wieltje63

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

opzeggen Viaplay

wil graag mijn Viaplay abonnement opzeggen via Ziggo, 

maar dat lijkt wel heel moeilijk te zijn.

is er een andere manier om het op te zeggen 

49 Reacties 49
aristr

Level 2
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Dank voor je reactie. Geduld is een schone zaak, maar ik hoop wel dat het vóór de eerstvolgende opzegdatum is opgelost. Enig zicht op een termijn?

Als ik de berichten op het internet mag geloven, speelt dit probleem al een tijdje.

wewanl

Level 16
  • 2305Posts
  • 23Oplossingen
  • 855Likes

Je mag er toch wel van uit gaan dat Ziggo de klanten die via Ziggo, Viaplay zijn aangegaan, compenseert voor iedere maand die de klant Viaplay opgezegd had willen zien maar technisch niet kon via Ziggo.

Het zou krom zijn om de tekortkoming bij Ziggo, financieel op het bordje van de klant te leggen. 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Deels een logische reactie echter je houd ook toegang tot de dienst dus waarom zou Ziggo iets moeten vergoeden waar je toegang toe houd.

 

Het bizarre is ga je weg bij Ziggo dan moet Ziggo dit wel voor de klant regelen, anders blijven ze dit factureren.

aristr

Level 2
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Abonnement is succesvol opgezegd. Gisteren binnengelopen bij een Vodafone/Ziggo winkel. Daar ter plekke via mijn ziggo opgezegd. Niks geen foutmelding, maar zoals het hoort. Dus doel bereikt.

Wel typisch dat ik later thuis opnieuw niet in het menu Streamingsdiensten beheren terecht kwam. Wie het weet mag het zeggen. Voor nu opgelost. 

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

@aristr wèl door de regen een wandeling naar de winkel, maar in elk geval opgelost.

HW-68

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Is er inmiddels een oplossing? Ook ik wil Viaplay opzeggen. Ik heb het via de app en via verschillende browsers geprobeerd en scherm blijft maar hangen. En als je dan de klantenswevice belt, kunnen ze je niet helpen. Dit komt ziggo niet ten goede. Ik wil weten hoe ik het nu voor elkaar ga krijgen. 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@HW-68 enkel via een PC elders waar de Mijn Ziggo website wel werkt. Meer helaas niet.

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

@aristr als u wilt weten hoe u dit voor elkaar gaat krijgen, lees dan even een paar berichten terug. Als u een bericht plaatst in een topic dat als oplossing gemarkeerd staat, dan is de oplossing meestal nabij. 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Wim C. Naar een VodafoneZiggo winkel moeten is uiteraard geen oplossing eerder een workaround. 

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Tsja, @RoWi. als je voor een opzegtermijn van je abonnement af wilt dan is dit inderdaad een work around. En als je naar een Ziggo-winkel moet wandelen een walk around.

:community_meldingen: Maar wat ik niet snap is dat een medewerker in een ZiggoVodafone-winkel dit wèl kan regelen en een Ziggo-medewerker niet.
RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Die winkel medewerker heeft niks geregeld dat is gedaan via het Mijn Ziggo account van de klant zelf op een pc in die winkel.

 

"Gisteren binnengelopen bij een Vodafone/Ziggo winkel. Daar ter plekke via mijn ziggo opgezegd"

migeye

Level 4
  • 30Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Wil ook viaplay opzeggen maar is niet te doen via mijn ziggo, ook niet met de app. 

AoxoMoxoA

Level 17
T.E.A.M.
  • 3836Posts
  • 80Oplossingen
  • 2888Likes

@RoWi.  schreef:

Die winkel medewerker heeft niks geregeld dat is gedaan via het Mijn Ziggo account van de klant zelf op een pc in die winkel.

 

"Gisteren binnengelopen bij een Vodafone/Ziggo winkel. Daar ter plekke via mijn ziggo opgezegd"


Goed punt. De workaround lijkt dus te liggen om in te loggen op een browser/app waar je nog niet eerder op Mijn Ziggo ingelogd bent. Een kwestie van browser cache/hardnekkige cookies of zo.

 

In plaats van in de ZiggoVodafone-winkel, zou je het dus ook bij de buren kunnen proberen. 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Precies, of er moet hoognodig ergens iets worden gerepareerd, want iedere keer de koektrommel moeten legen schiet ook niet op.

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4349Posts
  • 574Oplossingen
  • 2124Likes

Klopt helemaal @AoxoMoxoA, scherp! Op dit moment zijn er een aantal mogelijke oplossingen:

- Legen van cache geheugen van de browser op de Mijn Ziggo app (instellingen > apps op mobiele telefoon)
- Andere browser proberen of incognito tabblad
- Ander apparaat proberen
- Op een later moment nog eens proberen, het issue komt namelijk niet altijd voor

Kunnen jullie dit eens proberen @migeye @HW-68?

Het valt mij in ieder geval op dat de foutmeldingen nu weer oplaaien, vermoedelijk door de aankondiging van de prijsverhoging van Viaplay. Dit incident staat open en er zijn diverse partijen aangehaakt om hier kritisch onderzoek naar te doen.

AoxoMoxoA

Level 17
T.E.A.M.
  • 3836Posts
  • 80Oplossingen
  • 2888Likes

@Vincent 

 

Zojuist heb ik nog deze suggestie gegeven om het vanuit een ander netwerk te proberen, omdat het mogelijk IP-gebonden is. Cookies ruimen en cache legen lijkt lang niet altijd te helpen, maar vanuit een VodaFone-winkel gewoon onder 'Mijn Ziggo' dan weer wel.

migeye

Level 4
  • 30Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Bedankt,

 

maar na een paar keer proberen was het mij gelukt :).

nzn

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Lijkt inderdaad aan je ip adres te liggen. Meerdere laptops/browsers/telefoons geprobeerd via wifi. Via 4G laad het overzicht wel.

 

Wel een kwalijke zaak dat Ziggo achterover leunt in de communicatie over deze kwestie. Dit speelt nu echt al weken.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@nzn via welke mobiele provider of netwerk? Naast het publieke IP adres kan het dan ook nog een DNS probleem zijn. Als het IP adres meespeelt zal dat door de ipv4/IPv6 implementatie komen.

 

Wat mij vooral verbaasd of zelfs stoort is dat de klant dit zelf moet afhandelen. Overige extra pakketten kunnen wel door Ziggo worden uitgezet. Als een leverancier een dienst verkoopt moet die zelfde leverancier die dienst weer uit kunnen zetten. 

 

Wie zijn Ziggo abonnement compleet opzegt zal Viaplay niet zelf hoeven op te zeggen, of blijft Ziggo dat nog in rekening brengen?

Jeff

Level 7
  • 133Posts
  • 4Oplossingen
  • 39Likes

@RoWi. Als je alles opzegt dan worden alle streamingdiensten die je geactiveerd had automatisch opgezegd.

 

Ik had hetzelfde probleem en ben toch even zelf gaan kijken. Ik heb op diverse apparaten geprobeerd om de streamingdiensten pagina te openen. Wat mij op dit moment opvalt is dat het in mijn geval niet werkte als ik de pagina benader met een IPv6 adres. Doe ik dit op mijn IPv4 netwerk of via een IPv4 only mobiele provider dan werkt het wel (ook op dezelfde apparaten waarmee ik eerder niet kon verbinden). Zou iemand anders die een beetje bekend is met netwerken dit kunnen verifieren? Dat zou een mooie workaround zijn. 

Uitgelicht topic