1
Vraag
2
Reageer en help mee
frankverberkt

Level 2
  • 35Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

next

Wanneer kunnen we een tweede media box next  bestellen

20 Reacties 20
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

Hopelijk heel snel.

frankverberkt
Topicstarter
Level 2
  • 35Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

U weet dat niet zeker

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Dat weet nog bijna niemand zeker, hooguit een paar directie leden van VodafoneZiggo.

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

@frankverberkt  schreef:

U weet dat niet zeker


Nee, daarom schreef ik hopelijk, omdat nu met TV Complete ook weer de Next geleverd wordt en klanten ook kunnen upgraden als ze TV Complete hebben.

De aanvraag was / is zeer groot en ik vermoed dat een extra bestelling van, een blinde gok, een half miljoen van die apparaten ook niet zomaar geleverd is.

frankverberkt
Topicstarter
Level 2
  • 35Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Sorry Bert 

Maar deze vraag heb ik de afgelopen 1,5 jaar al een paar keer gesteld .

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@frankverberkt  schreef:

Sorry Bert 

Maar deze vraag heb ik de afgelopen 1,5 jaar al een paar keer gesteld .


Wilde gok, dat zullen we de komende 1,5 nog wel een paar keer kunnen stellen. Voorlopig is het de Humax 5300 als tweede mediabox al staat dat nergens vermeld op de website.

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9761Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes

is gewoon afwachten helaas

hopelijk komt er snel duidelijkheid over

frankverberkt
Topicstarter
Level 2
  • 35Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Als gewoon  a.s. november 2 jaar afwachten is heb ik hier mijn vraagtekens bij. 

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes

@frankverberkt  schreef:

Als gewoon  a.s. november 2 jaar afwachten is heb ik hier mijn vraagtekens bij. 


Dat snap ik , maar het is wat het is........ zo ver ik op de hoogte ben voorlopig nog niet.

 

Door een te grote vraag heeft Ziggo in 1e instantie de levering van een 2e stop gezet  ?( ik had mazzel dat ik hem in de korte tijd dat het mogelijk was wel kon bestellen ) omdat ze natuurlijk wel het abonnement waar de Next bijzat wilde kunnen verkopen.

 

Daarna denk ik dat het een en ander te maken kan hebben met corona en een chips tekort.

De Next zal ongetwijfeld gemaakt worden in China en daar hebben ze echt maanden niet gewerkt , en er is een chips te kort.

frankverberkt
Topicstarter
Level 2
  • 35Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Toch raar dat ik ook nu nog 3 tv ontvangers kan bestellen bij kpn dus ik geloof het verhaal niet helemaal.

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes

@frankverberkt  schreef:

Toch raar dat ik ook nu nog 3 tv ontvangers kan bestellen bij kpn dus ik geloof het verhaal niet helemaal.


Sorry hoor maar dat is niet vergelijkbaar.......

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@frankverberkt  schreef:

Toch raar dat ik ook nu nog 3 tv ontvangers kan bestellen bij kpn dus ik geloof het verhaal niet helemaal.


KPN had onlangs toch een beperking aangekondigd betreffende de vip 5202? Daar gaat het om als je het wil vergelijken met de Next.

 

Bij Ziggo kan en mag je ook drie ontvangers bestellen via Mijn Ziggo 2 CI module's+ smartcard, via de klanten service een Humax. Die hebben niet de funtionaliteit van de Next dat weet ik.

 

Het tekort aan onderdelen en grondstoffen zal zeker meespelen, zo raar is het niet.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Ronihd  schreef:

@frankverberkt  schreef:

Toch raar dat ik ook nu nog 3 tv ontvangers kan bestellen bij kpn dus ik geloof het verhaal niet helemaal.


Sorry hoor maar dat is niet vergelijkbaar.......


Waarom niet? 

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes

@RoWi.  schreef:

@Ronihd  schreef:

@frankverberkt  schreef:

Toch raar dat ik ook nu nog 3 tv ontvangers kan bestellen bij kpn dus ik geloof het verhaal niet helemaal.


Sorry hoor maar dat is niet vergelijkbaar.......


Waarom niet? 


je weet ook wel dat KPN niet zo een grote vraag heeft naar een specifieke ontvanger zoals de Next wat in wezen een heel groot succes is/was voor Ziggo en daar zit onder andere het grote verschil omdat KPN niet zo een grote vraag naar 1 specifieke ontvanger heeft.  

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Hun variant de vip 5202 is ook redelijk populair en als klap op de vuurpijl krijgt elke nieuwe klant deze ontvanger in tegenstelling tot het beleid van Ziggo.

 

Kortom bij KPN hoef je niet naar een specifieke ontvanger te vragen. Althans niet zoals bij Ziggo het geval is.

 

Op het stukje 4k na zijn de andere ontvangers van KPN gelijk in functionaliteit kortom ook daarin doet KPN het net iets eerlijker naar hun klanten toe.

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes

Kan allemaal zo zijn , het zijn 2 verschillende bedrijven met verschillend beleid.

Verschillende hardware die tot een zelfde soort van producten leiden , TV en interpret .

 

En het grote verschil is de telefoonlijn koper ( glas neem ik even niet mee ) en Coax en ik denk dat bij de laatste er meer mogelijkheden zijn in ieder geval veel hogere snelheden  ( exclusief glasvezel ) 

 

Ik blijf het een beetje appels met peren vergelijken vinden.

 

Je neemt/hebt of KPN of Ziggo met hun eigen ding , bevalt het je niet kan je altijd verhuizen 

😉

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Bij koper kan je juist minder tv ontvangers bestellen dat hangt mede af van de snelheid. Je doet er eerlijker aan glasvezel wel mee te nemen, aangezien het koper DSL net wordt uitgefaseerd.

De mogelijkheden zijn gelijk tot op zekere hoogte het grootste verschil is juist TV daar is bij  DVB geen ontvanger nodig. 

 

Het verschillende bedrijfsbeleid daar gaat het juist om met betrekking tot de mediaboxen.

frankverberkt
Topicstarter
Level 2
  • 35Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik vindt de laatste opmerking z'n dooddoener , alsof je geen kritiek mag hebben op ziggo .

 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Ronihd  schreef:

Je neemt/hebt of KPN of Ziggo met hun eigen ding , bevalt het je niet kan je altijd verhuizen 

😉


Soms moet je inderdaad dan letterlijk verhuizen. Wel een beperkte blik je neemt of kabel of glasvezel of koper, de postcode en overige zaken bepalen de provider.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic