Al eerder genoemd maar ik kom er niet uit, wil graag een moderator die het oplost. Per 1 maart heb ik abonnement opgezegd omdat ik ga samenwonen. Mijn partner heeft ook Ziggo. Het is hem gelukt om mijn mailadres in het hoofdaccount van hem te zetten. Via de chat kwamen wij er achter dat ik nog 6 maanden na opzegging dit mailadres van mij kan gebruiken daarna is alles weg. Dit kan toch niet waar zijn! Hoe behoud ik mijn correspondentie zonder alles op de computer te moeten downloaden in een ander programma.
Twee abonnementen op 1 adres lijkt me idioot. Is er geen andere mogelijkheid? Wil best betalen voor behoud va mijn mailadres maar ik zie nergens de mogelijkheid staan. Help!!
"Het is hem gelukt om mijn mailadres in het hoofdaccount van hem te zetten."
Dat is waarschijnlijk in een mailprogramma en niet in haar/zijn Mijn Ziggo onder Producten -> Internet onder E-mailadressen.
Staat het mailadres nog onder je eigen Mijn Ziggo onder Producten -> Internet onder E-mailadressen?
Er is geen mogelijkheid bij Ziggo om tegen betaling je email adres te behouden.
"Dit kan toch niet waar zijn! Hoe behoud ik mijn correspondentie zonder alles op de computer te moeten downloaden in een ander programma. "
Goed dat je dit schrijft, dit zou iedereen altijd wel moeten doen, want als er iets gebeurd met je emailaccount zoals een hacker die erin kan of de mailserver bij Ziggo die een keer echt goed crasht of met een software update gaat iets mis bij Ziggo, dan ben je de mail sowieso kwijt, Ziggo maakt namelijk geen backups van de mail.
Ik bewaar de mail al sinds 1997 op mijn computer en maak dan ook nog een backup op een externe harde schijf en ben nog niets kwijt.
Dat had wel heel makkelijk al kunnen zijn, want er is al een keer een mailserver gecrasht bij een provider, waardoor de mail weg was en ook de harde schijf van mijn computer is een keer gecrasht en vrijwel alles stond op de externe harde schijf en omdat ik altijd voor een langere periode een kopie achterlaat op de mailserver, als ik met POP de mail mijn computer binnenhaal, was alles na de laatste backup ook nog beschikbaar.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
@lizettedejong schreef:...Via de chat kwamen wij er achter dat ik nog 6 maanden na opzegging dit mailadres van mij kan gebruiken daarna is alles weg. Dit kan toch niet waar zijn! Hoe behoud ik mijn correspondentie zonder alles op de computer te moeten downloaden in een ander programma...
Hallo,
Als uw mailbox is overgezet naar een ander ( = blijvend ) abonnement, dan zal deze ook daar blijven staan.
Ik verwacht dat de Ziggo medewerker ( via de chat ) bedoelde, dat alle mailboxen in een beëindigd abonnement na 6 maanden vervallen.
Maar een Ziggo moderator kan daar inderdaad duidelijkheid over geven. Wacht u totdat er één langs komt, maar aangezien het nu weekend is, zal dat waarschijnlijk morgen pas zijn.
Ps. Dit is een openbaar klant helpt klant forum, waar Ziggo Community Moderators door de week meestal binnen een werkdag langskomen in ieder topic. Zij hebben t.o.v. de helpdesk meer kennis, meer mogelijkheden, meer rechten en kunnen 'dieper' het Ziggo-systeem inkijken.
"Het is hem gelukt om mijn mailadres in het hoofdaccount van hem te zetten."
Dat is waarschijnlijk in een mailprogramma en niet in haar/zijn Mijn Ziggo onder Producten -> Internet onder E-mailadressen.
Staat het mailadres nog onder je eigen Mijn Ziggo onder Producten -> Internet onder E-mailadressen?
Er is geen mogelijkheid bij Ziggo om tegen betaling je email adres te behouden.
"Dit kan toch niet waar zijn! Hoe behoud ik mijn correspondentie zonder alles op de computer te moeten downloaden in een ander programma. "
Goed dat je dit schrijft, dit zou iedereen altijd wel moeten doen, want als er iets gebeurd met je emailaccount zoals een hacker die erin kan of de mailserver bij Ziggo die een keer echt goed crasht of met een software update gaat iets mis bij Ziggo, dan ben je de mail sowieso kwijt, Ziggo maakt namelijk geen backups van de mail.
Ik bewaar de mail al sinds 1997 op mijn computer en maak dan ook nog een backup op een externe harde schijf en ben nog niets kwijt.
Dat had wel heel makkelijk al kunnen zijn, want er is al een keer een mailserver gecrasht bij een provider, waardoor de mail weg was en ook de harde schijf van mijn computer is een keer gecrasht en vrijwel alles stond op de externe harde schijf en omdat ik altijd voor een langere periode een kopie achterlaat op de mailserver, als ik met POP de mail mijn computer binnenhaal, was alles na de laatste backup ook nog beschikbaar.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.