Malie01

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

wifi versterker ontploffing

Hallo,

heeft iemand wel eens meegemaakt dat uit het niks je WiFi powerline (versterker) degene die in het stopcontact zit, soort van kortsluiting heeft waarbij er een soort ontploffing plaats vond…

Graag hoor ik of iemand dit verhaal herkend 

alvast bedankt

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hi @Malie01 
Een warm welkom op de Ziggo Community. 

Ik kan mij voorstellen dat je hier flink van bent geschrokken. Dat er zoiets gebeurt is zeker niet de bedoeling. Een oorzaak is op dit moment lastig te geven. We nemen zo snel mogelijk contact met je op zodat we het verder kunnen onderzoeken en afhandelen! Maak de Wifibooster zelf niet open. Dat is iets wat we zelf kunnen doen, mocht dat nodig zijn. Veiligheid gaat in dit geval boven alles. 

 

Bekijk in context

12 Reacties 12
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Er zal een condensator kapot gegaan zijn, Dat kan een knal geven.

 

Malie01
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Onderstaande foto’s laat zien hoe het daarna eruit zag 

 

Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

Was het stopcontact van de adapter in gebruik? Zo ja, wat was de belasting?

Malie01
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Jan F. wrote:

Was het stopcontact van de adapter in gebruik? Zo ja, wat was de belasting?

Nee, het stopcontact was niet in gebruik.

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes
Malie01 wrote:

...heeft iemand wel eens meegemaakt dat uit het niks je WiFi powerline (versterker) degene die in het stopcontact zit, soort van kortsluiting heeft waarbij er een soort ontploffing plaats vond….

 

Dat moet een behoorlijke kortsluiting zijn geweest in de powerline, om zo veel externe 'schade’ voort te brengen. Daarin is wel meer ontploft dan een condensator.



Ik meen, dat nog niet zo lang geleden ook iemand daarover een melding had gemaakt.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes
Malie01 wrote:
Jan F. wrote:

Was het stopcontact van de adapter in gebruik? Zo ja, wat was de belasting?

Nee, het stopcontact was niet in gebruik.

Het gebruiken van het ingebouwde  stopcontact kan mee spelen dit is puur oververhitting van de interne electronica. 

Het zal naar alle waarschijnlijkheid het stroomgedeelte zijn. 

@Malie01 is deze al langer in gebruik of pas net ingebruik, gekocht of gehuurd?

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes
RoWi. wrote:

...dit is puur oververhitting van de interne electronica...

 

Ik verwacht dat er meer gebeurt is dan oververhitting. Dit moet toch een behoorlijke kortsluiting zijn geweest, om zoveel 'schade’ buiten de adapter te geven. De vonken zijn er letterlijk uitgeblazen en laten duidelijk hun sporen na. Ik verwacht dat er misschien wel een behoorlijk gat in de printplaat zit of minimaal een verschroeid stuk pcb.


@Malie01 : Aangezien deze toch 100% defect is, kan/mag u de adapter wel open schroeven om de interne schade te kunnen bekijken. Ik ben best benieuwd !

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Pasi 

Met de overhitte interne electronica bedoel ik een koperspoel, dit ziet er zo uit.

Als het kortsluiting was moet in de meterkast de aarde of ieder geval een stop er ook uit zijn geklapt.

Ik zie op de foto niet eens veel fysieke schade een 'gewone' kortsluiting is mogelijk. Met laders van telefoons komt dit ook voor.

Ik ben inderdaad ook wel benieuwd naar de binnenkant.

 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hi @Malie01 
Een warm welkom op de Ziggo Community. 

Ik kan mij voorstellen dat je hier flink van bent geschrokken. Dat er zoiets gebeurt is zeker niet de bedoeling. Een oorzaak is op dit moment lastig te geven. We nemen zo snel mogelijk contact met je op zodat we het verder kunnen onderzoeken en afhandelen! Maak de Wifibooster zelf niet open. Dat is iets wat we zelf kunnen doen, mocht dat nodig zijn. Veiligheid gaat in dit geval boven alles. 

 

Tollie252

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Wij hadden zojuist ook een doorgebrande versterker (zie foto). Schakelaar meterkast sprong meteen uit (gelukkig!). Geen schade aan stopcontact zelf. Wel erg geschrokken! 

 

Graag vernemen we wat we moeten doen (we zijn zelf niet technisch, dus openschroeven e.d. is aan ons niet besteed 🙈).

784F1941-D122-4623-A1CC-598FEE32E74C.jpeg

 

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Dankjewel voor de melding hier @Tollie252. We handelen het verder met je af zoals telefonisch besproken 🙂

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@Malie01 Heb je de e-mail ook ontvangen waarin we om wat extra informatie vragen? Hierover hebben we ook gebeld om e.e.a verder met jou af te stemmen. 

Uitgelicht topic