1
Vraag
2
Reacties
Janneman59

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

teleurstellende ziggo kennismaking

1 Gebeld door Ziggo in laatste week november ,22 en overgestapt primaire reden een sportkanaal en flink goedkoper voor een jaar i.vm. een jaar 50% korting.

2 Daarna nagedacht over situatie en beseft dat coax aansluiting niet goed was van oudsher, dus week na 22 november gebeld en na lang telefoongesprek met medewerker Ziggo tot conclusie gekomen dat het beter was kabel door te meten en opnieuw naar binnen te brengen, hiervan hebben ze notitie gemaakt voor als monteur zou komen .

3 Op 22 12 kwam  pas installatie pakket binnen (net voor kerst) let wel 28e liep contract af met oude provider, krap aan dus .

Ik moest zelf monteur dan bellen, gedaan !!!  kwamen 28 e na kerst op laatste dag van oude contract ! hield mijn hart vast .

Monteur komt 28e als gepland pfff, maar gaat weer weg want zoals gemeld weinig / slecht signaal kon niets doen maar regelt met spoed een buiten monteur, inderdaad even later een jonge knul met alleen een schop komt en gaat aan de gang, en ……. beschadigt hierbij de glasvezel mantel, maar verlegt coax en zegt (meet niet in huis) is ok .En gaat weer weg met mededeling er komt morgen een andere monteur langs voor installatie binnen, maar 28e oude contract afgelopen !!! Weer gebeld met Ziggo een uur lang en afgesproken ik krijg maand vergoed bij oude provider, dus gebeld met Global xs  om een maand extra signaal kosten €94.51

Volgende dag 29e weer een nieuwe Ziggo monteur, sluit tv s aan en telefoon maar niet met zelfde nr omdat dit pas volgende maand word vrijgegeven door Global door de verlenging !!

Daarna weer gebeld, mind you weer lang zitten bellen ca 3 kwartier,  wat blijkt nu krijg via SMS  ik €50 coulance voor de hele ergernis dus ook geen vergoeding voor een maand langer oude provider terwijl dit gewoon is toegezegd.

 

Dus resumerend :

-Glasvezelschade (nog onbekend) > moet nog gerepareerd en verhaald op Ziggo !.

-Nog geen eigen nummer meenemen met alle ellende van dien.

-Geen wifi scan en geen goede wifi, geen beloofde wifi montage > pods dus zelf aangesloten .

-Nog maand extra betalen aan Global xs !!!! anders geen tv internet en telefoon tijdens jaarwisseling !! nog  geen verrekening vergoeding gezien.

-Sleuf nog steeds open in de tuin, ivm reparatie coax (slecht signaal)

 

Kan iemand dit oplossen ?,  een teleurgestelde klant .

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Jiri
Community Moderator
Community Moderator
  • 2529Posts
  • 336Oplossingen
  • 991Likes

Hey @Janneman59

Super dat de BAM geweest is en alles inmiddels hersteld is. Dat is het allerbelangrijkste natuurlijk. De kosten zijn voor ons en de BAM zal deze dan ook rechtstreeks factureren aan ons.

Top, dat komt helemaal goed. Zodra het nummer vrijgegeven wordt, gaan wij hiermee bezig en nemen we het zo snel mogelijk over. Zodra het overgezet is, ontvang je een mail over dat het nummer aangepast is.

Voor wat betreft de vergoeding, heb ik een credit aangemaakt voor jouw Ziggo abonnementskosten zonder korting. Dit komt neer op € 78,-. Per sms wordt dit aan je bevestigd. Dit plus de credit die al aangemaakt is moet de kosten wel dekken. 

Voor zover ik kan bedenken is dan alles bij deze weer geregeld. Mocht het nummer volgende week woensdag nog niet geregeld zijn, dan hoor ik het graag. Ook bij andere vragen of onduidelijkheden mag je altijd een berichtje plaatsen. 

Bekijk in context

6 Reacties 6
Bert

Level 21
Super Expert
  • 63524Posts
  • 4389Oplossingen
  • 16849Likes

Een Ziggo moderator komt hier binnenkort langs om naar je probleem te kijken en de nodige stappen te zetten.

Pasi

Level 18
Expert
  • 6755Posts
  • 390Oplossingen
  • 3281Likes

@Janneman59  schreef:

1 Gebeld door Ziggo in laatste week november ,22 en overgestapt primaire reden een sportkanaal en flink goedkoper voor een jaar i.vm. een jaar 50% korting.

2 Daarna nagedacht over situatie en beseft dat coax aansluiting niet goed was van oudsher, dus week na 22 november gebeld en na lang telefoongesprek met medewerker Ziggo tot conclusie gekomen dat het beter was kabel door te meten en opnieuw naar binnen te brengen, hiervan hebben ze notitie gemaakt voor als monteur zou komen .

3 Op 22 12 kwam  pas installatie pakket binnen (net voor kerst) let wel 28e liep contract af met oude provider, krap aan dus .

Ik moest zelf monteur dan bellen, gedaan !!!  kwamen 28 e na kerst op laatste dag van oude contract ! hield mijn hart vast .

Monteur komt 28e als gepland pfff, maar gaat weer weg want zoals gemeld weinig / slecht signaal kon niets doen maar regelt met spoed een buiten monteur, inderdaad even later een jonge knul met alleen een schop komt en gaat aan de gang, en ……. beschadigt hierbij de glasvezel mantel, maar verlegt coax en zegt (meet niet in huis) is ok .En gaat weer weg met mededeling er komt morgen een andere monteur langs voor installatie binnen, maar 28e oude contract afgelopen !!! Weer gebeld met Ziggo een uur lang en afgesproken ik krijg maand vergoed bij oude provider, dus gebeld met Global xs  om een maand extra signaal kosten €94.51

Volgende dag 29e weer een nieuwe Ziggo monteur, sluit tv s aan en telefoon maar niet met zelfde nr omdat dit pas volgende maand word vrijgegeven door Global door de verlenging !!

Daarna weer gebeld, mind you weer lang zitten bellen ca 3 kwartier,  wat blijkt nu krijg via SMS  ik €50 coulance voor de hele ergernis dus ook geen vergoeding voor een maand langer oude provider terwijl dit gewoon is toegezegd.

 

Dus resumerend :

-Glasvezelschade (nog onbekend) > moet nog gerepareerd en verhaald op Ziggo !.

-Nog geen eigen nummer meenemen met alle ellende van dien.

-Geen wifi scan en geen goede wifi, geen beloofde wifi montage > pods dus zelf aangesloten .

-Nog maand extra betalen aan Global xs !!!! anders geen tv internet en telefoon tijdens jaarwisseling !! nog  geen verrekening vergoeding gezien.

-Sleuf nog steeds open in de tuin, ivm reparatie coax (slecht signaal)

 

Kan iemand dit oplossen ?,  een teleurgestelde klant .


Hallo,

welkom op dit openbaar klant helpt klant forum, waar Ziggo Moderators doordeweeks vaak binnen 3 werkdagen langskomen in ieder topic. Ze zijn te herkennen aan Ziggo Community Ranks-08.png in hun naam en hebben t.o.v. de Helpdesk meer kennis, meer mogelijkheden, meer rechten en kunnen 'dieper' het Ziggo systeem inkijken, waardoor ze u beslist beter kunnen helpen dan de Helpdesk.

Als u wilt dat een Ziggo mod direct met uw vraag/probleem bezig kan gaan, zet dan uw postcode en huisnummer in uw Ziggo profiel ( alleen zichtbaar voor hun ), zodat ze uw Ziggo gegevens kunnen achterhalen.


Hmmmm, daar is nogal wat misgegaan, daar zal zeker weten een Ziggo mod bij moeten komen om e.e.a. recht te zetten.

Begrijp ik het goed, dat u ondertussen wel goede internet, tv en wifi hebt of werkt dat ook nog niet ?

Janneman59
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ja heb intussen wel Internet Tv en telefoon maar niet met behoud tel nr omdat ik nood gedwongen en op advies en overleg met Ziggo ( telefonisch) de oude provider nog een maand door moest laten lopen, anders had ik immers met oud en nieuw NIETS gehad .

Wifi nu  maar zelf gedaan, pods bekabeld geinstalleerd

Jiri
Community Moderator
Community Moderator
  • 2529Posts
  • 336Oplossingen
  • 991Likes

Hallo @Janneman59 Welkom op de Ziggo Community! 

Wat een verhaal zeg. Alles wat ook maar mis kan gaan, gaat mis in jouw geval. Sorry hiervoor.
Ik ben hier gelijk ingedoken om te kijken wat er op dit moment allemaal nog gaande is. 

Allereerst het nummerbehoud: Deze loopt op dit moment alleen blijft inderdaad wachten tot de opzegging  van Global XS.

De kosten van jouw huidige provider betalen wij nooit in het geval van dat abonnementen te lang doorlopen. Wij kiezen er altijd voor om onze eigen abonnementskosten te vergoeden in het geval er 2 abonnementen lopen en het duidelijk is dat dit door een fout van ons komt. Per wanneer loopt Global XS af? Dan zorg ik ervoor dat dit financieel geregeld wordt.

Heb je al iets vernomen van de aannemer die de kabelschade zou repareren over bijvoorbeeld wanneer dit plaats moet vinden?

Moeten ze in jouw tuin ook nog iets doen of had dit gat alweer dicht gemaakt moeten worden? 
 

Ik hoor graag van je. 

Janneman59
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hallo  Jiri,

Allereerst dank voor uw reactie ,

 

Het nummerbehoud gaat als Ziggo vinger aan de pols houd, vast goed 28e loopt de maand extra bij Global XS af.

Voor wat betreft de extra kosten voor een maand abonnement verlenging bij Global, 1 - dit is tijdens een tel overleg met Ziggo geadviseerd alsmede ook door monteur !. 2 - Het was nodig door een samenloop van omstandigheden  gecreëerd door Ziggo,  immers zij hebben als partij niet geluisterd naar mijn tel inbreng een week na afsluiten abonnement .

U stelt nu voor als ik e.e.a. goed begrijp om een maand abonnement prijs te vergoeden ?, dit dekt gezien de korting van Ziggo mijn kosten lang niet (€ 94.51), ik stel derhalve 2 maand voor.

Vanmorgen is Bam langs geweest om de glasvezel te herstellen en gleuf te dichten, kosten hiervan heb ik nog niet,!  kosten worden waarschijnlijk via mij verhaald op Ziggo maar kan ook rechtstreeks met Ziggo gebeuren.

Misschien ook in de gaten houden op mijn postcode en adres ?.

Voorlopig tot zover, 

Janneman 59

 

Jiri
Community Moderator
Community Moderator
  • 2529Posts
  • 336Oplossingen
  • 991Likes

Hey @Janneman59

Super dat de BAM geweest is en alles inmiddels hersteld is. Dat is het allerbelangrijkste natuurlijk. De kosten zijn voor ons en de BAM zal deze dan ook rechtstreeks factureren aan ons.

Top, dat komt helemaal goed. Zodra het nummer vrijgegeven wordt, gaan wij hiermee bezig en nemen we het zo snel mogelijk over. Zodra het overgezet is, ontvang je een mail over dat het nummer aangepast is.

Voor wat betreft de vergoeding, heb ik een credit aangemaakt voor jouw Ziggo abonnementskosten zonder korting. Dit komt neer op € 78,-. Per sms wordt dit aan je bevestigd. Dit plus de credit die al aangemaakt is moet de kosten wel dekken. 

Voor zover ik kan bedenken is dan alles bij deze weer geregeld. Mocht het nummer volgende week woensdag nog niet geregeld zijn, dan hoor ik het graag. Ook bij andere vragen of onduidelijkheden mag je altijd een berichtje plaatsen. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic