1
Vraag
2
Reageer en help mee
coenschans

Level 4
  • 32Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

geen internet na annulering bestelling

Drie weken geleden dacht ik er goed aan te doen mijn abonnement te upgraden naar internet max. Daar heb ik een paar dagen later toch vanaf gezien. Keurig binnen de bedenktijd. Ondertussen kreeg ik al wel een nieuw modem. Ook netjes terug gestuurd. Meerdere keren contact gehad met ziggo om te checken of alles was geregeld en alles bij het oude zou blijven. Dat is mij steeds toegezegd. Ik ontving ook nog een sms van ziggo waarin stond dat ik toch echt het nieuwe modem moest aansluiten want anders zou de oude internetverbinding niet meer werken. Weer gebeld want het modem had ik al terug gestuurd. Wederom werd mij verzekerd dat de oude verbinding gewoon zou blijven werken. Tot dat ik na 14 dagen ineens dus zonder internet zat. dus toch afgesloten….

Weer gebeld en een hele ochtend aan de lijn gehangen...Er zijn fouten gemaakt in het systeem. Het een en ander had al lang geregeld moeten zijn maar dat is dus mis gegaan. Nu is mij verzekerd dat ik binnen 3 werkdagen weer aangesloten ga worden op internet in mijn oude abonnement. De drie werkdagen zijn zo goed als voorbij en ik heb nog steeds geen internet. Mijn hoop is nog op morgen gevestigd maar ik heb er weinig vertrouwen in. Hoe krijg ik zekerheid over het weer herstellen van mijn internet verbinding? In tijden van thuis werken is dit echt een ramp, en dat te bedenken dat het buiten mijn schuld om is en ik me keurig aan alle afspraken en bedenktijden heb gehouden...wie kan dit nu voor mij oplossen? @Alex Ziggo misschien kun jij helpen/antwoorden?

42 Reacties 42
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Op een activatieprobleem zit niemand te wachten. Heb je een mobiel vodafoon abonnement toevallig? 

coenschans
Topicstarter
Level 4
  • 32Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Nee helaas @KBX458 Ik had al iets gelezen over uitbreiding van een bundel in geval van Vodafoon. Morgenochtend ga ik bellen en vragen naar de status. Hopelijk dan meer duidelijkheid. 

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Vooral niet bellen of andere acties ondernemen. Dan gaan zaken langs elkaar heenlopen.

Ik heb jouw issue voorgelegd aan het moderatieteam en zij kunnen dieper in de systemen kijken en hebben meer mogelijkheden dan de helpdesk. Maar let wel: ook zij kunnen geen wonderen verrichten.

Dus wacht hun reactie af, hoewel dit langer kan duren dan gebruikelijk door extreme drukte.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @coenschans, welkom op de Ziggo Community!

Juist als je meermaals contact zoekt om zeker te weten dat het goed komt, is dit een ontzettende deceptie. Zoals je wellicht al had begrepen, zijn er inderdaad diverse (her)activatie-problemen gaande. Ook bij jou is nu de wijziging om alles terug te zetten naar de oude situatie vastgelopen, waardoor je modem niet meer actief staat. Het lijkt op dit moment een op zichzelfstaand issue, waardoor ik goede hoop heb dat het snel is opgelost. Er zit op dit moment echt niets anders op dan afwachten helaas, we werken hier met man en macht aan. Als ik vanuit mijn kant nieuws heb, laat ik het uiteraard weten.

coenschans
Topicstarter
Level 4
  • 32Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Dank voor je reactie @Alex Ziggo 

Het klopt inderdaad wat je schrijft. Meermaals contact om ervoor te zorgen dat de zaken snel en goed opgelost worden heeft een tegengesteld effect. Ik zal geduldig moeten zijn en moeten afwachten. Op dit moment een grote uitdaging omdat ik zeer afhankelijk ben van een verbinding voor mijn werk….

coenschans
Topicstarter
Level 4
  • 32Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Vandaag zijn we een week verder en nog steeds geen internet!!

Het lukt dus blijkbaar wel om buiten mijn schuld om mij met 1 actie van het internet te gooien maar het duurt dus dagen/weken om mij weer terug te zetten….hoe is dit in godsnaam mogelijk????

Vanochtend weer gebeld en het enige dat ik te horen krijg is dat ik moet wachten en dat ze niet weten wanneer het modem weer wordt geactiveerd. Het is erg druk….ze moesten eens weten hoe druk ik het heb en hoeveel werk zich opstapelt nu ik geen internet heb!!

@Alex Ziggo heb jij wellicht vanuit jouw kant iets nieuws over mijn casus te melden. Ik kan niet goed inschatten wat jouw rol en invloed in deze is…

 

Pieter beamer

Level 4
  • 25Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

@coenschans en @Alex Ziggo helaas hier soortgelijke ervaring, alle diensten verwijderd van de aansluiting in plaats van verlengd... Zie ook mijn laatste post.

Kan je er verder helaas niet mee helpen, alleen de Smart en frustratie delen. ?

coenschans
Topicstarter
Level 4
  • 32Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

@Pieter beamer @Alex Ziggo dank voor je reactie. Hoe lang zit jij nu zonder internet/diensten? Ik neem aan dat je ook al veelvuldig naar de actuele status hebt gevraagd….

 

Pieter beamer

Level 4
  • 25Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Ha Coen,

Nog maar heel recent, sinds zondagmorgen. Maar dit gecombineerd met een quarantaine die op hetzelfde moment startte maakt het er niet beter op.

Zo lezende hier gaat het heractiveren van verwijderde diensten bij meerdere klanten mis en is de niet direct bereikbare tweedelijns klantenservice onze enige hoop op verbetering.. 

Duimen maar!

coenschans
Topicstarter
Level 4
  • 32Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

@Alex Ziggo morgen de 9e dag zonder internet. Heractiviatie modem blijft hangen. Enig idee welke actie ik nu nog kan ondernemen? Via de klantenservice krijg ik alleen maar te horen dat ik moet afwachten. Maar in geval van thuiswerken is dit vanzelfsprekend niet reeel. Sowieso niet eigenlijk…..

coenschans
Topicstarter
Level 4
  • 32Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

@Paul Ziggo Jij misschien een suggestie op bovenstaande als moderator? We zijn echt super onthand…..
 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @coenschans,

Meer acties zijn er niet mogelijk. Ik begrijp de ernst, en vind het ook bizar dat ik dit moet zeggen, maar we moeten afwachten tot het hersteld is. De enige workarounds tot die tijd zijn wifispots, maar omdat je volgens ons systeem geen internetproduct hebt, werkt ook dat niet. Of Vodafone, waar we bundels aan toe kunnen voegen, maar ook dat is hier niet van toepassing. Er zijn geen andere mogelijkheden op dit moment.

coenschans
Topicstarter
Level 4
  • 32Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Dag @Alex Ziggo,

Dank voor je reactie.

Vreemd dat je aangeeft dat ik volgens de gegevens geen internetproduct heb. Ik heb nooit iets opgezegd. Bij mijn weten heb ik gewoon een alles in 1 pakket met Internet Complete. Gaat hier nu ook iets mis?? Hoop het niet…..

Ik heb een verhoging van het abonnement aangevraagd en bij nader inzien geannuleerd ruim binnen de bedenktijd. Hier zou ik niets van hoeven te merken. Maar de praktijk is dus anders want na een paar weken geen actief modem meer. 12 oktober heb ik al gebeld om te vragen of alles goed zou gaan en vanaf dat moment is mij gezegd dat dit het geval is.
Nu begrijp ik van jou dat er ook geen internetabonnement is??

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Klopt. Dat is onderdeel van de vastloper, in plaats van het huidige product vervangen voor het nieuwe product is alleen dat eerste gebeurd. Als je nu bijvoorbeeld inlogt op Mijn Ziggo zie je waarschijnlijk ook geen internet staan, alleen TV. Het maakt voor het verhaal niet uit, het is onderdeel van het huidige probleem.

coenschans
Topicstarter
Level 4
  • 32Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Bedankt voor je reactie @Alex Ziggo 

Het klopt inderdaad wat je schrijft: binnen Mijn Ziggo zie ik alleen maar TV staan. Mijn huidige product (Internet Compleet) moet ook het huidige product blijven. Er zijn een aantal zaken langs elkaar gelopen begreep ik. Hierdoor is het modem niet actief en ook het bijbehorende internetabonnement niet meer. Dat moet worden hersteld en daarna kan de heractivatie plaatsvinden. En hoe lang dit allemaal gaat duren is dus niet te zeggen….

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Mocht je net een anonieme oproep hebben gemist, dat was ik. Ik heb helaas geen nieuws, meer vond het toch persoonlijker om je even direct te spreken. Het klopt verder volledig wat je zegt. Dat is vastgelopen, je hebt geen internetproduct meer en die vastloper houdt álle andere (mogelijke) wijzigingen tegen. Tot die tijd kunnen we niets. En inderdaad; er is geen verwachte oplostijd. Ik zou alvast van het ergste uitgaan en ook in ieder geval de komende week nog geen verbetering verwachten. Natuurlijk hoop ik vooral dat ik hier volledig mis zit.

Ik ben me er meer dan van bewust hoe ongelooflijk dat is om te verkopen in deze thuiswerktijd, helemaal omdat het probleem voor jou ontzettend vaag (in tegenstelling tot bijvoorbeeld een kapotte kabel) is en ons moet geloven, maar wil zo eerlijk mogelijk zijn in situaties als deze.

coenschans
Topicstarter
Level 4
  • 32Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Dag @Alex Ziggo,

Het klopt inderdaad dat ik een anoniem telefoontje kreeg. Die krijg ik wel vaker dus neem die eigenlijk nooit aan…
Als ik had geweten dat jij het was had ik natuurlijk opgenomen. Ik waardeer het dat je mij persoonlijk hebt willen spreken om tekst en uitleg te geven! Super! 

We weten dus wat er aan de hand is, maar zullen moeten afwachten. Je geeft aan rekening te houden met het ergste...Wat bedoel je dan, een kwestie van weken, maanden? 

En als ik nu het abonnement helemaal opzeg en een nieuw abonnement aanvraag waar ik dan ook een nieuw modem bij krijg is dat dan geen optie? Als het echt lang gaat duren ben ik genoodzaakt om op zoek te gaan naar een andere provider. 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

We weten dus wat er aan de hand is, maar zullen moeten afwachten. Je geeft aan rekening te houden met het ergste...Wat bedoel je dan, een kwestie van weken, maanden?

Ik ga op dit moment uit van weken. Maar we zijn al een aantal weken onderweg en ik houd goede hoop dat er voortgang komt.

En als ik nu het abonnement helemaal opzeg en een nieuw abonnement aanvraag waar ik dan ook een nieuw modem bij krijg is dat dan geen optie? Als het echt lang gaat duren ben ik genoodzaakt om op zoek te gaan naar een andere provider. 

Zelfs een opzegging zal geblokkeerd worden in het systeem. Een tweede klantnummer zal voorlopig tegengehouden worden omdat er al een ander ‘lopend abonnement’ is op dit moment. Er wordt wel onderzocht of hierin nog iets mogelijk is.

coenschans
Topicstarter
Level 4
  • 32Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Dank je wel @Alex Ziggo.

Ik ben benieuwd of er dan nog mogelijkheden naar boven komen omtrent afsluiten nieuwe abonnement. Ondertussen blijf ik dan nog even hopen op spoedige voortgang.
Is er nu nog iets dat ik op dit moment kan ondernemen?

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic