1
Vraag
2
Reacties
mbameertens

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

internet activatiecode en wachtwoord

Beste Ziggo community,

 

Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen, want na vele gesprekken met de klantenservice en vaak een verschillende uitleg weet ik niet meer hoe nu verder. Ik ben recent verhuisd van Amsterdam naar een nieuwbouwwijk (gemeente Haarlemmermeer). Naar ik begrijp vanuit een UPC gebied naar een 'Ziggo' gebied. Dit heeft voor problemen gezorgd bij de migratie in de Ziggo-systemen en blijkbaar voldeed ook mijn bestaande hardware niet. Als gevolg heb ik al 2 weken geen tv/internet. 

Vandaag is opeens toch een nieuwe pakket met hardware geleverd via PostNL . Nieuw modem en Mediabox. Op zich goed nieuws! Alleen blijft de installatie van het modem hangen bij het scherm 'We zijn er bijna... Vul je Internet activatie code en wachtwoord in". Deze heb ik nooit aangeleverd gekregen (volgens mij hoeft dat ook niet meer tegenwoordig). Via klantenservice word ik van het kastje naar de muur gestuurd, met als reden dat Ziggo mijn modem 'aan het uitlezen' is. Dit duurt al de hele dag en kan m.i. de issue niet meer zijn om de connectie te maken. Kunnen jullie mij verder helpen?

Hoor graag, alvast bedankt!

 

Groet,

Maurice

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Jos
Community Moderator
Community Moderator
  • 1334Posts
  • 203Oplossingen
  • 671Likes

Wat een gedoe met de verhuizing. Ik kan me voorstellen dat het je in een erg lastig parket brengt wanneer je al een tijd zonder zit. Heel goed dat je de Ziggo Community hebt gevonden en dank ook aan @Wim C. voor de eerste hulp en reactie.

Met je oude adres uit je profiel kom ik gelukkig wel direct bij je nieuwe adres, je klantnummer is gelijk gebleven. Je geeft aan dat dit nieuwbouw is, ik vermoed dat daar de vertraging is ontstaan. Na melding van de aannemer dat de aansluiting gereed is duurt het nog enkele dagen voordat het adres beschikbaar is voor het invoeren van nieuwe diensten of (zoals in jouw geval) verhuizing. 

Al is er volgens mij al licht aan het einde van de tunnel, klopt dat? Zo te zien is met de levering van het nieuwe pakket alles goed gekomen en werkt nu alles zoals het hoort. Je modem is online en signaal ziet er keurig uit! Mocht je nog problemen ervaren, dan horen we het natuurlijk graag en helpen we je verder. 

Waarom kreeg je die melding van activatie? Het modem is dan nog niet administratief in de systemen gekoppeld als actief. Apparatuur die je in bruikleen krijgt is aanmelden niet meer nodig, dat doen we al in het magazijn. Dat heeft even wat tijd nodig gehad. 

 

Bekijk in context

4 Reacties 4
Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Beste @mbameertens we kunnen je zeker proberen te helpen en in de meeste gevallen lukt dat vrij aardig.

De meeste problemen beginnen bij het punt waar de coax-huisaansluiting zit. Zou je daar een foto van kunnen maken met eventuele splitters en wat er nog meer zit aangesloten?

En zou je bij de informatie van je account ook je adresgegevens kunnen invullen. Deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor de Ziggo-moderators op het forum en blijven dus buiten beeld.

mbameertens
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Beste @Wim C. ,

 

Mijn adresgegevens staan in mijn profiel als ik kijk (dit is overigens wel nog mijn oude adres, ongetwijfeld is dat nog steeds één van de issues, al snap ik niet waarom wel ik opeens een nieuwe postbezorging kreeg met Ziggo hardware op mijn nieuwe adres vandaag). Jij denkt te zien dat dit niet zichtbaar is? 

 

Bijgevoegd twee foto's van de binnenkomende kabels (links heb ik bekabeld naar het modem, rechts gaat naar de vaste coax aansluitingen in de muren.

 

Ik weet niet hoe ik mijn adresgegevens bij je moet krijgen zonder dat op dit forum te posten, maar laat maar weten als jij die alsnog nodig hebt. Dank voor het meedenken alvast!

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Beste @mbameertens ik ben geen moderator maar net als jij een gewone klant op dit klant-helpt-klant-forum. Alleen Ziggo-moderators (een gespecialiseerde medewerker van Ziggo) kunnen en mogen je adresgegevens inzien. Als die adresgegevens niet correct zijn dan kun je die volgens mij aanpassen op Mijn-Ziggo

 

Jos
Community Moderator
Community Moderator
  • 1334Posts
  • 203Oplossingen
  • 671Likes

Wat een gedoe met de verhuizing. Ik kan me voorstellen dat het je in een erg lastig parket brengt wanneer je al een tijd zonder zit. Heel goed dat je de Ziggo Community hebt gevonden en dank ook aan @Wim C. voor de eerste hulp en reactie.

Met je oude adres uit je profiel kom ik gelukkig wel direct bij je nieuwe adres, je klantnummer is gelijk gebleven. Je geeft aan dat dit nieuwbouw is, ik vermoed dat daar de vertraging is ontstaan. Na melding van de aannemer dat de aansluiting gereed is duurt het nog enkele dagen voordat het adres beschikbaar is voor het invoeren van nieuwe diensten of (zoals in jouw geval) verhuizing. 

Al is er volgens mij al licht aan het einde van de tunnel, klopt dat? Zo te zien is met de levering van het nieuwe pakket alles goed gekomen en werkt nu alles zoals het hoort. Je modem is online en signaal ziet er keurig uit! Mocht je nog problemen ervaren, dan horen we het natuurlijk graag en helpen we je verder. 

Waarom kreeg je die melding van activatie? Het modem is dan nog niet administratief in de systemen gekoppeld als actief. Apparatuur die je in bruikleen krijgt is aanmelden niet meer nodig, dat doen we al in het magazijn. Dat heeft even wat tijd nodig gehad. 

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic