat is een persoonlijke keuze.

Uit uw woorden begrijp ik dat u verteld is dat u binnen het half jaar weer terug zou kunnen naar uw snelheid voor de upgrade. Dan is er iets niet goed gegaan in de communicatie. Misschien dat iemand van Ziggo hier samen met u naar kan kijken. Over de duidelijkheid van communicatie kan ik natuurlijk als mede Ziggo klant geen oordeel geven.

Groet,

Bram

Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6902Posts
  • 788Oplossingen
  • 1995Likes

@pschuijl Heb je mijn hierboven gegeven antwoord gelezen?

mathijse

Level 10
  • 378Posts
  • 21Oplossingen
  • 159Likes

@Evert  Je bedoelt dat hij of zij geen nieuwe apparatuur/hardware ontvangen heeft voor de nieuwe snelheid? Want dan klopt het half jaar wel.

In mijn situatie had er nieuwe hardware aan te pas moeten komen en dat zou dan weer een nieuw jaarcontract inluiden. Begrijp ik het goed?

pschuijl
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Evert ik had jou antwoord ook gelezen. Ik heb contact gehad met ziggo en tegen mij werd verteld dat er een nieuw abonnement aangegaan is en ik zit daar nu een jaar aan vast. Ik mag hem pas wijziging na afloop van het contract. 

Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6902Posts
  • 788Oplossingen
  • 1995Likes

Dan heeft die medewerker je of niet goed begrepen of die heeft het niet uitgelegd. Wijzigen binnen de contractstermijn is mogelijk, zolang je niets opzegt. Ongeacht of je wel of geen nieuwe apparatuur heb gekregen.

De contractstermijn heeft namelijk te maken met de korting. Bij zulk soort kortingen heb je altijd een jaar contract. Vandaar dat nieuwe klanten dat ook hebben.

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 13991Posts
  • 1174Oplossingen
  • 6108Likes

Hey @pschuijl . Welkom hier!

Ik zie dat inderdaad je abonnement is aangepast. 28 december heb je hier per mail bevestiging van ontvangen. Hier staat ook gewoon in dat het gaat om een abonnement met een looptijd van 12 maanden: 

Je kunt er overigens altijd van uitgaan dat een korting/aanbieding vrijwel altijd in combinatie met een jaarabonnement gaat. Tenzij het gaat om een vergoeding, bijvoorbeeld. 
Het is overigens wél, zoals @Evert ook zegt, mogelijk om binnen deze 12 maanden je abonnement weer aan te passen. Je hebt dus wel de mogelijkheid om na 6 maanden je abonnement weer te verlagen. Je kunt hier tegen die tijd contact over opnemen :-). 

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 13991Posts
  • 1174Oplossingen
  • 6108Likes

Toevoeging; wanneer je binnen de periode van korting je abonnement aanpast, dan zal de korting automatisch komen te vervallen. Stel dat je dus nu je internetsnelheid verlaagd, dan wijzigt je abonnement (waarop een kortingsregel actief is) en vervalt de korting die hieraan gekoppeld is voor 6 maanden. Wellicht dat hier ook wat van de onduidelijkheid in gezeten heeft :-). 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic