1
Vraag
2
Reacties
nikodo

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

opzegging - toch nog kosten?

Het moet echt niet gekker worden

 

van af december probeer ik het abonnement op te zeggen , uren aan de telefoon , system wil niet

kan niet etc.

Uiteindelijk op 19-02-2022 en email met opzegging , per 19-01-2022 alle diensten zijn beeindigd zonder resterende abonnementstermijnen.

In november fctuur betaald voor december (70,50 euro), in december factuur betaald voor december (???) en januari (93,89 euro), eind januari incasso factuur voor februari (59,36euro)(terug geboekt)

2x heerinering met incasso dreiging

Klacht formulier opgestuurd met de vraag waroom moet ik nog betalen (heb ik al teveel betaald)

geen aantwoord.

Dit is echt goed zorgen dat overstappende klanten nooit meer terugkomen

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Monica
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 772Posts
  • 154Oplossingen
  • 262Likes

Dank voor je uitleg @nikodo! Goed om te weten dat het hier om een overstap ging. Nu ben ik nogmaals in de systemen gedoken en zie ik ook waar het fout is gegaan. Op 10 november heb je van ons twee mails ontvangen, één mail ging over de bevestiging van de overname van het telefoonnummer en de tweede mail betrof een bevestiging van beëindiging van het door KPN opgezegde abonnement. Kijk ik naar deze mail dan zie ik dat KPN een overstap heeft aangevraagd voor enkel het telefonie gedeelte van jouw abonnement, er is dus geen overstap aangevraagd voor het gehele abonnement. 

Daarop is het bellen abonnement per 10 november beëindigd, maar de rest is gewoon door blijven lopen omdat hiervoor geen opzegging is ingediend. Bij een overstapservice naar een nieuwe provider geeft deze ons normaal gezien een seintje zodra jouw nieuwe abonnement werkt en wij de opzegging definitief mogen doorvoeren. Nu is enkel per direct het telefoonnummer overgenomen en hebben wij uiteindelijk op 19 januari het abonnement zelf voor je beëindigd. Omdat in dit geval de overstapservice foutief is ingediend door KPN, wil ik je ook adviseren hiervoor contact met hen op te nemen. Zij zijn er in dit geval verantwoordelijk voor en zouden de te veel betaalde kosten voor de periode vanaf de ingangsdatum van je abonnement daar tot en met 19 januari voor je moeten kunnen vergoeden. Andersom (van provider X naar Ziggo) pakken wij dit met een fout gelopen overstapservice ook zo aan. 

Wat betreft de facturatie op de facturen van november en december, in november betaalde je het standaard tarief voor jouw abonnement inclusief het toen al door KPN opgezegde bellen abonnement. Hierdoor is het pakket opnieuw berekend en komt deze opnieuw op de volgende factuur te staan. In december zie je de genoemde periode dan eerst met een min bedrag op de factuur en vervolgens de herberekening. Omdat deze herberekening niet helemaal klopte is daarvoor door collega Maud al een vergoeding ingediend. Voor de periode tot en met 28 februari volgt nog een vergoeding op de eindfactuur. 

Ik hoop dat dit duidelijkheid schept, mocht dit vragen oproepen dan hoor ik het natuurlijk graag! 🙂

Bekijk in context

5 Reacties 5
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Een Ziggo moderator kan in de achtergrond zien wat er allemaal gebeurt is en de nodige stappen zetten.

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

Hi @nikodo. Welkom op de Ziggo Community! 

Wat naar dat het helemaal verkeerd gaat met de opzegging en dat jij hier nu de dupe van bent 😞 Zeker niet fijn! 

Ik heb de facturen er direct bij gepakt en ben gaan rekenen. Het abonnement is opgezegd per 19 januari. Deze datum houden we ook aan, aangezien je altijd een maand opzegtermijn hebt, en je bent in december begonnen met bellen. Je abonnement was € 70,50 per maand. Dus van 1 december tot 19 december zou je € 115,15 moeten betalen. Echter heb je € 134,51 betaald. Dit is € 19,36 teveel. Deze heb ik vergoed. Daarnaast komt er een vergoeding van 19 januari tot 28 februari. Dit komt nog, dus dat kan ik nu niet vergoeden. Dit moeten we ook even afwachten. 
Daarnaast zie ik dat de € 59,36 opnieuw is geprobeerd te incasseren, heb je deze 2 keer teruggeboekt of 1 keer? 

nikodo
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Goedenavond,

 

ten eerste bedankt voor snelle en dudelijke reactie , dat heb ik niet verwacht.

Ik zal het verhal in het kort doen mischien wordt wat dudelijker:

8 november 2021 overgestapt naar kpn (met zorgeloos overstap service van kpn)

10 november 2021 ziggo stopt direct huis telefoon aansluiting (??)

7 december 2021 kpn tel/internet/tv ingegaan (van af deze datum zou ziggo beeindigd zijn zodat

gaan we niet doubel betalen)

uiteindelijk is telefonisch gelukt om de ziggo dinsten te beeindigen per 19-01-2022

betaald voor december 2021 factuur 547572447 - 70,50 euro voor tel/tv/internet

betaald voor december (??) en januari factuur 551729635 - 93,89 euro voor tv/internet

factuur voor februari 2022 van 59,36 euro 1x terug geboekt

betaald gisteren (vaandag zou ziggo incasso inschakelen dus heb ik maar betaald, 6 dagen geleden en klacht formulier opgestuurd maar geen reactie) factuur 555698805 voor februari 59,36 euro

dus voor december 2021/januari 2022/februari 2022 heb ik betaald 223,75 euro

abo (zonder tel) december 2021 + 2/3 januari 2022 = 98,93 euro(2x abo zonder tel ad 59,36 - 1/3)

wat zou ik moeten terug ontvangen is = 223,75 - 98,93 =124,82

het gaat mij niet om centen of paar euros maar ik will ook niet betalen voor diensten die heb ik niet

ontvangen .

ervaringen met ziggo diensten:

internet = 9 (echt tevreden)

tv = 5 (traag , en loopt vast)

box = 4 (gebruikt veel stroom , traag bij opstarten)

wifi = 2 (echt en ramp)

 

Ik heb niet echt begrepen waroom op factuur 547572447 van november betaal ik voor december

en dan nog een keer op factuur 551729635 van december betaal ik nog en keer voor december

Nogmaals bedankt voor de profesionele aanpak.

** Moderator edit: Bijlage verwijderd ivm zichtbaarheid emailadres **

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@nikodo Plaats geen privégegevens op een open forum wat voor de hele wereld te lezen is.

Een Ziggo moderator zal de bijlagen morgenvroeg weghalen.

Monica
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 772Posts
  • 154Oplossingen
  • 262Likes

Dank voor je uitleg @nikodo! Goed om te weten dat het hier om een overstap ging. Nu ben ik nogmaals in de systemen gedoken en zie ik ook waar het fout is gegaan. Op 10 november heb je van ons twee mails ontvangen, één mail ging over de bevestiging van de overname van het telefoonnummer en de tweede mail betrof een bevestiging van beëindiging van het door KPN opgezegde abonnement. Kijk ik naar deze mail dan zie ik dat KPN een overstap heeft aangevraagd voor enkel het telefonie gedeelte van jouw abonnement, er is dus geen overstap aangevraagd voor het gehele abonnement. 

Daarop is het bellen abonnement per 10 november beëindigd, maar de rest is gewoon door blijven lopen omdat hiervoor geen opzegging is ingediend. Bij een overstapservice naar een nieuwe provider geeft deze ons normaal gezien een seintje zodra jouw nieuwe abonnement werkt en wij de opzegging definitief mogen doorvoeren. Nu is enkel per direct het telefoonnummer overgenomen en hebben wij uiteindelijk op 19 januari het abonnement zelf voor je beëindigd. Omdat in dit geval de overstapservice foutief is ingediend door KPN, wil ik je ook adviseren hiervoor contact met hen op te nemen. Zij zijn er in dit geval verantwoordelijk voor en zouden de te veel betaalde kosten voor de periode vanaf de ingangsdatum van je abonnement daar tot en met 19 januari voor je moeten kunnen vergoeden. Andersom (van provider X naar Ziggo) pakken wij dit met een fout gelopen overstapservice ook zo aan. 

Wat betreft de facturatie op de facturen van november en december, in november betaalde je het standaard tarief voor jouw abonnement inclusief het toen al door KPN opgezegde bellen abonnement. Hierdoor is het pakket opnieuw berekend en komt deze opnieuw op de volgende factuur te staan. In december zie je de genoemde periode dan eerst met een min bedrag op de factuur en vervolgens de herberekening. Omdat deze herberekening niet helemaal klopte is daarvoor door collega Maud al een vergoeding ingediend. Voor de periode tot en met 28 februari volgt nog een vergoeding op de eindfactuur. 

Ik hoop dat dit duidelijkheid schept, mocht dit vragen oproepen dan hoor ik het natuurlijk graag! 🙂

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic