In verband met een verhuizing heb ik een installatie monteur nodig op mijn nieuwe adres. Hiervoor wil ik nu een afspraak maken, zodat ik op de verhuisdatum ( 8-1-2021) op het nieuwe adres over internet enz. kan beschikken. Het plannen van een monteur via chat werkt niet, men is te druk. Daarom maar gebeld. Volgens telefonisch mededeling (23-12-2020) van Ziggo/ Marchano is een afspraak maken nog niet mogelijk, want er kan pas een monteur worden afgesproken als bij Ziggo het nieuwe adres als woonadres in het systeem staat. Dat betekent volgens ziggo dat pas op of na 8-1-2021 een afspraak voor een monteur gemaakt kan worden. Gevolg is dan dat ik een aantal dagen (weken? ) zonder internet enz moet doen op mijn nieuwe woonadres. Ik vind dat belachelijk! Het spijt me..
Bij Ziggo zou er installatiegarantie zijn. Op de site staat zelfs : “Geef je verhuizing uiterlijk drie dagen voor je verhuisdatum door. Wij werken de administratie bij en checken het signaal. Jij hoeft alleen maar je spullen in te pakken. Je modem, mediabox en kabels plug je zo weer in op je nieuwe adres. De Ziggo Verhuisservice kost je niets. Je betaalt dus ook geen verhuis- of administratiekosten. En kom je er zelf niet uit met de installatie? Dan komt er gratis een monteur bij je langs die niet weggaat voordat alles perfect werkt. Zo hoort dat, vinden we, voor trouwe klanten”
Wat moet ik hiermee?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Yes, lijkt me een prima optie! Ik ga de verhuizing er voor je inzetten per 04-01. Je krijgt daar een nieuwe bevestiging van. Ik verwacht dan inderdaad dat we een paar dagen daarvoor de monteur al kunnen inplannen voor ergens in week 1
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Hi @Wernsen48, welkom op de Ziggo Community!
Irritant dat het zo moeizaam loopt en logisch dat je hier nu al graag wat duidelijkheid over wil. Het klopt in ieder geval wat mijn collega heeft gezegd: Pas als het adres bij ons bekend is en verwerkt, is een monteur mogelijk.
Een verhuizing wordt bij ons altijd al wat eerder verwerkt dan de daadwerkelijke verhuisdatum. Dat betekent dus ook dat we al iets eerder een monteur kunnen inplannen. Met een beetje geluk begin die week al voor de achtste bijvoorbeeld.
Een ander bijkomend voordeel is dat het om een reguliere verhuizing gaat (geen andere regio voor ons). Dat betekent dat je diensten voor een periode op beide adressen zullen werken. We kunnen daarom eventueel je diensten al wat eerder verhuizen als je dat graag wil, of je kunt zelf al eerder los met de installatie op je nieuwe adres.
Het proces is nog niet optimaal, dat ben ik met je eens. Ik hoop in ieder geval dat ik al wat zorgen heb weggenomen op deze manier. Als er iets is waar we mee kunnen ondersteunen, hoor ik het graag!
Dank voor de reactie Alex.
Het nieuwe huis hebben we nu al ter beschikking (huur). Als verhuisdatum heb ik aan ziggo 8-1-2021 doorgegeven, maar dat zou wat mij betreft ook 4-1-2021 kunnen zijn. Dan zou ik in week 53 (28 dec/2 jan 2021) misschien een afspraak voor installatie-monteur kunnen maken voor bijv. 8-1-2021, evt 1 of 2 dagen eerder.
Is dat een optie, die zou kunnen werken? En wat moet ik daarvoor regelen?
Yes, lijkt me een prima optie! Ik ga de verhuizing er voor je inzetten per 04-01. Je krijgt daar een nieuwe bevestiging van. Ik verwacht dan inderdaad dat we een paar dagen daarvoor de monteur al kunnen inplannen voor ergens in week 1
Prima geregeld, Alex. Geweldig bedankt.
Fijn dat je de verhuisdatum wil aanpassen naar 4-1-2021. Ik zie de bevestiging daarvan tegemoet.
Ik probeer dan tussen 28 dec. en 4 jan. een afspraak te regelen voor een monteur in week 1
( 4 t/m 9 jan 2021), of via een chat en anders per telefoon.
Mvg, Wim Wernsen
Top! Het mag ook altijd via deze weg als je dat liever hebt. Dan zien we t.z.t je bericht tegemoet. Uiteraard kan chat/telefoon ook. Fijne feestdagen!
Prima, Alex. Bedankt voor jouw reactie/inzet.
Gaan we doen. Ook fijne feestdagen toegewenst.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.