1
Vraag
2
Reageer en help mee
bugsy

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

ongevraagd gigabit

Heb alles.in.een abonnement. Om alle radiozenders te kunnen beluisteren bij Ziggo de nieuwe musicbox besteld. Tevens gevraagd de nieuwe Mediabox te vervangen door kleinere Mediabox Next.  Ongevraagd is mijn internet abonnement opgewaardeerd naar Gigabit, waar kennelijk ook een nieuw Connectbox modem voor nodig is. Deze is gisteren ontvangen. Maar omdat ik geen Gigabit abonnement wil, wil ik ook geen nieuw modem. Dus gebeld. Na heel langdurend betuttelend gesprek met Ziggo bleek dat 'case' aangemaakt moest worden, het zou 2 tot 3 dagen duren om behandeld te worden. Ik moest vooral niet de Connectbox aansluiten. Nu blijkt dat de Connectbox bij Ziggo al aangesloten is. Het gaat 2 tot 3 dagen duren om de aansluiting terug te draaien naar mijn bestaande modem, DUS IN DIE TIJD GEEN TELEVISIE, GEEN INTERNET EN GEEN TELEFOON. Niet te geloven toch!

7 Reacties 7
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

Ik ga dit voorleggen bij een Ziggo Medewerker zei kunnen in de systemen kijken wat er gaande is, ik ben een klant die een klant probeert te helpen. 

 

Dit is een klant helpt klant Community waar Ziggo medewerkers, zij hebben een Ziggo logo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.


Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

Even andere vraag wat voor modem had je hiervoor, want oude modems Cisco en Technicolor worden omgeruild voor een Smart Wifi Modem en dat kan de Connect Box Giga zijn en hiervoor hoef je geen Gigabit abonnement te hebben. 

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Dag @bugsy, bedankt voor het starten van een topic hier op de Ziggo Community. Het spijt me ontzettend dat de aanvraag voor een andere mediabox en digitale radio ontvanger is uitgelopen op zo'n deceptie 😞 Hier zit je natuurlijk niet op te wachten, dat begrijp ik maar al te goed.

 

Ik heb gespeurd in het systeem en zie dat er eerder inderdaad Internet Giga voor je is besteld i.c.m. de Mediabox Next. De upgrade van Internet Complete naar Internet Giga triggert automatisch een nieuwe Connectbox Giga omdat de snelheid die bij dat abonnement hoort niet gehaald kan worden op de 'normale' Connectbox die je in gebruik had. Een simpel foutje bij het bestellen van een pakket kan dus dergelijke gevolgen hebben.

 

Helaas ben ik aan handen en voeten gebonden als het gaat om het direct corrigeren van dit probleem. De 'case' die is aangemaakt is de juiste weg om dit te herstellen en dat moet worden afgewacht, hoe vervelend ook. Momenteel staat de Connectbox Giga actief onder je abonnement. Eventueel kun je die aansluiten en gebruik maken van het internet via dat modem totdat de case is opgepakt. Je zult merken dat de case is opgepakt zodra je Connectbox Giga het niet meer doet. Vanaf dat moment zal je oude/normale Connectbox het weer doen en dien je die weer aan te sluiten.

 

Nogmaals sorry voor alle hinder die dit met zich meebrengt. Ik hoop van harte dat het snel gecorrigeerd wordt zodat je probleemloos kunt gaan genieten van onze diensten en de Mediabox Next. 

bugsy
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dank voor je antwoord Erik. Probleem is dat toen ik gisteren belde, mij is verteld dat ik absoluut niet de nieuwe box mocht aansluiten omdat dit problemen zou geven bij het terugzetten naar de oude box

bugsy
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

En de nieuwe Connectbox heb ik dus al retour gestuurd. Het klopt toch dat onze vaste telefoonlijn nu ook niet werkt?

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Oké, helaas. Dan gaat mijn tip om de Connectbox Giga tijdelijk aan te sluiten natuurlijk niet meer op. Zowel internet als telefonie staat nu administratief gezien geïnstalleerd op de Connectbox Giga. In dit geval zit er niets anders op dan de case afwachten. Sorry dat ik in dezen niet meer voor je kan betekenen @bugsy 😞

Monica
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 772Posts
  • 154Oplossingen
  • 262Likes

Hey @bugsy! Ik zie dat de case inmiddels is afgerond en dat internet en telefonie weer op de 'normale' Connectbox actief staan. Voor de installatie van de Next is zo te zien gisteren een monteur bij je langs geweest. Werkt alles nu zoals zou moeten? 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic