1
Vraag
2
Reacties
Theo PE1OPQ

Level 1
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

wanneer start je abo?

Vandaag (24-4) zou Ziggo beginnen met het aanbieden van alles in 1 bij ons.
Nu zijn we niet thuis, even uitwaaien in de Drentse bossen, maar wanneer zie je alle gegevens staan in mijn Ziggo?
Ik heb het modem wel aangesloten maar niet op spanning gezet.
Nu wilde ik tijdens de vakantie al vast de e mail adressen aanmaken en zo.
Maar in mijn Ziggo staat nog niets van wat ik aan kan klikken.
Gaat dit pas in als er een daadwerkelijke verbinding is gemaakt met het modem?
Of zie ik wat over het hoofd?

Theo
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Theo PE1OPQ
Topicstarter
Level 1
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes
En hoe gaat het nu met ons?
Goed, alles is werkend en blijft werken.
De media box is traag bij sommige functies.
Maar das een afgekluifd onderwerp:grinning:

Wat nog even een zoek tochtje was, was om de nummer herkenning te laten werken.
KPN heeft een ander systeem als wat Ziggo gebruikt.
Maar de telefoon basis station van het stroom halen, echt een minuut wachten.
En zie daar, dat werkt ook weer.
Wij zijn tevreden!

Theo

Bekijk in context

8 Reacties 8
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
De administratieve verwerking in mijn Ziggo duurt altijd een paar dagen.
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes
Hoi Theo PE1OPQ
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Ziggo.

Als het goed is kan je al wel met je Mediabox TV kijken en internet gebruiken. Die moeten wel zijn aangesloten. Het administratieve gedeelte kan wat langer duren, zoals Jan F. ook al beschreef.

Veel plezier met Ziggo en het uitwaaien 🙂
Theo PE1OPQ
Topicstarter
Level 1
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes
Ik had gedacht dat zo iets direkt geregeld zou zijn.
Bedoel tis een geplande start van een nieuw abonnement.
Of het geheel werkt, weet ik niet.
Dat ga ik zaterdag wel merken als we thuis komen.
De kabel (groen) heb ik onder de vloer weg gevist, is nog nooit gebruikt geweest.
Ga er van uit dat het werkt.
Dank voor de antwoorden.

Theo
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Als er op de groene kabel nog geen AOP zit gaat het niet maar zo direct werken. Probeer alsnog een installatiemonteur te bestellen. U zult die zeker nodig hebben.
Als de aansluiting op uw adres nog niet eerder is gebruikt moet er waarschijnlijk in de straat/wijkkast ook nog het een en ander gedaan worden.
Theo PE1OPQ
Topicstarter
Level 1
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes
Klopt wat je schrijft, maar een eengats aansluit doos was er bij.
Heb deze keurig aan de muur bevestigd.
Ik ga er van uit dat Ziggo weet dat er in de straat kast wat ingeprikt moet gaan worden.
Als dit nog moet gebeuren.

Theo
Theo PE1OPQ
Topicstarter
Level 1
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes
Vandaag thuis gekomen, stekker in het stopcontact.
En zie daar alles werkend.
En een ongekende snelheid.
Probleemloze aansluiting gehad, nu het telefoon nummer nog over en dan is het klaar.
Ik had begrepen dat dit even kon duren, kan gelukkig wel bellen.
Er zat een kaartje in de bus, dat we zijn aangesloten.
Een monteur is langs geweest om de coax in de straat kast te verbinden.

Theo
Theo PE1OPQ
Topicstarter
Level 1
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes
En zie hier de speed test
Theo PE1OPQ
Topicstarter
Level 1
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes
En hoe gaat het nu met ons?
Goed, alles is werkend en blijft werken.
De media box is traag bij sommige functies.
Maar das een afgekluifd onderwerp:grinning:

Wat nog even een zoek tochtje was, was om de nummer herkenning te laten werken.
KPN heeft een ander systeem als wat Ziggo gebruikt.
Maar de telefoon basis station van het stroom halen, echt een minuut wachten.
En zie daar, dat werkt ook weer.
Wij zijn tevreden!

Theo
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic