Wernsen48
Ontdekker
  • 4Reacties
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

installatiemonteur afspreken

In verband met een verhuizing heb ik een installatie monteur nodig op mijn nieuwe adres. Hiervoor wil ik nu een afspraak maken, zodat ik op de verhuisdatum ( 8-1-2021) op het nieuwe adres over internet enz. kan beschikken. Het plannen van een monteur via chat werkt niet, men is te druk. Daarom maar gebeld. Volgens telefonisch mededeling (23-12-2020) van Ziggo/ Marchano  is een afspraak maken nog niet mogelijk,  want er kan pas een monteur worden afgesproken als bij Ziggo het nieuwe adres als woonadres in het systeem staat. Dat betekent volgens ziggo dat pas op of na  8-1-2021  een afspraak voor een monteur gemaakt kan worden. Gevolg is dan dat ik een aantal dagen (weken? ) zonder internet enz moet doen op mijn nieuwe woonadres. Ik vind dat belachelijk! Het spijt me..
 Bij Ziggo zou er  installatiegarantie zijn. Op de site staat zelfs :Geef je verhuizing uiterlijk drie dagen voor je verhuisdatum door. Wij werken de administratie bij en checken het signaal. Jij hoeft alleen maar je spullen in te pakken. Je modem, mediabox en kabels plug je zo weer in op je nieuwe adres. De Ziggo Verhuisservice kost je niets. Je betaalt dus ook geen verhuis- of administratiekosten. En kom je er zelf niet uit met de installatie? Dan komt er gratis een monteur bij je langs die niet weggaat voordat alles perfect werkt. Zo hoort dat, vinden we, voor trouwe klanten”
Wat moet ik hiermee?
 

 

1 Geaccepteerde oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 4722Reacties
  • 460Oplossingen
  • 1531Likes

Yes, lijkt me een prima optie! Ik ga de verhuizing er voor je inzetten per 04-01. Je krijgt daar een nieuwe bevestiging van. Ik verwacht dan inderdaad dat we een paar dagen daarvoor de monteur al kunnen inplannen voor ergens in week 1 

Bekijk in context

6 Reacties 6
Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 4722Reacties
  • 460Oplossingen
  • 1531Likes

Hi @Wernsen48, welkom op de Ziggo Community!

Irritant dat het zo moeizaam loopt en logisch dat je hier nu al graag wat duidelijkheid over wil. Het klopt in ieder geval wat mijn collega heeft gezegd: Pas als het adres bij ons bekend is en verwerkt, is een monteur mogelijk.

Een verhuizing wordt bij ons altijd al wat eerder verwerkt dan de daadwerkelijke verhuisdatum. Dat betekent dus ook dat we al iets eerder een monteur kunnen inplannen. Met een beetje geluk begin die week al voor de achtste bijvoorbeeld.

Een ander bijkomend voordeel is dat het om een reguliere verhuizing gaat (geen andere regio voor ons). Dat betekent dat je diensten voor een periode op beide adressen zullen werken. We kunnen daarom eventueel je diensten al wat eerder verhuizen als je dat graag wil, of je kunt zelf al eerder los met de installatie op je nieuwe adres.

 

Het proces is nog niet optimaal, dat ben ik met je eens. Ik hoop in ieder geval dat ik al wat zorgen heb weggenomen op deze manier. Als er iets is waar we mee kunnen ondersteunen, hoor ik het graag!

Wernsen48
topicstarter
Ontdekker
  • 4Reacties
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Dank voor de reactie Alex.
Het nieuwe huis hebben we nu al ter beschikking (huur).  Als verhuisdatum heb ik aan ziggo 8-1-2021 doorgegeven, maar dat zou wat mij betreft ook 4-1-2021 kunnen zijn. Dan zou ik  in week 53 (28 dec/2 jan 2021) misschien een afspraak voor installatie-monteur kunnen maken voor bijv. 8-1-2021, evt 1 of 2 dagen eerder.
Is dat een optie, die zou kunnen werken? En wat moet ik daarvoor regelen?

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 4722Reacties
  • 460Oplossingen
  • 1531Likes

Yes, lijkt me een prima optie! Ik ga de verhuizing er voor je inzetten per 04-01. Je krijgt daar een nieuwe bevestiging van. Ik verwacht dan inderdaad dat we een paar dagen daarvoor de monteur al kunnen inplannen voor ergens in week 1 

Bekijk in context

Wernsen48
topicstarter
Ontdekker
  • 4Reacties
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Prima geregeld, Alex. Geweldig bedankt.
Fijn dat je de verhuisdatum wil aanpassen naar 4-1-2021. Ik zie de bevestiging daarvan tegemoet.
Ik probeer dan tussen 28 dec. en 4 jan. een afspraak te regelen voor een monteur in week 1
( 4 t/m 9 jan 2021), of via een chat en anders per telefoon.
Mvg, Wim Wernsen

 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 4722Reacties
  • 460Oplossingen
  • 1531Likes

Top! Het mag ook altijd via deze weg als je dat liever hebt. Dan zien we t.z.t je bericht tegemoet. Uiteraard kan chat/telefoon ook. Fijne feestdagen!

Wernsen48
topicstarter
Ontdekker
  • 4Reacties
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Prima, Alex. Bedankt voor jouw reactie/inzet.
Gaan we doen.  Ook fijne feestdagen toegewenst.

Uitgelicht topic

Prijswijziging per 1 juli 2021

Binnenkort informeren we iedereen persoonlijk over de prijswijziging van 1 juli 2021. Vanaf 10 mei ontvang je van ons een e-mail of brief wanneer er iets wijzigt in je abonnementskosten. Voor 1 juni w...

Geplaatst in Tips van Ziggo