Ik vind de facturen slecht leesbaar, grijze letters op witte achtergrond. Kan dit weer gewoon zwart worden? Een tijdje geleden was dit wel zo.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Dag @Harry42 en welkom op de Community! Voor zover wij zien, is de kleur van de letters niet aangepast. Zou je een foto van een stukje willen delen uit de factuur waar geen persoonlijke informatie instaat? Ik ben benieuwd hoe het bij jou wordt aangegeven.
bij mij ziet het er zo uit.
Het ziet er bij puppie beter uit dan bij mij. Mijn tekst is een stuk grijzer vooral de cijfers in de specificatie van de telefoonrekening (niet bijgesloten) zijn erg slecht leesbaar. Download van specificatie. Het maakt niet uit hoe ik het bekijk, Adobe Reader, Firefox, Chrome, het blijft grijzig.
Hierbij een schermknipsel, niet bewerkt.
Ik zal nog een stukje telefoonrekening uploaden, maar eerst even wat verwijderen.
Ik zie wat verschil tussen beide facturen.
Het zijn twee screenshots, bekeken (door mij) op dezelfde monitor. Er zou dan eigenlijk gen verschil zichtbaar mogen zijn.
De monitor instelling, de browser, etc. kan voor TS wel het idee geven dat er een nog groter verschil is.
Een rekening moet maar mijn mening duidelijk zijn (zwart op wit) niet vaag (grijs op wit). Maar dat is slechts mijn mening.
Hier een stukje uit de specificatie van mijn telefoonrekening. Grijze cijfers, matig leesbaar.
Het geheel bestaat al een tijdje sinds ruim een jaar denk ik. Ziggo heeft de indeling en weergave van de specificaties veranderd. ik heb toen gebeld met de klantenservice, die kon niet veel doen en raadde me aan het bij de Community te melden. Vond ik een beetje veel gedoe, maar nu dus wel.
@Harry42 ik heb ook niks aan mijn instellingen gewijzigd.
Kan het een beeldscherm instelling zijn bij jou.
Ik lees op een macbook en heb voor mijn eigen gemak de verlichting van het scherm aan mijn ogen aangepast.
Misschien is dat bij jou ook een mogelijkheid.
Ik zie ook geen bijzonderheden. Op mijn mobiele apparaat is het gewoon heel duidelijk leesbaar.
Ik adviseer een oogarts.😎
Ik ben het met je eens dat zwarte letters iets duidelijker leesbaar zijn, maar dit grijs is toch ook nog goed leesbaar.
Misschien de beeldscherm instellingen van je monitor of laptop veranderen?
Hi @Harry42, allereerst denk ik dat het inzoomen van de factuur al wel iets gaat helpen met de leesbaarheid. Mogelijk is dat ook nog een/het verschil geweest tussen jou en puppy.
Hoewel ik snap dat je liever de opmaak van de factuur vanuit onze kant anders had gezien en met dat idee dit topic bent gestart, is het goed om te weten dat programma's zoals Acrobat Reader ook functies om de kleurstellingen aan te passen ten behoeve van de leesbaarheid. Afhankelijk van je versie, kun je eens kijken bij "Voorkeuren" > "Toegankelijkheid" > "Documentkleuren vervangen" en bijvoorbeeld een hoog contrast-instelling te gebruiken.
(Houd er rekening mee dat deze instelling actief blijft voor alle documenten die je in Acrobat Reader opent, tot dat je dat vinkje weer weghaalt)
Ik denk dat ik nu snap wat er aan de hand is. Andere computers in huis geven het ook net zo slecht weer. Het zijn oude apparaten als reserve en om uit te lenen. Monitors met lagere resolutie dan Full HD. Mijn eigen PC is redelijk nieuw, maar de monitor is al vrij oud met resolutie 1680x1050.
Bij een vriend met een Full HD 26 inch scherm zien de pdf’s er goed uit. Maar nog steeds lastig leesbaar door smalle lettertypes en kleine grootte. En toch ook grijze letters. Bij mij worden die kleine letters/cijfers grijs weergegeven door schaling en op een 20 inch monitor is het sowieso niet zo groot. Ik kan gaan zoomen en dan zie alles er prima uit, en zwart, maar standaard zonder zoomen moet het ook goed leesbaar zijn.
Dus, graag wat grotere letters en dikkere. Er zijn genoeg klanten die oude schermen hebben met lage resolutie en afmetingen en die moeten het ook goed kunnen lezen. Zeker als je al wat op leeftijd bent (ik ook). Niet iedereen heeft een scherm van 26 inch en jonge ogen.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.