1
Vraag
2
Reageer en help mee
vipinholland

Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

nieuwe klant: ik word gek van ziggo!!!!

Een beetje verplicht moest ik afgelopen maand overstappen op ziggo. Vdsl werd hier teruggezet naar adsl dus de snelheid was niet om naar huis te schrijven.

Ik mijn stoute schoenen aangetrokken en voor de enige andere optie gekozen...ziggo. Pakketje alles in 1 a 500mb/s klonk als muziek in mijn oren. Het adsl lijntje met 14mb/s was immers niet meer vooruit te branden.

Na mijn bestelling op 27-11-2020 direct maar even met de klantenservice van ziggo gebeld. Er kwam immers een wel heel kort kabeltje mijn woonkamer in(in de mooie kleur groen). Er zat verder geen wandcontactdoos op gemonteerd. De beste man vertelde mij dat ik mij geen zorgen hoefde maken. Nadat ik het pakket zou hebben ontvangen zou ik even moeten terugbellen en dan zou er een monteur worden ingeschakeld. Deze zou vaak al dezelfde of anders de volgende dag langs kunnen komen. Nou als dat geen goede service is!!!

01-12 krijg ik een bericht dat postnl onderweg was met mijn pakket. Wat zal die beste man verbaasd staan te kijken toen ik al in de deuropening stond om het pakket aan te nemen voordat deze nog maar aangebeld had. Het zal geen minuut later zijn geweest dat mijn o zo beste humeur toch wel behoorlijk verdween. Als sneeuw voor de zon. Net als vroegah toen men nog van de losse antennes op de tv hadden staan en de uitzending wegviel en enkel wat sneeuw op de tv zichtbaar was….

Ik had namelijk zojuist de klantenservice van ziggo aan de lijn gehad. De monteur zou pas op 10-12-2020 op zijn vroegst langs kunnen komen. Dit is dus 9 dagen later. Uiteindelijk kwam de monteur op 08-12-2020 omdat ik online zag dat er eerder een afspraak beschikbaar was. Deze zou tussen 08:00 en 13.00 komen fijn….

De bewuste dag heb ik netjes het aquarium aan de kant geschoven zodat de monteur zijn werk kon doen. Na bijna de hele ochtend te hebben gewacht kwam de jongeman mijn aansluiting fixen. Tenminste daar hoopte ik op. Deze jongeman had de aansluiting netjes gemaakt echter hij zei dat de lijn niet stabiel was. Hij had niet de juiste apparatuur om een meting te doen en er zou een andere monteur moeten komen. Ik zou erover worden gebeld.

Ondertussen had ik amper verbinding met de buitenwereld. Met drie kids thuis die op afstand onderwijs moeten volgen omdat er nog steeds van die gezellige virusdeeltjes ronddwarrelen. Websites die moesten laden. Veel sneller dan mijn old school 56k modempje ging het niet. Een speedtest gaf aan dat ik maar liefst 2mb/s verbinding had. Soms iets meer en soms helemaal niks. Je begrijpt natuurlijk wel dat ik alleen maar verdrietiger werd door al die reclameposters die bij de tramhaltes zijn opgehangen over het giganet van ziggo…

Gefrustreerd toch nog even met ziggo gebeld. Had toch wel met spoed een monteur nodig. Ow zie niks in het systeem staan. Er was geen notitie te vinden van de monteur.

Maar natuurlijk meneer we kunnen een monteur sturen. Deze kan 15 december langskomen. Tussen 17.00 en 22.00. Een weekje later dus. En uiteraard weer vijf uur welke ik thuis moet blijven voor meneer de monteur. Ik keek naar de modem en tv ontvanger van ziggo...als blikken konden doden(deden ze er geen bruinebonen in).

15 december 2020 nou moet het toch echt wel goed komen. De versterking was immers gearriveerd. Deze had een meetapparaat en kwam tot de conclusie dat de kabel buitenshuis niet goed is. En dat was wel duidelijk. Op 1 hoog(waar ik woon) net onder het vensterbank was de buitenkabel in zeer slechte staat. Deze moet vervangen worden. Ok, ga je gang zou ik zeggen...ik heb geen ladder. Ik ook niet. Ja dan moet er een aannemer ingeschakeld worden. Ik zal hen contact met jou op laten nemen. Echter door het bewegen van de groene kabel(door de monteur)die ik ineens niet meer zo mooi vind werkt het geheel uiteraard nog slechter. Nu had ik echt 99% van de tijd helemaal geen verbinding.

