Geachte mijnheer/mevrouw,
Per 1 januari 2021 zijn we over gegaan naar Delta glasvezel.
Delta heeft, met de opstapservice, het abonnement met Ziggo stopgezet. (daar was ondergetekende bij aanwezig)
Omdat onze ervaring met Ziggo wel eens “misverstanden” heeft opgeleverd, heb ik het abonnement zelf per telefoon stop gezet. De hele reek van : als u dit, kies dan dat heb ik toen doorgewerkt. Stoppen kon niet, er liep een jaar contract. Ik vroeg hoe dat kon, want wanneer je langer als een jaar abonnee was, kan je per maand opzeggen. Daar was geen antwoord op. In die periode lag mijn man in het ziekenhuis met een beroerte en we waren meer bezig met hoe hij eraf zou komen, of hij er iets aan over zou houden. Maar de persoon aan de telefoon heeft alles genoteerd en het zou in orde gemaakt worden en er zouden dozen komen om alles terug te zenden.
We hebben niets meer gehoord.
In de afgelopen maanden is mijn man ernstig ziek geweest en nog. We zijn verschillende keren door het ziekenhuis opgeroepen om te komen omdat het slecht ging. Niet echt in de stemming en geen gedachte meer aan Ziggo. Tot ik er achter kwam dat Ziggo nog steeds geld van onze rekening afschreef.
Dus maar weer Ziggo telefonisch benaderd. Weer alle onderwerpen en in te toetsen cijfertjes af, om gewoon op te zeggen. En wat bleek, we konden niet opzeggen want we hadden een jaarcontract tot september 2021. Volgens ons kon er per maand worden opgezegd, wanneer het eerste jaarcontract afgelopen was. (jaren geleden dus) Het is nagekeken en in september 2020 hebben we een next box gehad, omdat de oude het niet deed. Geen reden, aldus Ziggo zelf, om weer een jaarcontract te krijgen. Bij het vorige telefoontje is duidelijk gedacht, dat we niet konden opzeggen en is er niets gedaan, ook ons op de hoogte te brengen van de (verkeerde) beslissing leek dus niet nodig. Wat niet weet wat niet deert, toch?
Bij deze vragen we dus alle betalingen terug vanaf februari 2021. Januari krijgt Ziggo cadeau. Verder verwachten we per omgaande alle dozen waarin alle spullen van Ziggo retour gestuurd kunnen worden. Dat is 15-02-21 89,41 15-03-21 104,85 16-04-21 104,85 14-05-21 104,85 15-06-21 104,85 € 508,81 op NL**INGB************ tnv GTJ Haaring en/of W Haaring Franckena ======= Hoek van Holland.
Ik verwacht dit bedrag snel en per omgaand op onze rekening.
Ik heb dezelfde verwachtingen van het betalen van verplichtingen als Ziggo.Ziggo stuurt een herinnering betaling dd 14-06-21 (ontvangen 16-06-21) en een herinnering betaling op 22-06-21. Wij hebben dus evenveel haast.
Er is wel een verschil: Ziggo vraagt om betalingen die dus ten onrechte zijn en wij vragen, wat volgens Ziggo s eigen regels, ten onrechte is afgeschreven.
HET ABONNEMENT IS 2X OPGEZEGD. ZIGGO HEEFT, TEN ONRECHTE, GESTELD DAT ER NIET OPGEZEGD KON WORDEN.
Helaas zijn er weinig mensen aan de telefoon bij Ziggo die weten wat ze verkopen
Als we op 15 juli niets gehoord hebben van Ziggo en er niets op onze rekening teruggestort is, schakelen we andere in organisaties in, gedacht kan worden aan Radar, Kassa , consumentenbond, de jurische afdeling en stekeligheden, en een tv zender als SBS 6.
Wanneer klanten zeggen nu geen aandacht hebben om het verder uit te zoeken, omdat ze te maken hebben met heel ernstige ziekte en de reactie van Ziggo is: oh ,dat komt goed uit, doen wij ook niets, behalve dan van hun rekening afschrijven. Dan kan Ziggo een reactie verwachten.
De herinneringen laten we open, dat zijn ten onrechte in rekening gebrachte bedragen.
In afwachting van uw antwoord verblijven we,
Hoogachtend
GTJ Haaring,
***Privégegevens verwijderd***
Opgelost! Ga naar oplossing.
Goedemiddag @ghaaring en welkom op onze Community,
Al kan ik mij voorstellen, dat je liever had gehad dat je hier niet hoefde aan te kloppen. Allereerst, super jammer dat je het contract bij Ziggo wilt opzeggen. Maar als je geen duidelijk antwoord krijgt dan snap ik dat dit frustrerend is en je mag zeker meer van ons verwachten. Sorry daarvoor!
Ik ben erin gedoken voor je en op 21 september 2020 heb je een bevestigingsmail gekregen van de actie 'Eerste 6 maanden gratis Internet upgrade'. Door gebruik te maken van deze actie, ben je een nieuw jaarcontract aangegaan. In de bevestigingsmail die je op 21 september hebt ontvangen staat dit ook beschreven. Uit je bericht begrijp ik dat dit met jou is besproken en er een uitzondering is gemaakt om toch het abonnement eerder op te zeggen. Ik vind hier helaas geen notitie over.
Nu snap ik heel goed dat je in de situatie met jouw man en alle stress eromheen niet de hele tijd contact opneemt met Ziggo, je gaat er immers vanuit dat het voor je geregeld wordt. Al met al is het een lastige situatie, vooral omdat je feitelijk gezien een afkoopsom betaald op het moment dat je opzegt terwijl je nog een contract met Ziggo hebt. Hier kan ik niet omheen, daarnaast wordt een overstapservice aangevraagd door de nieuwe provider waar wij dus ook geen invloed op hebben.Zwart/wit gezien kan ik niets voor je betekenen en dien je de abonnementskosten tot einde jaarcontract (21 september 2021) te betalen. Gezien de situatie wil ik wel graag een stapje extra voor je zetten. Daarom heb ik ervoor gezorgd dat je abonnement per direct opgezegd wordt. Alle kosten voor 28 juni 2021 dienen betaald te worden en de rest van de periode dat je nog een jaarcontract hebt, hoef je niet meer te betalen.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Goedemiddag @ghaaring en welkom op onze Community,
Al kan ik mij voorstellen, dat je liever had gehad dat je hier niet hoefde aan te kloppen. Allereerst, super jammer dat je het contract bij Ziggo wilt opzeggen. Maar als je geen duidelijk antwoord krijgt dan snap ik dat dit frustrerend is en je mag zeker meer van ons verwachten. Sorry daarvoor!
Ik ben erin gedoken voor je en op 21 september 2020 heb je een bevestigingsmail gekregen van de actie 'Eerste 6 maanden gratis Internet upgrade'. Door gebruik te maken van deze actie, ben je een nieuw jaarcontract aangegaan. In de bevestigingsmail die je op 21 september hebt ontvangen staat dit ook beschreven. Uit je bericht begrijp ik dat dit met jou is besproken en er een uitzondering is gemaakt om toch het abonnement eerder op te zeggen. Ik vind hier helaas geen notitie over.
Nu snap ik heel goed dat je in de situatie met jouw man en alle stress eromheen niet de hele tijd contact opneemt met Ziggo, je gaat er immers vanuit dat het voor je geregeld wordt. Al met al is het een lastige situatie, vooral omdat je feitelijk gezien een afkoopsom betaald op het moment dat je opzegt terwijl je nog een contract met Ziggo hebt. Hier kan ik niet omheen, daarnaast wordt een overstapservice aangevraagd door de nieuwe provider waar wij dus ook geen invloed op hebben.Zwart/wit gezien kan ik niets voor je betekenen en dien je de abonnementskosten tot einde jaarcontract (21 september 2021) te betalen. Gezien de situatie wil ik wel graag een stapje extra voor je zetten. Daarom heb ik ervoor gezorgd dat je abonnement per direct opgezegd wordt. Alle kosten voor 28 juni 2021 dienen betaald te worden en de rest van de periode dat je nog een jaarcontract hebt, hoef je niet meer te betalen.
Goede morgen,
Ik heb gereageerd bij de upgrade van de internetsnelheid.
Mijn man reageert dan altijd, maar hij heeft, helaas geen idee waarop. Staat er internet en snel dan is dat voor hem genoeg. Ik heb toen gebeld en gevraagd of het teruggedraaid kon worden. De persoon aan de telefoon moest even overleggen en na een minuut of 10 kwam hij terug met het antwoord, dat het in orde kwam. Hij zou het meteen in orde maken.
Daar vertrouwde ik op. Oke, stom, de ervaring had me moeten leren dat zeggen nog geen doen is.
Het was voor de persoon die me aan de telefoon antwoordde dus een dom en vergezocht verhaal en hij zal het daarbij gelaten hebben.
We verwachten niet dat Ziggo artsen in dienst heeft, maar ja zeggen en verder je schouders ophalen is weer het andere uiterste.
Ik hoop, dat er nog ergens iets van het telefoontje staat, maar dat zal wel niet want dan was er ook een reactie geweest.
Wij zitten met een uitkering voor invaliditeit dus een half jaar dubbel betalen geeft problemen. Ziggo was voor ons al extra en dat blijkt het nu dus ook heel duidelijk te zijn.
Daarom alleen al is stoppen met Ziggo de beste raad (voor iedereen).
Toch maar aan een arts vragen wat een delir door ontstekingen en medicijnen is.
Op papier is dat geen leuk verhaal. Leven met iemand van wie je houdt, in die toestand is nog minder leuk.
Dit is dus een van die rotte ervaringen, waar dus niemand wat van snapt en dus ook niets doen.
Verder bedankt.
groet
W Haaring franckena
Ik snap het en ik kan mij voorstellen dat de situatie waar je op het moment inzit moeilijk is. Ik kan helaas in deze situatie niet meer voor jou betekenen dan dat ik in mijn vorige bericht heb gestuurd, er zijn geen eerdere notities te vinden hierover waar we op terug kunnen vallen.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.