1
Vraag
2
Reageer en help mee
lizettedejong

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

samenwonen en mailadres

Al eerder genoemd maar ik kom er niet uit, wil graag een moderator die het oplost. Per 1 maart heb ik abonnement opgezegd omdat ik ga samenwonen. Mijn partner heeft ook Ziggo. Het is hem gelukt om mijn mailadres in het hoofdaccount van hem te zetten. Via de chat kwamen wij er achter dat ik nog 6 maanden na opzegging dit mailadres van mij kan gebruiken daarna is alles weg. Dit kan toch niet waar zijn! Hoe behoud ik mijn correspondentie zonder alles op de computer te moeten downloaden in een ander programma. 

Twee abonnementen op 1 adres lijkt me idioot. Is er geen andere mogelijkheid? Wil best betalen voor behoud va mijn mailadres maar ik zie nergens de mogelijkheid staan. Help!!

Uitgelicht
Bert
Super Expert
Super Expert
  • 56493Reacties
  • 3721Oplossingen
  • 13535Likes

"Het is hem gelukt om mijn mailadres in het hoofdaccount van hem te zetten."

Dat is waarschijnlijk in een mailprogramma en niet in haar/zijn  Mijn Ziggo onder Producten -> Internet onder E-mailadressen.

Staat het mailadres nog onder je eigen Mijn Ziggo onder Producten -> Internet onder E-mailadressen?

 

Er is geen mogelijkheid bij Ziggo om tegen betaling je email adres te behouden.

 

"Dit kan toch niet waar zijn! Hoe behoud ik mijn correspondentie zonder alles op de computer te moeten downloaden in een ander programma. "

Goed dat je dit schrijft, dit zou iedereen altijd wel moeten doen, want als er iets gebeurd met je emailaccount zoals een hacker die erin kan of de mailserver bij Ziggo die een keer echt goed crasht of met een software update gaat iets mis bij Ziggo, dan ben je de mail sowieso kwijt, Ziggo maakt namelijk geen backups van de mail.

 

Ik bewaar de mail al sinds 1997 op mijn computer en maak dan ook nog een backup op een externe harde schijf en ben nog niets kwijt.

Dat had wel heel makkelijk al kunnen zijn, want er is al een keer een mailserver gecrasht bij een provider, waardoor de mail weg was en ook de harde schijf van mijn computer is een keer gecrasht en vrijwel alles stond op de externe harde schijf en omdat ik altijd voor een langere periode een kopie achterlaat op de mailserver, als ik met POP de mail mijn computer binnenhaal, was alles na de laatste backup ook nog beschikbaar.

2 Reacties 2
Pasi
Expert
Expert
  • 5330Posts
  • 309Oplossingen
  • 2289Likes


@lizettedejong  schreef:

...Via de chat kwamen wij er achter dat ik nog 6 maanden na opzegging dit mailadres van mij kan gebruiken daarna is alles weg. Dit kan toch niet waar zijn! Hoe behoud ik mijn correspondentie zonder alles op de computer te moeten downloaden in een ander programma...


Hallo,

Als uw mailbox is overgezet naar een ander ( = blijvend ) abonnement, dan zal deze ook daar blijven staan.

Ik verwacht dat de Ziggo medewerker ( via de chat ) bedoelde, dat alle mailboxen in een beëindigd abonnement na 6 maanden vervallen.

Maar een Ziggo moderator kan daar inderdaad duidelijkheid over geven. Wacht u totdat er één langs komt, maar aangezien het nu weekend is, zal dat waarschijnlijk morgen pas zijn.

 

 

Ps. Dit is een openbaar klant helpt klant forum, waar Ziggo Community Moderators door de week meestal binnen een werkdag langskomen in ieder topic. Zij hebben t.o.v. de helpdesk meer kennis, meer mogelijkheden, meer rechten en kunnen 'dieper' het Ziggo-systeem inkijken.
 

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 56493Posts
  • 3721Oplossingen
  • 13535Likes

"Het is hem gelukt om mijn mailadres in het hoofdaccount van hem te zetten."

Dat is waarschijnlijk in een mailprogramma en niet in haar/zijn  Mijn Ziggo onder Producten -> Internet onder E-mailadressen.

Staat het mailadres nog onder je eigen Mijn Ziggo onder Producten -> Internet onder E-mailadressen?

 

Er is geen mogelijkheid bij Ziggo om tegen betaling je email adres te behouden.

 

"Dit kan toch niet waar zijn! Hoe behoud ik mijn correspondentie zonder alles op de computer te moeten downloaden in een ander programma. "

Goed dat je dit schrijft, dit zou iedereen altijd wel moeten doen, want als er iets gebeurd met je emailaccount zoals een hacker die erin kan of de mailserver bij Ziggo die een keer echt goed crasht of met een software update gaat iets mis bij Ziggo, dan ben je de mail sowieso kwijt, Ziggo maakt namelijk geen backups van de mail.

 

Ik bewaar de mail al sinds 1997 op mijn computer en maak dan ook nog een backup op een externe harde schijf en ben nog niets kwijt.

Dat had wel heel makkelijk al kunnen zijn, want er is al een keer een mailserver gecrasht bij een provider, waardoor de mail weg was en ook de harde schijf van mijn computer is een keer gecrasht en vrijwel alles stond op de externe harde schijf en omdat ik altijd voor een langere periode een kopie achterlaat op de mailserver, als ik met POP de mail mijn computer binnenhaal, was alles na de laatste backup ook nog beschikbaar.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic

Prijswijziging per 1 juli 2022

Binnenkort informeren we iedereen persoonlijk over de prijswijziging van 1 juli 2022. Tussen 9 en 31 mei ontvang je van ons een e-mail of brief wanneer er iets wijzigt in je abonnementskosten. Voor 1 ...

Geplaatst in Ziggo Updates