Nou uiteraard kon de aannemer pas op 24 december iemand langs sturen. Had inmiddels ook niet anders meer verwacht. Deze had wel een ladder bij zich maar….die was te kort. Gelukkig zag ik uit het raam mijn buurman met een hoge ladder op zijn busje. Die mochten we wel even gebruiken(bij deze mijn dank aan de betreffende buurman). Jongens drie maal is scheepsrecht. Hoppa kabeltje eruit. Ik ben de beroerdste niet dus trek en duw wel even mee. Nieuw kabeltje erin...ehm nee die wilde er niet in zei de aannemer. Het ging niet. Dan maar tijdelijk buitenlangs. Zou later een andere aannemer komen om het goed aan te sluiten. En de aansluiting binnen. Die bungelde. Ja laat maar zo hangen de andere aannemer moet de kabel toch nog goed leggen. En wij gaan niet over de aansluiting binnenshuis...ok…nou…ja...hmmmm

En ja op 24 december werkte mijn aansluiting dan uiteindelijk. Keurige snelheden, tv werkt ook. Ja alleen die aansluiting hangt er zo lelijk bij. Zo kan ik mijn bekabeling ook niet wegwerken. Ook hangt de buitenkabel er zo bij dat ik bang ben dat deze gauw weer vervangen mag worden. Maar ja ze zullen mij wel snel weer bellen om het goed te maken.

Vandaag 07-01-2021. Verbinding werkt nog steeds goed. Echter ik wil daar naast het aquarium alles nu wel opgeruimd hebben. Die aansluiting welke aan dat groene kabeltje bungelt is ook wel erg kwetsbaar zo. Nou ziggo ik bel nog wel even op.

Ja we kunnen een monteur sturen. Die komt dan de aansluiting binnen goed maken. Maar meneer, deze zal de conclusie trekken dat de buitenkabel eerst ook goed gelegd moet worden die zal dan weer een aannemer sturen. Dan hopen dat hij de juiste ladder mee brengt en dan moet er weer iemand komen om de aansluiting binnen op orde te maken. Dat betekend dat we minimaal 3 monteurs verder zijn. Dat brengt het totaal op minimaal 6 monteurs. Kan er niet eerst een aannemer komen en dan eventueel iemand die de aansluiting binnen in orde maakt. Ehm nee dat kan niet. Dus ik moet weer uren wachten op een monteur die dan enkel iemand anders aanstuurt...ja

Niet dus. Dat ga ik gewoon niet doen. Ik ben ziggo zo spuug zat. Wie kan en wil dit fatsoenlijk oplossen. Tevens heb ik een factuur gekregen vanaf 01-12-2020. Deze ga ik uiteraard niet betalen.

ps. dit is niet een beklag naar de monteurs toe. Maar naar ziggo. De monteurs waren allen aardig en hebben wss hun best gedaan.

 

15 Reacties 15
anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9764Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes
vipinholland wrote:

(...)

wacht even op een moderator die voor je kan kijken om een aannemer aan te vragen die wel de kabel netjes kan wegwerken 

aan de groene kabel en het de hoofdaansluiting het aop (abonnee overname punt) mag alleen een ziggo monteur of door ziggo ingehuurde aannemer sleutelen

edmondvs

Level 7
  • 157Posts
  • 2Oplossingen
  • 25Likes

OMG, wat een trieste gang van zaken. Ik ben wel wat (geklungel) van Ziggo gewend, maar dit slaat echt alles. Wat me verbaasd is dat de aannemer niet het “binnenwerk” in orde zou mogen maken. Ik heb namelijk een andere ervaring met zo’n aannemer (Diek B.V.) Zij hebben in onderling overleg -en geheel naar mijn wensen- de bekabeling keurig netjes opnieuw aangelegd.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @vipinholland

Wat een verhaal en wat een achtbaan vooral. Halverwege je verhaal las ik plots positieve dingen over een werkende verbinding, maar een einde aan deze soap lijkt er nog niet gekomen te zijn. Laten ik eerst op dat positieve verder gaan: Je verbinding ziet er inderdaad nu prima uit vanaf hier, dus daar zijn mooie stappen gezet. Nu nog de final touch, en ik kan me heel goed voorstellen dat je dat ook graag in één keer goed wilt hebben. Daarom ben ik ook blij dat je hier het complete verhaal neerzet inclusief foto's, daardoor wordt alles in één keer duidelijk.

Ik ga de situatie doorzetten naar onze monteursafdeling om te checken hoe we hier direct de juiste persoon op de juiste plaats kunnen hebben. Zodra ik daar terugkoppeling van heb, laat ik dat direct weten. Je eerste tijd met ons is niet bepaald vlekkeloos verlopen, maar laten we er in ieder geval voor zorgen dat de komende tijd een stuk beter gaat. Én alles netjes is weggewerkt.

