bhennink

Level 4
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

korting bij aanbod andere provider

Hallo,
ik ben al jaren abonne van ziggo en betaal nu 74/maand.
Nu kreeg ik een brief van Tmobile glasvezel
Ze bieden het aan met alle zelfde opties als ziggo maar dan met 1 Gbit  up en down voor mar 32.50.
Ik wil niet persee overstappen, maar toen ik ziggo over dit aanbod belde kreeg ik een van teleurstellend aanbod van   10euro  / maand  korting voor 6 maanden als trouwe klant.
Ik ga dan 828 euro betalen in dit jaar ipv 888 euro dat is bijna het dubbele van glasvezel.
Glasvezel komt dan op 434 euro voor het eerste jaar. 
na dat eerste jaar betaal ik daar 62.50 wat ook ruim 10/maand voordeliger is.
Daarbij kan ik dan ook na een jaar weer kijken wat dan weer voordelig wordt aangeboden.
Als er geen beter aanbod komt denk ik toch echt serieus of ik niet ga overstappen.
Zijn er andere mensen hier die in de zelfde situatie zaten en wat hebben jullie toen gedaan?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
wewanl

Level 16
  • 2307Posts
  • 23Oplossingen
  • 855Likes

Ik vind het aanbod van Ziggo schandalig mager. Daar moet veel meer uit te halen zijn. 

Ik heb zelf goede ervaringen met het telefoonnummer: (030) 200 37 17.

Ik krijg daar aanzienlijk meer dan slechts een aantal maanden tien euro korting. 

Bekijk in context

26 Reacties 26
wewanl

Level 16
  • 2307Posts
  • 23Oplossingen
  • 855Likes

Ik vind het aanbod van Ziggo schandalig mager. Daar moet veel meer uit te halen zijn. 

Ik heb zelf goede ervaringen met het telefoonnummer: (030) 200 37 17.

Ik krijg daar aanzienlijk meer dan slechts een aantal maanden tien euro korting. 

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

ikzelf kreeg als aanbod 6 maanden 20 euro korting

bhennink
Topicstarter
Level 4
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

kom je dan bij een andere afdeling uit? Ik vind het ook erg mager zeker als je bedenkt dat een nieuwe abionnee 50% krijgt.
Misschien mijn abbo opzeggen en bijn vrouw op haar meisjes naam een nieuw abbo laten afsluiten . Zou dat werken?

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

nee hoor via afdeling retentie je moet alleen volharden zijn en onderhandelen

bhennink
Topicstarter
Level 4
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

Er was weinig mogelijk om te onderhandelen.  
Op mijn reactie dat ik dat te weinig vond kwam er. "Dit is het beste wat kan"
Toe k dus meldde dat als ze dan aan mijn deur komen voor het Glasvezel cortract dan de keuze niet moeilijk zou zijn en dan dus zal gaan overstappen, bleef dit een beste aanbod en kan er verder niets volgens die dame. 

Template

Level 16
  • 2512Posts
  • 59Oplossingen
  • 802Likes

T-mobile is sowieso maximaal die prijs waard, als je klant zou worden bij T-mobile, kom je daar snel genoeg achter. Goedkoper en een hoop ergernis. Die prijs die ze durven vragen bij T-mobile is eigenlijk nog teveel voor wat ze leveren aan kwaliteit. 

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

tja soms heeft iemand geluk

 

robinjoo19_0-1677164413826.png

 

wewanl

Level 16
  • 2307Posts
  • 23Oplossingen
  • 855Likes

Heb je het andere telefoonnummer al geprobeerd?

bhennink
Topicstarter
Level 4
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

kan nu ff niet bellen, maar ga dat morgen proberen 😉 Maar hoeveel korting kon jij er uit slepen?

wewanl

Level 16
  • 2307Posts
  • 23Oplossingen
  • 855Likes

Hoeveel houd ik voor me, maar aanzienlijk meer en ook nog gratis televisiepakket.

Ik denk nu maar minder dan de helft van alle Ziggo aansluitingen gebruikt wordt dat Ziggo moet gaan inzien dat ze iets moeten doen met de prijsstelling van hun producten.

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Het is bij Ziggo, over het algemeen, niet anders als bij alle andere providers.

Als je nieuwe klant wordt, krijg je korting, daarna weinig of geen korting meer.

 

Dat is straks bij T-Mobile niet anders als je daar een jaar klant bent, dan krijg je het jaar daarop ook geen korting meer.

Bedenk ook dat alle Ziggo emailadressen vervallen na minimaal 6 maanden na een overstap naar een andere provider, mocht je die gebruiken voor allerlei contacten.

 

Kijk ook even op het forum van T-Mobile, hoe het daar bevalt en wat er goed gaat en mogelijk niet goed gaat:

Community overview | T-Mobile Community

bhennink
Topicstarter
Level 4
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

@Bert   Ik  heb gezien dat daar ook mensen klagen en dat heb ik ook bij ziggo gezien in het verleden al had ik daar zelf zelden last van.
Een collega is overgestapt een paar maanden geleden en is tevreden.
Maar er zal met providers net als bij energie een cyclus van elk jaar overstappen ontstaan bij een groep mensen. Met energie heb ik dat jaren lang gedaan met goed rendement.
Als de tarieven wat redelijker zouden zijn zou er ook niet zulke grote kortingen gegeven kunnen worden om iemand binnen te halen. ik vind bijna 1000 per jaar nogal een bedrag. 

De snelheid is wel toegenomen maar daar merk ik weinig van ( met VPN kom ik toch niet verder dan ca 150 Mbit)  dus zou aan 200 genoeg hebben wat me 5.5 euro per maand scheelt . Maar Ik durf het nu ook niet te verlagen omdat ik niet gelijk weer een jaar wil vast zitten.

Random

Level 16
  • 2161Posts
  • 101Oplossingen
  • 1125Likes

@Bert  schreef:

Het is bij Ziggo, over het algemeen, niet anders als bij alle andere providers.

Als je nieuwe klant wordt, krijg je korting, daarna weinig of geen korting meer.

 

Dat is straks bij T-Mobile niet anders als je daar een jaar klant bent, dan krijg je het jaar daarop ook geen korting meer.

Bedenk ook dat alle Ziggo emailadressen vervallen na minimaal 6 maanden na een overstap naar een andere provider, mocht je die gebruiken voor allerlei contacten.

 

Kijk ook even op het forum van T-Mobile, hoe het daar bevalt en wat er goed gaat en mogelijk niet goed gaat:

Community overview | T-Mobile Community


Alleen al voor die email als klanten binding heb ik mijn eigen domein en eigen email service wat ik altijd zal hebben en houden welke Internet provider ik ook heb. Het Ziggo of in mijn geval @Home e-mail adres gebruik ik alleen voor communicatie met Ziggo zelf.

 

Ik kan nu nog niet naar glas maar zodra ik hier glas heb neem ik een proef abonnementje bij freedom.nl. En dan eens kijken hoe dat werkt.

 

Ik moet alleen voor het TV kijken een fijne oplossing vinden maar die vind ik ook wel.

 

Template

Level 16
  • 2512Posts
  • 59Oplossingen
  • 802Likes

@bhennink Helaas de klachten bij T-mobile kloppen, als je graag slechte verbinding wil etc dan is het daar feest 

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

klachten heb je overal dus daar is ook niks speciaals aan

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

"De snelheid is wel toegenomen maar daar merk ik weinig van ( met VPN kom ik toch niet verder dan ca 150 Mbit)  dus zou aan 200 genoeg hebben wat me 5.5 euro per maand scheelt . Maar Ik durf het nu ook niet te verlagen omdat ik niet gelijk weer een jaar wil vast zitten."

 

@bhennink Verlagen geeft gelukkig geen nieuw jaar abonnement.

Template

Level 16
  • 2512Posts
  • 59Oplossingen
  • 802Likes

@MR_CHIP Ik hoef jou niet te vertellen wat de reden is dat het bij T-mobile feest is met klachten. Overal zijn klachten, echter bij T-mobile is het feest

Noel

Level 9
  • 293Posts
  • 1Oplossingen
  • 83Likes

Hebben de kortingen die je krijgt niet ook met het abonnement dat het hebt te maken? 

 

Wat vinden jullie eigenlijk van de kortingen? Betalen we niet teveel voor het internet op deze manier? Alle providers geven die kortingen..

Zouden ze niet beter over het algemeen de prijs kunnen verlagen i.p.v dat je iedere keer moet gaan onderhandelen?

Vindt het zelf ook lastig om te gaan onderhandelen zeker als je soms ziet( forum) dat iemand nog wat meer korting heeft af weten te dingen. Dan heb je het idee dat je nog wat meer had kunnen krijgen maar wil je perse ook alles uit de kan halen? Assertief opstellen kennelijk maar niet voor iedereen even makkelijk.

 

Zijn die kortingen ook geen sigaar uit eigen doos? Vergelijk het eens met de 1+1 gratis producten bij een Kruidvat of waar dan ook. In principe weet je dat het product ook goedkoper zou kunnen zijn dan maar door de kortingen wordt je zeg maar naar de winkel gelokt. 

 

Noel

Level 9
  • 293Posts
  • 1Oplossingen
  • 83Likes

Ik heb zelfs wel eens vaker gezien dat er op het KPN forum een nogal 'negatieve' houding staat tov van klanten die weer kortingen af gaan dingen na de welkomstperiode. Misschien een soort beeld van dat de bestaande klanten dan de kortingen moeten gaan betalen. Of dat nou klopt of niet ik heb zo,n houding daar wel eens voorbij zien komen. Of er wordt gezegd dat de kortingen als het ware een sigaar uit eigen doos is. Men zegt dat je bijvoorbeeld al korting kan krijgen via de Hussel opties.

Kijk zelf maar eens:

 

Kortingen KPN

 

Is het in feite ook niet zo dat het een sigaar uit eigen doos is? Wie gaat dit patroon dan doorbreken door gewoon significant de prijs zelf te verlegen i.p.v mensen te lokken met kortingen.

Na de welkomst korting moet een klant hoe dan ook weer gaan onderhandelen wat niet altijd makkelijk is zeker als iemand het lastig vindt. Diegenen die het brutaalste zijn hebben in deze nog altijd de halve wereld maar je moet het maar durven om alles uit de kan te willen halen..

Omdat ik het zelf lastig vindt hoop ik dat er een keer een tijd komt dat het trucje(?) doorzien wordt en dat de prijs zelf gewoon omlaag kan.

Ik heb het idee dat wij hierdoor over het algemeen gewoon teveel betalen dan zou het dus wel de sigaar uit eigen doos zijn.

 

Lees als je tijd hebt onderstaand artikel eens door:

 

https://www.totaaltv.nl/nieuws/ziggo-en-kpn-houden-prijs-internet-zelf-extreem-hoog-slapende-klanten... 

 

Uitgelicht topic