Evert, bedankt voor je reactie en je begrip.
Ik ben het met je eens dat er een lelijke kant zit aan de manier waarop het Ziggo systeem in elkaar zit.
Ik heb er geen begrip voor dat Ziggo het systeem niet corrigeert zodat er correct gefactureerd wordt.
Dat het geld kost om een ongelukkig gebouwd systeem dat feitelijk onjuiste facturen verstuurt aan te passen, zou in mijn ogen alleen geen argument mogen zijn om klanten slecht te blijven behandelen.
Ziggo heeft zelf aangegeven dat de factuur ruim 5 weken voor de factuurdatum al wordt aangemaakt, en we weten dat de opzeg termijn een maand is. Dit is vragen om problemen. Vaak gaat dit goed maar iedereen die opzegt na een bepaalde datum krijgt hier dus mee te maken.
Dat het lastig is dat men soms na 14 dagen afziet van een upgrade snap ik ook. Dat is deste meer reden om te zorgen dat je je zaakjes goed voor elkaar hebt, en bereid bent zaken op te lossen als het toch niet goed ging.
Het grootste probleem is echter dat elke keer als ik Ziggo aan de telefoon heb ze perse aan mij willen uitleggen hoe het zit, maar niet zeggen: "dat is vervelend - we gaan het oplossen". De wil om het op te lossen lijkt er niet te zijn, maar de aandrang om het kromme verhaal er door te drukken is groot.
Tot nu toe lijkt Ziggo het niet te willen oplossen, en blijft Ziggo aandringen dat ik alle facturen ga betalen die hun systeem uitspuugt, waarna ik overgeleverd ben aan dat zelfde ongelukkige systeem, om op een gegeven moment te besluiten dat het tijd is voor een eindafrekening.
Dus pas nadat alle openstaande facturen (terecht of niet) betaald zijn gaat het systeem (misschien) en correcte eindafrekening maken.
En ik riskeer geld kwijt te raken als dat systeem ook problemen met de eindafrekening blijkt te hebben, waarna ik daar weer achteraan moet met het risico dat ik het nooit meer terugzie.
Ik heb dus niet zoals jij het vertrouwen dat Ziggo alles met de eindafrekening daadwerkelijk rechttrekt, en ik zie ook niet in waarom ik zolang afstand zou moeten doen van geld wat ik niet verschuldigd ben.
Ik ga nu eerst schriftelijk bezwaar maken tegen de opgevoerde abonnementskosten in factuur, en daarna zie ik waarschijnlijk het incassobureau wel tegemoet. Ziggo lijkt het immers niet op een andere manier te willen oplossen. (Maar wie weet,misschien verrassen ze me nog.)
Dat eindigt dan hoogst waarschijnlijk in een rechtszaak, maar ik betaal liever een paar duizend euro aan een advocaat om mijn recht te halen dan dat ik (tijdelijk) een paar tientjes opoffer omdat Ziggo zijn facturering niet in orde wil brengen.
Maar bedankt voor je begrip en je poging om mij te helpen, dat waardeer ik zeer.
Groet,
Arthur