Dan de facturatie: Uiteraard hoef je niet te betalen in de periode dat je amper of geen werkende verbinding had. Ik zie dat een collega de eerste week al had geregeld hiervoor (1 t/m 8 december), ik heb zojuist een correctie ingevoerd voor de periode t/m 24 december. Daarmee is nog niet de gehele factuur gedekt, hier staat namelijk ook de maand januari op. Je kunt daarvoor het beste de factuur even in Mijn Ziggo checken. Je krijgt nog een SMS ter bevestiging van mijn correctie.

vipinholland
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hartelijk bedankt voor je uitgebreide reactie. Voel me dan iig serieuzer genomen dan de ‘oplossing’ die men telefonisch gaf en daarna via facebook. Want heb in ieder geval geen behoefte aan de komst van nog eens drie monteurs.

Hoop echt dat het allemaal nu goed opgelost word.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @vipinholland,

Ik heb inmiddels reactie; er wordt vandaag telefonisch contact met je gezocht voor de vervolgafspraak!

vipinholland
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Bedankt. Wacht het af en ben erg benieuwd

vipinholland
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Ben niet gebeld… had ik kunnen verwachten uiteraard. Ja ik ben gewoon bereikbaar geweest.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Dat kon er ook nog wel bij, @vipinholland - Ik ga het weer terugkoppelen 

Ik zie zowel een vast nummer, eindigend op *248, als een mobiel nummer, eindigend op *563. Op beide ben je nog bereikbaar?

vipinholland
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Bsn zojuist gebeld door de aannemer. Ze komen vanmiddag langs met een hoogwerker ? (1 hoog)

 

Maar goed had ook gevraagd of ze de binnen aansluiting willen fixen en hij gaat het doorgeven al is dat niet hun expertise.

 

Nog even een korte andere vraag(nu we toch bezig zijn). Mijn tv box next heeft moeite met geluid afspelen op de tv. Heb diverse hdmi aansluitingen geprobeerd en ook een andere kabel. Als ik de tv en ontvanger aan doe dan ben komt er wel beeld maar geen geluid. Als ik dan de next box opnieuw laat opstarten werkt het soms wel.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Ah superfijn! Ik was al in de pen geklommen, maar het is niet meer nodig dus.

Wat betreft de audio; gaat dat rechtstreeks via je TV of via extern audio-apparatuur? In sommige gevallen kan de volgorde van het aanzetten hier van invloed op zijn; in dat geval eerst de Mediabox en dan de TV.

vipinholland
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

De next box zit direct op de tv aangesloten

 

****drama vervolg****

Vanochtend dus gebeld door de aannemer. Deze gaf aan dat ze om 14.00 konden komen. Prima. Ik eerder naar huis gekomen. Aquarium half leeg gehaald zodat ze er straks makkelijk bij kunnen.

14.55 sorry meneer we gaan het vandaag niet redden. Kunnen we een andere afspraak maken. Nee dat kan niet. Mijn aquarium staat hier half leeg, ik ben eerder naar huis gekomen. Uitgelegd dat er ook niet echt een hoogwerker nodig is maar een beetje goede ladder voldoende is(dus niet zo'n Aldi telescoop dingetje). Hij gaat kijken of er alsnog iemand kan komen. Word vervolgd.

 

vipinholland
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Nou het is gelukt hoor!!! Een kleine half uur geleden is alles afgerond. Bijna ging het mis want ze hadden geen kabelgootje bij zich echter ik wees hun op de bouwmarkt letterlijk onder mijn huis dus dat was ook geen probleem.

 

Hehe… wat een verhaal. Ziggo on het goed te maken mogen jullie best een deco versterker setje naar mij toesturen. Mijn adres is bekend bij jullie ??

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9764Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes
vipinholland wrote:

Nou het is gelukt hoor!!! Een kleine half uur geleden is alles afgerond. Bijna ging het mis want ze hadden geen kabelgootje bij zich echter ik wees hun op de bouwmarkt letterlijk onder mijn huis dus dat was ook geen probleem.

 

Hehe… wat een verhaal. Ziggo on het goed te maken mogen jullie best een deco versterker setje naar mij toesturen. Mijn adres is bekend bij jullie ??

mooi dat het opgelost

bouwmarkt is toch dicht wegens lockdown?

vipinholland
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
anoniemforum wrote:
vipinholland wrote:

Nou het is gelukt hoor!!! Een kleine half uur geleden is alles afgerond. Bijna ging het mis want ze hadden geen kabelgootje bij zich echter ik wees hun op de bouwmarkt letterlijk onder mijn huis dus dat was ook geen probleem.

 

Hehe… wat een verhaal. Ziggo on het goed te maken mogen jullie best een deco versterker setje naar mij toesturen. Mijn adres is bekend bij jullie ??

mooi dat het opgelost

bouwmarkt is toch dicht wegens lockdown?

Deze is open voor zakelijke klanten en afhaal

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Werd 't nog even spannend met de eindstreep in zicht, @vipinholland  - Fijn dat het allemaal is opgelost! Kunnen we de soap eindelijk afsluiten en eindelijk zorgeloos genieten 

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic