Arthur_Arthur

Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

waarom moet ik eerst een extra maand betalen terwijl ik geen internet meer heb van ziggo?

Op 20 september opgezegd, op 20 oktober is abonnement volgens afspraak beëindigd. En nu wil Ziggo dat ik eerst voor November ga betalen???
Duidelijk een onterechte factuur maar de klantenservice blijft volhouden dat dit heel normaal is.
En nu blijkt dat er pas een eindafrekening gemaakt kan worden als eerst alle facturen (dus ook voor maand dat ik geen abonnement meer heb) zijn betaald... 

*** De onjuiste factuur is opgemaakt op 24 okt en betreft alleen: ***
*** Pakket 1 november t/m 30 november €48,50 ***
*** geen andere verbruikskosten oid uit oktober ***

Moet ik dit gewoon accepteren?
Stel dat je een huis huurt en gaat verhuizen.
Je zegt op tijd op en de huur stopt op de afgesproken datum zonder dat je nog een keer €900 hoeft te betalen voor de maand erna. Hooguit een afrekening voor de laatste periode dat je wel nog in dat huis woonde. Zo hoort het volgens mij te gaan te gaan.
Op de Ziggo manier betaal je dus eerst €900. Dat zou je het waarschijnlijk ook niet leuk vinden ook al krijg je dat geld later misschien terug.

Als iemand mij duidelijk kan maken waarom dit geen waanzin van Ziggo is dan hoor ik dat graag.

Mvg. Arthur

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
PJD_

Level 10
  • 424Posts
  • 6Oplossingen
  • 335Likes

@Arthur_Arthur  Omdat de mods en dergelijke geen echt inhoudelijk antwoord geven hoe dat proces verloopt zal ik een poging wagen het uit te leggen.

Disclamer, ik werk niet bij Ziggo en ben het met het gebruikte systeem ook niet eens, dat het duidelijk is.

 

Ziggo heeft een automatisch facturatie systeem, ongeveer een week voor de werkelijk factuur datum staat die factuur al gereed om er uitgespuwd te worden, dan kan er niets meer veranderd worden, het systeem kijkt alleen maar tot de datum dat die factuur gemaakt word, niet naar toekomstige veranderingen, dus opzegging, verandering van diensten, extra kosten of wat ook maar.

Zodra jij opzegt kan er wat in de toekomst veranderen, de verbinding blijft op verzoek langer doorlopen, (gebeurt vaak bij de overstapservice), dus pas als de opzegging geheel doorlopen is gaat er een seintje naar facturatie, stop de betalingen, alles wat teveel betaald is tot .... Datum kan gecrediteerd worden.

Nu mag je wettelijk een factuur betwisten, deze is ook onterecht, je hoeft dan niet te betalen en Ziggo moet het maar oplossen, en daar wringt het, er is bijna niemand die in het facturatie systeem die aanpassing kan en mag doen, dus voordat je daar doorheen bent heb je jezelf een hoop werk, moeite en ellende op de hals gehaald voordat dat geregeld is.

Mijn advies, je eigen recht om het negeren, betaal en wacht het af, je gaat een lange weg in waarbij je meer gefrustreerd word over de gang van zaken, en elke provider die ik ken werkt helaas op deze manier.

 

Bekijk in context

20 Reacties 20
Pineapple

Level 16
  • 1712Posts
  • 179Oplossingen
  • 681Likes

Heel simpel, de abonnementskosten worden namelijk vooruit in rekening worden gebracht. Na de opzegdatum vindt na enkele weken een eindfactuur plaats. De teveel vooruitbetaalde abonnementskosten vanaf de opzegdatum worden automatisch gecorrigeerd en verrekend. Het tegoed wat dan overblijft ontvang je vanzelf op het bij Ziggo bekende rekeningnummer. Ook deze informatie, en over het wel of niet retourneren van Ziggo apparatuur, vind je terug op de opzegbevestiging die Ziggo je verstuurd heeft. Pak die er maar eens even bij. 

Uitleg over je factuur lees je ook op https://www.ziggo.nl/klantenservice/abonnement/factuur/uitleg

Arthur_Arthur
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Hallo Pineapple,  Bedankt voor je reactie.

 

Helaas begrijp ik niet dat stuk wat jij 'heel simpel' noemt. 
Ik snap dat abonnementskosten vooruit in rekening gebracht worden.
Maar niet dat er ook abonnementskosten voor de maand na beëindiging van het abonnement in rekening gebracht worden, voor diensten die niet afgenomen of geleverd worden (omdat de levering al eerder is beëindigd). Het was ook geen verrassing dat het abonnement beëindigd was want dat was 31 dagen eerder al afgesproken.

De eindafrekening volgde dus ook niet na ongeveer 10 dagen zoals gesuggereerd wordt op de site.

Op 20 september was Ziggo op de hoogte dat er na 20 okt geen diensten meer afgenomen zouden worden, en toch brengen ze die in rekening, de nieuwe factuur van 24 oktober is namelijk voor 1 t/m 31 november.

Bovendien willen ze pas een eindafrekening maken nadat die (onterechte) november factuur is voldaan (wat in mijn ogen chantage is). Ze geven overigens niet aan dat dit de laatste factuur die eerst voldaan moet worden voor ze de eindafrekening opmaken, en dus zouden er ook nog facturen voor december en verder kunnen komen.

Geheel volgens de regels is opgezegd en alle apparatuur teruggestuurd (en ontvangen volgens de bevestigingsmail).
Communicatie over en weer was helde, netjes op tijd en correct dus er zijn geen afwijkende of gekke dingen gebeurd die dit verklaren.
Deze gang van zaken verrast mij dus ook volledig.

Ik heb de link van jouw bekeken en kan daar of ergens anders op de site echt niets terugvinden over extra facturering na afloop van het abonnement voordat er overgegaan kan worden tot het maken van een eindafrekening.

Misschien weet iemand anders nog iets wat mij kan helpen dit te begrijpen. 

 

Nogmaals, bedankt voor je reactie.

Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes

Het facturatie systeem van Ziggo kijkt niet naar openstaande bestelling, maar enkel en alleen naar wat er op het moment van het opstellen van de factuur actief is. Als een wijziging plaatsvindt na het opstellen van de factuur, dan is die nooit meegenomen op de eerst volgende factuur. Niet wanneer je een downgrade doet, niet wanneer je een upgrade doet en ook niet bij een opzegging. In sommige gevallen komt dit niet netjes over, zoals bij jou dus of in geval van een downgrade. Al snap ik deze manier van facturen ook weer wel. Rekening houden met openstaande bestellingen maakt het ingewikkelder en veel bestellingen zullen ongetwijfeld geannuleerd of veranderd worden binnen de 14 dagen bedenktijd. Dat in het achterhoofd houdend, wordt het al gauw een zooitje.

 

Uiteindelijk krijg je het teveel betaalde geld altijd terug, in geval van opzegging bij de eindfactuur en bij geen opzegging bij de volgende factuur. Dit is de manier waarop Ziggo factureert, en zo voor het oog zit daar een lelijke kant aan. Ziggo wil deze manier van facturen niet veranderen, die verandering waarmaken kost uiteraard ook een boel geld en levert juist meer administratief werk op, dus ergens snap ik Ziggo, maar jouw gevoel natuurlijk ook! Weet in ieder geval dat je het te veel betaalde geld hoe dan ook terugkrijgt, daar heb je uiteraard ook recht op!

Arthur_Arthur
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Evert, bedankt voor je reactie en je begrip.

 

Ik ben het met je eens dat er een lelijke kant zit aan de manier waarop het Ziggo systeem in elkaar zit.

 

Ik heb er geen begrip voor dat Ziggo het systeem niet corrigeert zodat er correct gefactureerd wordt.

Dat het geld kost om een ongelukkig gebouwd systeem dat feitelijk onjuiste facturen verstuurt aan te passen, zou in mijn ogen alleen geen argument mogen zijn om klanten slecht te blijven behandelen. 

 

Ziggo heeft zelf aangegeven dat de factuur ruim 5 weken voor de factuurdatum al wordt aangemaakt, en we weten dat de opzeg termijn een maand is. Dit is vragen om problemen. Vaak gaat dit goed maar iedereen die opzegt na een bepaalde datum krijgt hier dus mee te maken.

 

Dat het lastig is dat men soms na 14 dagen afziet van een upgrade snap ik ook. Dat is deste meer reden om te zorgen dat je je zaakjes goed voor elkaar hebt, en bereid bent zaken op te lossen als het toch niet goed ging.

 

Het grootste probleem is echter dat elke keer als ik Ziggo aan de telefoon heb ze perse aan mij willen uitleggen hoe het zit, maar niet zeggen: "dat is vervelend - we gaan het oplossen". De wil om het op te lossen lijkt er niet te zijn, maar de aandrang om het kromme verhaal er door te drukken is groot.

 

Tot nu toe lijkt Ziggo het niet te willen oplossen, en blijft Ziggo aandringen dat ik alle facturen ga betalen die hun systeem uitspuugt, waarna ik overgeleverd ben aan dat zelfde ongelukkige systeem, om op een gegeven moment te besluiten dat het tijd is voor een eindafrekening.

 

Dus pas nadat alle openstaande facturen (terecht of niet) betaald zijn gaat het systeem (misschien) en correcte eindafrekening maken.

En ik riskeer geld kwijt te raken als dat systeem ook problemen met de eindafrekening blijkt te hebben, waarna ik daar weer achteraan moet met het risico dat ik het nooit meer terugzie.

 

Ik heb dus niet zoals jij het vertrouwen dat Ziggo alles met de eindafrekening daadwerkelijk rechttrekt, en ik zie ook niet in waarom ik zolang afstand zou moeten doen van geld wat ik niet verschuldigd ben.

 

Ik ga nu eerst schriftelijk bezwaar maken tegen de opgevoerde abonnementskosten in factuur, en daarna zie ik waarschijnlijk het incassobureau wel tegemoet. Ziggo lijkt het immers niet op een andere manier te willen oplossen.  (Maar wie weet,misschien verrassen ze me nog.)

 

Dat eindigt dan hoogst waarschijnlijk in een rechtszaak, maar ik betaal liever een paar duizend euro aan een advocaat om mijn recht te halen dan dat ik (tijdelijk) een paar tientjes opoffer omdat Ziggo zijn facturering niet in orde wil brengen.

 

Maar bedankt voor je begrip en je poging om mij te helpen, dat waardeer ik zeer.

 

Groet,

Arthur

Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes

Waar die 5 weken vandaan komen, is me een raadsel. Dat klopt in ieder geval niet. Op de pagina die @Pineapple stuurde, staat dat als je binnen 10 dagen na een wijziging de factuur krijgt, dat de wijziging niet op die factuur is meegenomen. Hieruit volgt dat een factuur korter dan 5 weken van tevoren wordt opgesteld, anders had daar 5 weken gestaan. Volgens mij wordt de factuur rond de 2e week van de maand opgesteld, al is dit uiteraard ook afhankelijk van de betaaldatum.

 

Overigens is deze manier van facturen een direct gevolg van het vooraf betalen. Ik weet niet naar welke provider je gaat, maar bij KPN of T-Mobile gaat het precies zo, ook bij een wijziging of opzegging. Het is nu eenmaal de gang van zaken.

 

Daarnaast weet ik zeker dat je je geld terugkrijgt. Dat gaat vol automatisch en mocht het dan onverhoopt toch misgaan, dan wordt het achteraf handmatig gecrediteerd. Daar zijn genoeg voorbeelden van op de community te vinden. Simpelweg omdat er ook geen andere keuze is. Als jouw diensten beëindigd worden en dat is ook bevestigd, dan staat Ziggo of welke provider dan ook nooit in het recht om teveel betaalde kosten niet te verrekenen.

Arthur_Arthur
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Die 5 weken werd mij aan de telefoon verteld. Dat een factuur niet op tijd aangepast kan worden als de aanpassing gebeurd kort voor je de factuur krijgt heb ik begrip voor.

Ik vindt 10 dagen al wel wat lang, maar als ervaren IT'er snap ik dat een geautomatiseerd facturatie proces complex is en tijd in beslag neemt.

 

Vooruit betalen van afgesproken diensten is voor mij ook geen probleem en is zeker niet de reden van de situatie waarin we (Ziggo en ik) zitten.

De aanvraag van de wijziging vond 34 dagen voor de factuurdatum plaats, en 41 dagen voor de maand November waar we het over hebben. We hebben dus afgesproken dat er geen dienst afgenomen zou worden in November.

Ziggo wist dus ook ruim voor de factuur gemaakt werd dat er geen abonnement kosten voor November zouden zijn.

 

Het lijkt er op het moment waarop het factuurproces gestart is niet gekeken is naar wat erin November ging gebeuren, maar naar of erop dat moment toevallig misschien een abonnement was, op basis waarvan besloten is maar weer een bedrag in rekening te brengen is.
Dat is volgens mij een kromme manier van doen want hier moet vooruit gekeken worden, en rekening worden gehouden met de informatie die beschikbaar is (dus ook de opzegging 20-9 en de beëindiging op 20-10).

 

We hebben het niet over een paar dagen binnen een factureringsperiode het obonnement nog even doorliep (zoals in Oktober waar ik voor de hele maand betaald heb en het abonnement na 20 dagen stopte), maar over vooruit betalen van een hele nieuwe volgende maand (November) terwijl al heel lang bekend was dat er in die maand geen lopend abonnement meer zou zijn.

 

Er is in mijn ogen dus geen enkele legitieme reden om die maand in rekening te brengen, of om aan te blijven dringen dat die maand echt 'gewoon' betaald moet worden voor de eindafrekening kan plaatsvinden.

 

Dit kan bij de meeste bedrijven netjes opgelost worden, maar bij de klantenservice van Ziggo kreeg ik dat niet voor elkaar.

 

Ik vertrouw er wel op dat ik uiteindelijk al het teveel betaalde terug krijg, maar dat kan volgens een mail die ik van Ziggo heb tot 8 weken na beëindiging duren (mits alle openstaande facturen betaald zijn).

Behalve dat ikde gang van zakenwaanzin vind ga ik ook het risico niet nemen dat ook hierbij geheel automatisch iets verkeerd gaat. De facturering gaat immers ook geheel automatisch en pakt heel krom uit. En vertrouwen dat de klantenservice dan wel vlot en correct actreert doe ik op dit moment niet.

 

 

Mocht Ziggo nog naar mij toe komen omdat ze het willen oplossen dan laat ik het weten.

 

Groeten,

Arthur

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Ik kan enkel zeggen dat het bij mij eerder dit jaar allemaal goed is verrekend. Ik kreeg van Ziggo uiteindelijk 6 weken abonnementskosten teruggestort.

 

Die genoemde 5 weken met de opmaakdatum de 24e uit het start bericht in gedachte lijkt dat wel te kloppen, maar die hele maand had al niet meer gefactureerd moeten worden. Net zo goed dat dit in mijn geval niet had moeten gebeuren, maar dat hing ook weer samen met de factuur datum.

 

youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 152Oplossingen
  • 709Likes

Ik zou een melding maken bij de acm.

Arthur_Arthur
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Dankje RoWi,

Het is goed om te horen dat het niet alleen bij mij gebeurd.
Of mischien juist niet goed, als dat betekend dat Ziggo weet dat dit vaker gebeurd en er voor kiest het niet aan te passen. Als het een fout of heel ongelukkige samenloop van omstandigheden was geweest dan had ik er meer begrip voor kunnen opbrengen.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Concreet was 14 maart einde overeenkomst, 21 maart de factuur voor April, 13 April is voor de laatste twee weken van maart en de vier vooruitbetaalde weken van April terug gestort. In mijn geval iets meer dan € 80,00

Jos
Community Moderator
Community Moderator
  • 1332Posts
  • 203Oplossingen
  • 670Likes

@Arthur_Arthur heel goed dat je je ongenoegen laat weten over hoe een proces bij ons verloopt. 
Het is hier dus net een samenloop/timing van het opzegmoment en factuurmoment. Net langs elkaar en dat is niet handig. 

Uit alle berichten lees je dat wij het altijd goed kunnen oplossen als het automatische proces hier niet het juiste eindresultaat geeft. 
Mocht de factuur in november onjuist zijn dan horen we het graag en helpen dit op te lossen. 

Arthur_Arthur
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Hallo Jos,

 

Je schrijft:  ''als het automatische proces hier niet het juiste eindresultaat geeft."

Dat is nu toch het geval of begrijp ik iets niet goed?

 

En je schrijft: "Mocht de factuur in november onjuist zijn"

Dat klinkt alsof je niet wil helpen met de factuur van oktober (die duidelijk onterecht is omdat deze over november gaat) en mij in mijn sop laat gaar koken?

 

Het maakt niet uit hoe vriendelijk je het formuleert, het klinkt alsof je het huidige probleem niet wil oplossen, en door gaat in het sentiment dat deze onterechte factuur eerst 'gewoon' betaald moeten worden.

Zodra ik aar een steekhoudend argument voor hoor doe ik dat meteen.

Maar het argument dat alles achteraf wel weer verrekend wordt is zeker geen goed argument.

 

Toen ik in september opzegde was er een "samenloop/timing van het opzegmoment en factuurmoment. Net langs elkaar", maar dat gaat niet op voor de factuur die een maand later kwam.

De factuur in september bevat bovendien ook een periode in oktober waarover daadwerkelijk abonnementskosten verschuldigd zijn. Dat was voor mij dus geen enkel probleem.

Nu kan er geen timingsprobleem meer zijn en is er bovendien geen bedrag verschuldigd voor het abonnement van november.

Er is alleen een fout in het Ziggo factureringssysteem, waar vertrekkende klanten voor opdraaien. De Ziggo klantenservice benaderd het ook zo door: Dit probleem is op te lossen als de klant er maar aan meewerkt (en het is bovendien allemaal heel normaal en komt het uiteindelijk wel goed).

 

Het lijkt erop dat Ziggo 'gewoon' niet de verantwoording wil nemen voor een eigen fout, en zonder problemen de vertrokken klanten er voor op willen laten draaien. En ze bovendien zonder problemen onder druk zetten om het toch maar te accepteren.

Dus bedankt voor je reactie Jos, en je aanbod om te helpen bij een eventuele volgende foute factuur.
Maar ik heb er niet veel aan, en waardeer ook de onderliggende gedachte: ‘betaal gewoon en alles komt goed’ eerlijk gezegd niet.

Groeten,
Arthur

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Kort en bondig je zal de laatste factuur moeten voldoen, die wordt dan volledig teruggestort. Op de factuur daarna, gebeurt dat niet dan met alle toeters en bellen hier lawaai maken 😉

 

Ik vond dit ook vreemd en begrijp je dit niet waardeert. Daarom is wat genoemd wordt helemaal niet gek leg dit voor bij de ACM.

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

Goedemiddag @Arthur_Arthur, ik begrijp heel goed dat je hier een bepaald gevoel bij hebt! Zoals @Jos al heeft aangegeven vindt er een automatische correctie plaats en zal deze factuur niet direct aangepast worden. Ik begrijp dat je dit graag anders zou zien maar dit is helaas niet mogelijk. We zullen ervoor zorgen dat het goed staat op de volgende factuur. 

PJD_

Level 10
  • 424Posts
  • 6Oplossingen
  • 335Likes

@Arthur_Arthur  Omdat de mods en dergelijke geen echt inhoudelijk antwoord geven hoe dat proces verloopt zal ik een poging wagen het uit te leggen.

Disclamer, ik werk niet bij Ziggo en ben het met het gebruikte systeem ook niet eens, dat het duidelijk is.

 

Ziggo heeft een automatisch facturatie systeem, ongeveer een week voor de werkelijk factuur datum staat die factuur al gereed om er uitgespuwd te worden, dan kan er niets meer veranderd worden, het systeem kijkt alleen maar tot de datum dat die factuur gemaakt word, niet naar toekomstige veranderingen, dus opzegging, verandering van diensten, extra kosten of wat ook maar.

Zodra jij opzegt kan er wat in de toekomst veranderen, de verbinding blijft op verzoek langer doorlopen, (gebeurt vaak bij de overstapservice), dus pas als de opzegging geheel doorlopen is gaat er een seintje naar facturatie, stop de betalingen, alles wat teveel betaald is tot .... Datum kan gecrediteerd worden.

Nu mag je wettelijk een factuur betwisten, deze is ook onterecht, je hoeft dan niet te betalen en Ziggo moet het maar oplossen, en daar wringt het, er is bijna niemand die in het facturatie systeem die aanpassing kan en mag doen, dus voordat je daar doorheen bent heb je jezelf een hoop werk, moeite en ellende op de hals gehaald voordat dat geregeld is.

Mijn advies, je eigen recht om het negeren, betaal en wacht het af, je gaat een lange weg in waarbij je meer gefrustreerd word over de gang van zaken, en elke provider die ik ken werkt helaas op deze manier.

 

Arthur_Arthur
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Ik mag hopen dat het goed staat op de volgende factuur.
Maar dat moet dan wel de eind factuur zijn en niet nog eens een factuur voor december.

Eventueel zou je er ook voor kunnen kiezen een creditfactuur te maken....

Of aangeven waarom het niet mogelijk is om overduidelijk onjuiste facturen in je systeem te corrigeren.
Het lijkt nu alsof Ziggo een incompetent systeem heeft en dat ze willens en wetens de klanten er voor op laten draaien

Mij afstand laten doen van geld (ook al krijg ik het enkele weken later weer terug) is immers mij er voor op laten draaien. Ik kan die weken niet zelf over dat geld beschikken en kom misschien wel in de problemen met een andere rekening die betaald moet worden.
Als jij ergens de huur opzegt accepteer je toch ook niet dat je nog even zonder goede €900 moet overmaken die je later waarschijnlijk wel een keer terug krijgt. Koop je dan je nieuwe laminaat of gordijnen maar een maand later?

Voor het volhouden dat het niet anders kan zouden jullie je inmijn ogen diep moeten schamen.

En uiteraard laat dit zo`n vervelende smaak bij mij achter dat Ziggo er de komende 30 jaar niet meer inkomt.
Ik begrijp niet dat jullie daarzo gemakkelijk over denken. 
  

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Arthur_Arthur dan blijft er geen enkele provider over, twee jaar eerder bij mijn overgang van KPN naar Ziggo ging dit niks anders.

 

Mogelijk kan het wel anders dat houd een ander facturatie systeem in.

Ook bij mij had de eindfactuur een maand eerder gekund/gemogen.

Arthur_Arthur
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Dankje PjD_

Ik had begrepen dat als je aan de telefoon niet eenvoudig tot eenoplossing komt je hier nog wel eens een medewerker kan treffen die meer kan, meer mag en misschien iets meer tijd kan besteden aan het oplossen van een probleem. Helaas lijkt het erop dat dat in dit geval niet zo zal zijn. Aan de telefoon star (wel beleefd, maar star) en alleen willen uitleggen zonder met een oplossing te willen/kunnen komen. En dat proef hier helaas ook.

Je uitleg over het systeem geloof ik (ben zelf al 20jaar IT-er in grote administratie systemen) en ik vind het echt jammer en onbegrijpelijk dat ze dit systeem zo gebouwd hebben. Nergens voor nodig.
Ook eventuele vervolgkosten (als overstap langer duurt bv) kunnen op de eindafrekening worden meegenomen en er eventueel toeleiden dat dat iemand nog een paar tientjes toe moet betalen.

Ik zal je advies in gedachte nemen, maar ik heb erook geen problemen mee om over een aantal maanden in een rechtbank te staan waar Ziggo mag uitleggen waarom ik een onterechte factuur moet betalen.
En ik betaaldan gerust de honderden euro`s kosten als ik in het ongelijk gesteld wordt.

In ieder geval bedankt voor je reactie

Groeten,
Arthur 
 

PJD_

Level 10
  • 424Posts
  • 6Oplossingen
  • 335Likes

Die rechtbank zal er niet komen, alleen een lang getouwtrek, en ik persoonlijk vind het de moeite niet waard, je loopt namelijk er 1 keer tegenaan, of misschien bij de volgende provider nog een keer, en het kan ook zo zijn dat je op een zwarte lijst komt en geen klant meer mag worden in de toekomst, weet niet of Ziggo zo werkt, maar zou kunnen en je hebt elkaar misschien ooit nog nodig.

Maar dit mag je zelf bepalen of je het de rompslomp voor een paar tientjes even voorschieten waard vind, ikzelf helemaal niet, zonde van de moeite, een dagje lekker vrolijk werken levert mij meer op, financieel en voldoening.

Uitgelicht topic