runnertje

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Verbinding netwerk Vodafone

Jarenlang ben ik klant geweest bij Tele2 met mijn mobiele telefoon. Omdat er door Tele2 iets gewijzigd werd en daardoor mijn telefoonnummer zou vervallen ben ik vorige maand met nummerbehoud overgestapt naar Ziggo/Vodafoon. Bij Ziggo ben ik al jaren abonnee vaste telefoon/tv en internet. Mijn mobiele telefoon is echter noodzakelijk voor mijn invalidevervoer en eventueel pech onderweg met mijn scootmobiel.

 

Het gebeurde vandaag voor de tweede keer dat mijn telefoon wel overging maar zowel de chauffeur als ik elkaar niet konden verstaan, helemaal niets.

Deze keer is de chauffeur mij toch komen afhalen, de vorige keer is hij gewoon doorgereden, zodat ik ruim  een uur buiten heb staan wachten.

Dit kan  niet! Ik ben gehandicapt en niet in staat een uur buiten te wachten!!

Wel krijg ik de rekening gepresenteerd van Vodafoon en uiteraard de kosten van overstap.

 

Dit vind ik heel slechte service en verzoek u dit z.s.m. in orde te maken.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

 

Vodafone heeft een eigen community daar kun je dit beter plaatsen.

https://community.vodafone.nl/

 

Bekijk in context

20 Reacties 20
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

 

Vodafone heeft een eigen community daar kun je dit beter plaatsen.

https://community.vodafone.nl/

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Vodafone heeft helaas niet overal een goed bereik, daarom heb ik nog steeds een KPN abonnement, ondanks dat ik voordeel zou kunnen hebben met een Vodafone abonnement samen met Ziggo.

 

Omdat je overal een goed bereik moet hebben, in jou geval, zou ik dit zeker op de Vodafone community plaatsen, mogelijk kunnen zij hier iets aan doen en zo nee, uit coulance je laten gaan naar een provider die wel verbinding heeft op de locaties waar je je vaak bevindt.

Template

Level 16
  • 2512Posts
  • 59Oplossingen
  • 802Likes

@Bert zijn Vodafone en KPN niet ongeveer hetzelfde met bereik?

T-mobile (waar ook Tele2 en Ben onder vallen) hebben toch veel minder bereik? 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Template Helaas niet, Vodafone heeft vooral bereik in drukbevolkte gebieden, daarbuiten laat het nogal eens te wensen over, het wordt wel steeds beter, maar nog niet genoeg om over te stappen op Vodafone.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Template  schreef:

@Bert zijn Vodafone en KPN niet ongeveer hetzelfde met bereik?

T-mobile (waar ook Tele2 en Ben onder vallen) hebben toch veel minder bereik? 


Vodafone is wat bereik betreft zelfs de minste van de drie. 

 

Wat de vraag betreft dat zal inderdaad door de Vodafone medewerkers beantwoord moeten worden.

Soms helpt het de telefoon een keer uit een aan te zetten. Dit probleem heeft weinig met wel of geen bereik te maken, hier wordt geen spraak door gegeven, en dat gebeurd heel af en toe, bij elke mobiele provider.

mathijse

Level 10
  • 388Posts
  • 22Oplossingen
  • 161Likes

De TS vraagt niet om waar en bij wie hij het beste bereik kan hebben. Hij plaatst een verzoek: 


@runnertje  schreef:

 

Dit vind ik heel slechte service en verzoek u dit z.s.m. in orde te maken.

 

 


 

Template

Level 16
  • 2512Posts
  • 59Oplossingen
  • 802Likes

@Bert We weten niet waar die klant woont en wat voor toestel deze heeft. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@mathijse Dat verzoek krijgt Vodafone al jarenlang, vanuit allerlei hoeken, maar dat vordert maar langzaam.

Zij kiezen er alleen voor om het bereik goed te laten zijn, waar veel mogelijke klanten te vinden zijn en dat is meerdere malen bevestigd door Vodafone aan mij, bij de keren dat zij mij belden om een abonnement aan te bieden en gaven mij uiteindelijk zelfs het advies om bij KPN te blijven in de regio waar ik woon en andere regio's waar ik vaak kom en dat advies geef ik graag door, als ik lees dat klanten problemen hebben met de mobiele verbinding met Vodafone.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Template  schreef:

@Bert We weten niet waar die klant woont en wat voor toestel deze heeft. 


Dat klopt, daarom heb ik het alleen over drukbevolkte gebieden waar Vodafone een goed bereik heeft.

Als de klant in een drukbevolkt gebied woont is er mogelijk iets anders aan de hand.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Bert  schreef:

@mathijse Dat verzoek krijgt Vodafone al jarenlang, vanuit allerlei hoeken, maar dat vordert maar langzaam.

Zij kiezen er alleen voor om het bereik goed te laten zijn, waar veel mogelijke klanten te vinden zijn en dat is meerdere malen bevestigd door Vodafone aan mij, bij de keren dat zij mij belden om een abonnement aan te bieden en gaven mij uiteindelijk zelfs het advies om bij KPN te blijven in de regio waar ik woon en andere regio's waar ik vaak kom en dat advies geef ik graag door, als ik lees dat klanten problemen hebben met de mobiele verbinding met Vodafone.


Op diverse industrie terreinen is het helemaal pet wat dat betreft. Waar KPN binnen gewoon bereik heeft heb je bij Vodafone een toestel nodig die wifibellen ondersteunt.

 

Maar goed hier speelt het bereik niet mee dit is een ander netwerk of simkaart gerelateerd probleem.

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 796Posts
  • 91Oplossingen
  • 137Likes

Hoi @runnertje<
Welkom op de Ziggo Community! Dat klinkt niet heel positief en het is zeker niet de bedoeling dat je niet bereikbaar bent of hierdoor voor niks buiten in de kou staat! Namens Vodafone mijn excuses hiervoor. Het bereik is helaas afhankelijk van verschillende factoren. Denk hierbij aan waar de mast staat, welk signaal verstuurd wordt, de omgeving op de desbetreffende postcode, de materialen die gebruikt zijn voor gebouwen en zo zijn er nog een aantal zaken. Gelukkig lees ik dat er al een aantal tips voorbij komen :). Je kunt op je toestel gebruik maken van bellen over wifi en 4G. Via hier lees je alles over deze optie. Heb je deze optie ook aan staan en wat gebeurt er als je deze optie uitzet? 


 

runnertje
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Beste mensen, bedankt voor jullie reacties. Ik ben dor hout zoals Kaag het benoemd en alleenstaand, een nitwit met  deze dingen. Een doodgewoon klein Samsung mobiel telefoontje, alleen bellen/smsen, dat is voldoende voor mij, zonder wat tot mijn overstap het altijd gedaan heeft. Wifi gebruik ik niet en hoef ik niet, dat kan trouwens niet eens met mijn eenvoudig mobiel.  Voor  gesprekken gebruik ik mijn vaste telefoon, NOOIT het mobieltje. Dit hangt om mijn nek als ik wegga. Tele2 ging van 2 G naar 4 of 5. Mijn mobieltje was niet geschikt meer, ik zou mijn 06nummer kwijtraken. De enige keus zou zijn een nieuw aanschaffen. Ik hoef/wil geen groot ding, ik wil alleen bereik als ik het nodig heb. Wat als ik een lekke band krijg met mijn scootmobiel? Een invalidechauffeur die me niet komt ophalen omdat ik niet bereikbaar ben? Mijn postcode is 1063 , er is voorheen altijd bereik geweest. Ik weet het niet meer

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@runnertje wat is het werkelijke probleem of zijn er meerdere problemen.

 

Geen bereik hebben is iets anders dan wel kunnen bellen of gebeld worden maar de ander niet horen.

 

Helaas kunnen we via deze community niet de hulp bieden die via de Vodafone Community mogelijk is. De moderators bij Vodafone kunnen meer zien, als het een technisch geval is.

 

 

 

 

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

Wij hebben het zelf ook met Vodafone, over de grenzen waar we gaan naar Frankrijk of Luxemburg en België gaat het prima, maar de dekking met data binnenhuis is hier rond uit slecht. Wij wonen in een dorp met ruim 28.000 inwoners waarvan er ruim 15.000 klanten op 1 zendmast en we hebben er 2 in het dorp. Buiten is de dekking redelijk 2 strepen alleen winkelcentrum weer niet, omdat daar een KPN mast op dak staat en op de wifi van winkelcentrum is met iPhone12 drama. In huis hebben we 2 plekken waar we kunnen bellen Washok 4G werkt daar prima, tevens hangt hier ook de Omvormer van de Zonnepanelen, op Zolder kan het maar in de avond. In de woning op de begane grond of de eerste etage is data  beroerd. Ik heb hier al meer met @Louis  over gecommuniceerd zowel hier als op de Vodafone Community

 

Positieve nieuws is wat ik kreeg nog even geduld houden want ze zijn er druk mee bezig en binnenkort gaan we toch fuseren, misschien kunnen we via Gemeente Heerhugowaard dit aan de kaart stellen dat hun regelen voor extra zendmasten. Nu moet ik zeggen dat het de laatste tijd beter wordt, in huis gaat het iets beter, en als men me nodig hebt kunnen ze altijd nog me huistelefoon via Ziggo gebruiken. Er zijn ergere gebieden waar bereik geheel niet toelatend is, zoals @Bert  al aangeeft en je dan voor andere optie kan kiezen. Ik ben al meer dan 20 jaar klant bij Libertel begonnen daarna Vodafone, eerste provider was KPN maar de kosten waren te hoog, dus Libertel/Vodafone en ik blijf trouwe klant en met het 5G netwerk heb ik begrepen dat dit kortere frequenties en bereik heeft dus er meer masten bij moeten komen, of ik het goed heb begrepen weet ik niet, maar ik blijf me provider trouw, dan maar even raam open zetten dan gaat het goed. Merk de laatste weken al dat het hier beter wordt, maar we zijn nieuwbouw wijk in bijna uitgebouwde en volle Fase dus dan zal het zekers wel goed komen in de toekomst.

 

@runnertje Ik ben zelf ook gehandicapt en ik kan nauwelijks lopen en heb ook afspraken lopen met ziekenhuizen en artsen en meer, wat wil helpen is eventueel wifi bellen op netwerk van ziekenhuis, en soms is de dekking slecht, probeer dan nog eens of laat ze jou terug bellen, doe ik ook heel vaak, spel andersom doen. Het is vervelend en heb het ook erg vaak, maar je kan ook via patiënten dossier afspraak maken dat telefonisch of via de E-mail misschien is dat een optie. Gewoon voor uit denken en soms ontkom je er niet aan om even misbruik te moeten maken maar het lost veel dingen op, ik heb goede regeling met ziekenhuis, huisarts en andere medisch specialisten, kunnen ze me niet bereiken, dan krijg ik een SMS dan kan ik kiezen via Whatsapp beeldbellen, Skypen of via patiënten portaal videobellen.

 

Hoop dat je hier iets aan hebt. En ja voor gehandicapten is de mobiel een levenslijn en daar met vooruit blijven denken kom je heel eind.

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 796Posts
  • 91Oplossingen
  • 137Likes

Wat voor een type toestel heb je @runnertje? Vodafone biedt al een aantal jaren geen 3G meer aan. Hierdoor blijft het 2G, 4G en 5G netwerk beschikbaar. 
Ik heb gelijk ook even naar de dekking gekeken in de omgeving van jouw postcode. Op dit moment zijn er geen storingen of werkzaamheden in jouw omgeving. Wat ervaar je precies? Dat er helemaal geen dekking is of dat je een ander niet hoort tijdens gesprekken. Mocht je liever willen dat iemand met je meekijkt, dan kan dit natuurlijk via een van onze winkels
 

runnertje
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dag Steven, nee, er is ook geen storing bij mijn postcode, ook niet in de omgeving waar ik was (1062) Mijn mobiel ging over, toen ik opnam was de verbinding totaal dood. De betreffende chauffeur hoorde mij niet, ik hem ook niet. Ik had geluk, hij kwam toch naar de plek van bestemming, maar een vorige chauffeur niet. Omdat mijn doorlopend abonnement bij Tele2 in mei j.l. zou stoppen ben ik (met moeite) in april naar uw  winkel geweest. Ik gevraagd wat de mogelijkheden voor mij zijn voor nummerbehoud  en doorlopend abonnement. Daar heeft men (incl extra kosten) mijn eenvoudig mobiel overgezet naar Ziggo, waar ik mijn overige abonnementen ook heb. Alleen bellen en zo nodig smsen met nummerbehoud. Ik heb GEEN wifi, kan geen foto's maken met mijn mobiel, dat wil en hoef ik niet. Ik gebruik het dus ALLEEN voor pech onderweg en bij invalidevervoer. Van 2G,4G en 5G heb ik geen verstand. Ik wil alleen bellen en gebeld kunnen worden. Wel krijg ik maandelijks een rekening voor iets wat niet gebruikt kan worden!! Ik heb helaas geen geldboom op balkon om een duur mobiel te kunnen aanschaffen. Die zijn voor mij trouwens te groot. Als ik met mijn mobiel naar mijn vaste telefoon bel gaat de vaste telefoon wel over, maar de lijn  is dood.

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 796Posts
  • 91Oplossingen
  • 137Likes

Ik heb je toestel er eens bij gepakt en zie dat je een Samsung GT-E1190 hebt. Dit is een vrij oud toestel en met dit toestel kun je gebruik maken van het 2G netwerk. Inmiddels is de technologie flink veranderd waardoor jouw toestel verouderd is. Tegenwoordig zijn er toestellen die met 4G en 5G overweg kunnen. Ook mijn advies zou zijn om een ander toestel aan te schaffen echter zou je met het 2G netwerk wel bereikbaar moeten zijn. Laten we daarom vanaf het begin beginnen en onze uiterste best doen om ervoor te zorgen dat je dit toestel toch kan behouden.
 

Allereerst zie ik dat je nummer correct op het netwerk is aangemeld. De aanmelding is wel wat verouderd maar dit kan geen kwaad. Hoe vaak zet je het toestel uit? Door het toestel af en toe uit te zetten en daarna opnieuw op te starten, komt er een nieuwe aanmelding op het netwerk. Kun je voor mij het toestel eens herstarten zodat er een nieuwe aanmelding op het netwerk komt? Kun je eens proberen een ander nummer te bellen @runnertje? Wat krijg je te horen? Wat gebeurt er als je jouw simkaart in een ander type en merk toestel stopt? Hoe is dan de verbinding als je gaat bellen? Hiermee kun je uitsluiten of het bij jouw toestel ligt of bij het toestel van die andere persoon.

runnertje
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Het lukt van geen kant en aangezien  deze mobiel voor mij noodzakelijk is heb ik via uw winkel bij winkelcentrum 40-45 een nieuw mobieltje besteld, met nummerbehoud. Niet op voorraad, een week wachten en dus ook alweer een week binnen zitten. Ik laat het daar dan wel eerst uittesten. Bedankt voor alle hulp!

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 796Posts
  • 91Oplossingen
  • 137Likes

We horen graag of het gelukt is in de winkel en of je daarna weer bereikbaar bent via ons netwerk. Mocht je nog vragen hebben, stel ze gerust. We helpen je graag verder @runnertje

Uitgelicht topic