Woustein

Level 2
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

slechte service, iedereen zeg maar iets, en afspraken komen ze niet na..

Ik heb een paar dagen geleden internet en tv besteld maar heb ik het gevoel dat ik al een maand bezig ben. ik deed me bestelling maar zag gegeven moment via de site een andere voorstel, ik naar ziggo gebeld naar de klantenservice (steph) gesproken die gaf aan dit is geen probleem maar gaf advies, eerst alles laten installeren en dan gaan we dit veranderen..oke fijn dacht ik. pakket binnen afspraak voor monteur gemaakt, dhr aan de telefoon het verhaal verteld hoe en wat foto's verstuurd dit was geen probleem we doe een kabel doortrekken via de pvc buis naar je aansluiting in de woonkamer en kan je je modem aansluiten. Oke de monteur kwam anderhalf uur later dan ik het sms kreeg. monteur kwam binnen en waar moet het geinstalleerd worden ik liet hem de situatie zien en vertelde wat er tijdens de monteursafspraak is afgesproken, hij gaf al direct aan daar heb ik geen zin in ik gaf aan dat dit afgesproken is en dat ik hiervoor wil betalen, hij begon erover dit kan niet etc. ik dacht heb ik dit weer.. oke.. dhr wilde gaan aansluiten en gaf aan ik ga naar beneden en ga mijn spullen pakken..ik wachten 5 minuten en vond het lang duren ik keek naar beneden en geen ziggo wagen meer te zien dus met noorderzon vertrokken ik voelde me in behoorlijk in de .. genomen, ik naar ziggo gebeld en kreeg van een medewerkster al gelijk een grote mond omdat ik niet akkoord ging met een afspraak een anderhalve week later, ik kan er niets aan doen dat de monteur er van door is gegaan..even later kreeg ik een andere medewerker van ziggo aan de lijn en dit gaf aan dat er een escalatie tussen mij en dhr was geweest..ik gaf aan dat dit niet waar is, maar dan trek je bij ziggo aan kortste eind. ik gaf aan dat ik niet akkoord ging met een anderhalve week weer te wachten en weer een vrije dag te nemen..ik heb toen aangegeven je mag de boel annuleren, dit is ook gebeurt mijn wederhelft kwam s'avonds thuis en ook die viel zij mond open, die wilde ziggo nog een kans gegeven. die belde op en had gesproken met dhr W. van de afdeling retentie, die vertelde dat het 24 uur duurde dat een heractivering duurde daarmee akkoord en hij gaf aan als u niet voor 15:00 uur heb gebeld dat moet u ons terugbellen, je raad het al wij waren niet gebeld, ik ben 2 uur bezig gebeld om bij de afdeling retentie te komen, daar werd enthousais verteld dat deze activerering niet was uitgevoerd, wij moesten weer 24 uur wachten voor heractivering... oke de volgend dag weer niet terug gebeld door ziggo, wij weer bellen daar kregen we te horen dat de heractivering nog bezig was..oke dat kan, wij vroegen aan de medewerkster van de afdeling retentie en wat gebeurt erna ...ze gaf aan dat ze dat niet kon vertellen en dat ze dit niet wist en daar konden we het meedoen..wij namen daar geen genoegen mee dus opnieuw bellen daar kregen we hetzelfde te horen maar ook dat  de afspraak voor 12 maanden voor 50% ook was vervallen..onze mond viel open..ik bleef nu niet meer vriendelijk.. welke lijk uit de kast konden we nog meer verwachten van ziggo.. ook gebeld over de installatie van diverse afdeling kreeg ik te horen het modem moet in de meterkast komen het kan niet anders...dus ik moet maar akkoord gaan terwijl ik nu kpn heb waar het modem ook sta en slechte verbinding heb waarom stap ik dan over..misschien nog een beetje hoop (deze is nu weg) vanmiddag hoorde dat we de activiering rond was, dus gevraagd over mijn contract ik kan alleen maar doen met 12 maanden netflex en videoland gratis terwijl ik anders had afgesproke zowel met de afdeling verkoop en dhr W van de afdeling retentie dit staat ook in de historie bij ziggo..of ik kan annuleren..ik ben echt wit heet op ziggo..ik laat het nu even rusten en zit er over te denken dan maar naar tmobile of andere glasvvezel aanbieder te gaan..ik wil betalen etc. heb bewijs dat ik mijn contract heb afgesproken met korting en krijg nu niets meer..ik moet maar me mond houden en naar ziggo te luisteren...ik wil internet en tv van ziggo met de afspraak 12 maanden 50%..en monteur die komt installeren want er zit een stekker in de meterkast van ziggo (zeer oude stekker) de kabelkastje zit in de woonkamer maar er is geen kabel aanwezig vanaf de meterkast naar kastje van ziggo in de woonkamer..ik wil ervoor maar betalen maar dit wil ziggo niet etc. etc. etc.

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19165Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7272Likes

@Woustein Zojuist heb ik even jouw gegevens erbij gepakt en ik zie inderdaad dat mijn collega 12 maanden 50% korting voor jou heeft geregeld. De kortingsregel wordt in de achterliggende systemen opgevoerd en men is hier op dit moment mee bezig. 

Wat betreft deze vraag: En ik zie net dat er een pakketje van ziggo onderweg is.
Zo te zien is er inderdaad een Extra Next Mini naar jou onderweg. Je ontvangt nog een track and trace per e-mail zodat je het bezorgmoment in de gaten kunt houden. 

Bekijk in context

39 Reacties 39
Woustein
Topicstarter
Level 2
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

ik heb de verkeerd foto erbij vermeld.chatziggo.jpg

Simba24

Level 13
  • 786Posts
  • 37Oplossingen
  • 190Likes

Hoi @Woustein 

Je boosheid vind ik niet terecht.

Als je ook de boel annuleert en dan weer niet annuleert dan heb je met de nieuwe aanbieding te maken en dus was die 50% voor 12 maanden inmiddels verlopen.
Ok, de monteur wou de kabel niet trekken, maar wij weten de situatie niet, misschien was dat wel terecht?
En anders is het niet verstandig om daar ruzie over te maken.

DON PAPA

Level 17
  • 3834Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

@Simba24 Schreef: Je boosheid vind ik niet terecht.

 

Nou als het verhaal helemaal klopt wat @Woustein vermeld, dan kan ik die boosheid wel geheel begrijpen. Stel je zelf is voor, dat je een vrije dag neemt om de boel te laten aansluiten, en de monteur zegt ik ga even spullen pakken uit de bus, en je komt er vervolgens na 5 minuten achter dat hij gewoon is weg gegaan zonder wat te zeggen. Nou dan zou ik ook des duivels geweest zijn. Ik vind het heel wat dat ze Ziggo nog een tweede kans hebben gegeven, bij mij was het meteen klaar geweest. Maar misschien kan een moderator nog wat voor hun doen om deze slechte start goed te maken en ze als klant binnen te houden...

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hi @Woustein,
Een warm welkom op de Ziggo Community. 

Wat jammer dat de start van je abonnement zo moeizaam is verlopen. Inmiddels zie ik dat je vanochtend opnieuw contact hebt gehad. Jouw abonnement is geheractiveerd en er is een opdracht aangemaakt om de korting van 12 maanden 50% op je abonnement toe te voegen. Goed nieuws. Deze opdracht is inmiddels verwerkt en de korting staat actief. 

Er stond voor 9 juni een nieuwe afspraak met de monteur op de planning. Deze is geannuleerd. Wat ik begrijp is dat jouw hoofdaansluiting in de meterkast zit, maar je het modem graag in de woonkamer wilt hebben. De eerste monteur heeft aangegeven dat op basis van het signaal het niet wenselijk is om vanuit de meterkast een kabel te trekken naar de woonkamer en daar het modem te installeren. De kans is dan aanwezig dat er problemen zullen ontstaan met signaalverlies. Er kan in dit geval een nieuwe monteur ingepland worden, maar het modem zal dan in de meterkast geïnstalleerd worden. Zoals vanochtend ook via mijn collega is aangegeven: Als je de hoofdaansluiting wilt laten verplaatsen moet je dit zelf regelen via https://hoofdaansluiting.nl/. Ziggo bemoeit zich verder niet met het verplaatsen van een hoofdaansluiting. 

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

wat je ook kan doen als het modem in de meterkast moet een lange ethernet kabel via het plafond oid naar de woonkamer en daar een router op aansluiten

Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes

@Cecilia Voorheen moest een aanvraag indienen voor het verplaatsen altijd via mijnaansluiting.nl, maar tegenwoordig moet het via deze link:

https://hoofdaansluiting.nl/ 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Scherp @Evert. Je hebt helemaal gelijk. Ik heb dit direct aangepast in mijn reactie. 

jan_Doedel

Level 9
  • 239Posts
  • 8Oplossingen
  • 47Likes

@MR_CHIP 

Ehm, er ligt al een nu loze PVC buis waarin de oude aansluiting zat.

 

@Woustein 

Verder strookt het verhaal van de TS enorm v.w.betr, de monteur en nakomen afspraken met onze ervaringen op diverse adressen. Kan de ervaringen zo delen. Dus die boosheid lijkt me volkomen terecht.

Advies: Houd vol en laat je niet met een kluitje in het riet sturen. Maar blijf wel correct, dan krijg je meer gedaan.

 

@DON PAPAHelaas heb je nog niet overal keuze en ben je gebonden aan deze monopolist.

Woustein
Topicstarter
Level 2
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Sommige behandelen je … ik heb van diverse kanten deze afspraak staan, belofte is belooft. Ik kan ook niet zeggen ik betaal wel over 3 maanden en vervolgens zeg ik alles op, met andere woorden je zoek het maar uit mentaliteit  niemand kwam ook met een oplossing. Ik belde vanochtend naar de administratie en deze Mw kwam met idee tp-link. Niemand die op dit idee kwam de monteur niet de technische medewerkers niemand, ze gaf ook aan Voorde next box moet er ook een kabel worden getrokken hé hé… daar ben ik al een week mee bezig…maar die tp-link kan ik toch zelf installeren?

ik ben tachtig medewerkers verder en eindelijk iemand die het begrijp en deze dame zit op de administratie, ik begin me af te vragen wat zit er toch op technische dienst bij ziggo,

Woustein
Topicstarter
Level 2
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Klop het pvc buis zit er maar de kabel is verwijderd ik weet niet hoe je kabel trekt en wil daarvoorbetalen, alleen nu nog een gemotiveerde monteur..je moet bij ziggo een lange adem hebben wat ik eigenlijk niet normaal vind.

Woustein
Topicstarter
Level 2
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Het pvc buis lig er ik weet niet hoe de kabel moet trekken. Administratief medewerkster heeft geadviseerd om tp-link, ik wil graag zsm een monteursafspraak, maar de top-link kan ik toch zelf installeren? Er moet een kabel getrokken worden voor de next box.

Woustein
Topicstarter
Level 2
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Er is een pvc buis aanwezig die volgens mij naar het antennekastje gaat in de woonkamer

Woustein
Topicstarter
Level 2
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Het is jammer dat ik geen foto’s kan plaatsen in de meterkast zit een splitter op einde van de groene kabel, de antenne kastje zit in de woonkamer. De vorige bewoner heeft naar mijn idee  de kabel verwijderd, er zit een pvc buisje van meterkast naar antennekastje zit er.

Woustein
Topicstarter
Level 2
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Klopt ik ben duivels geweest en dan krijg van de medewerkers te horen ik kan er niets aan doen en vervolgens maak je een nieuwe afspraak dan hoor je dat deze anderhalve week later is, vervolgens hoor dat de monteur heeft beschreven dat er een escalatie is geweest waar je niets van weet, dan kan je begrijpen dat het stoom uit me oren kwam.

Woustein
Topicstarter
Level 2
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Het zal je overkomen dat er een monteur komt die aangeeft ik heb er geen zin in, vervolgens maak je afspraken en hij zeg ik pak me spullen ik ben zo terug en vervolgens is hij met de noorderzon vertrokken, diverse malen worden je geven op een verkeerde manier verwerkt, je krijg het contract niet wat je heb afgesproken, medewerkers zeggen dat ze terugbellen en vervolgens dat niet doen, heractivering is 3 maal niet uitgevoerd, dan krijg je nog zo toela aan de lijn de afspraken die in de computer staan gaan niet door..ik ben dan benieuwd hoe jij je voelt en wat jij dan zal doen?

Woustein
Topicstarter
Level 2
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Klopt ik heb een hele vreemde smaak in me mond van deze situatie, ik zojuist een afspraak gemaakt voor een monteur as 10 juni  17:00 en 22:00 had het liefst eerder maar ja..ik hoop dat er nu geen lijk meer uit de kast komt want dan ben ik als klant weg.

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

had je niet beter op een ziggo moderator kunnen wachten?

Woustein
Topicstarter
Level 2
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

De hoofaansluiting hoeft niet verplaats te worden ik heb van de meterkast naar het antennekastje loopt er een pvc buisje maar geen kabel.

heb nu helaas pas een afspraak met een monteur voor as vrijdag tussen 17:00 - 2200 uur staan, volgens de planning van ziggo kon het niet eerder,  het is de laatste keer mag dit **bleep** worden dan is het voor ons over. Ik zie de bui weer hangen dat dadelijk weer zo monteur komt die geen kabel kan trekken, deze afspraak heb gemaakt via de site van ziggo…doet deze monteur een kabel trekken voor de next box.

Woustein
Topicstarter
Level 2
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hoe moet ik weten dat een moderator een afspraak voor me kan maken...op dit moment heeft nog niemand bij ziggo mij geholpen of is zijn afspraak nagekomen..sorry dat ik dit meld maar het is de waarheid.

Uitgelicht topic