1
Vraag
2
Reageer en help mee
coenschans

Level 4
  • 32Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

geen internet na annulering bestelling

Drie weken geleden dacht ik er goed aan te doen mijn abonnement te upgraden naar internet max. Daar heb ik een paar dagen later toch vanaf gezien. Keurig binnen de bedenktijd. Ondertussen kreeg ik al wel een nieuw modem. Ook netjes terug gestuurd. Meerdere keren contact gehad met ziggo om te checken of alles was geregeld en alles bij het oude zou blijven. Dat is mij steeds toegezegd. Ik ontving ook nog een sms van ziggo waarin stond dat ik toch echt het nieuwe modem moest aansluiten want anders zou de oude internetverbinding niet meer werken. Weer gebeld want het modem had ik al terug gestuurd. Wederom werd mij verzekerd dat de oude verbinding gewoon zou blijven werken. Tot dat ik na 14 dagen ineens dus zonder internet zat. dus toch afgesloten….

Weer gebeld en een hele ochtend aan de lijn gehangen...Er zijn fouten gemaakt in het systeem. Het een en ander had al lang geregeld moeten zijn maar dat is dus mis gegaan. Nu is mij verzekerd dat ik binnen 3 werkdagen weer aangesloten ga worden op internet in mijn oude abonnement. De drie werkdagen zijn zo goed als voorbij en ik heb nog steeds geen internet. Mijn hoop is nog op morgen gevestigd maar ik heb er weinig vertrouwen in. Hoe krijg ik zekerheid over het weer herstellen van mijn internet verbinding? In tijden van thuis werken is dit echt een ramp, en dat te bedenken dat het buiten mijn schuld om is en ik me keurig aan alle afspraken en bedenktijden heb gehouden...wie kan dit nu voor mij oplossen? @Alex Ziggo misschien kun jij helpen/antwoorden?

42 Reacties 42
coenschans
Topicstarter
Level 4
  • 32Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Beste @Alex Ziggo 
We zijn weer een kleine week verder en hier is nog niets veranderd aan de situatie. Weet jij wellicht al meer?

 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @coenschans,

Helaas niet. Er is nog geen verandering te melden op dit moment.

coenschans
Topicstarter
Level 4
  • 32Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Oke @Alex Ziggo Bedankt.

Dat wordt het derde weekend zonder internet 😞
Ik kom volgende week wel weer in de lucht, of jij moet natuurlijk al eerder goed nieuws voor ons hebben.

 

coenschans
Topicstarter
Level 4
  • 32Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

beste @Alex Ziggo 

Kun jij kijken of er al progressie in de zaak zit? Onlangs heb ik telefonisch te horen gekregen dat er een verzoek tot extra spoed richting India is verzonden……..
Ik hoor het graag.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @coenschans,

Ik zie wel dat er inderdaad gisteren aan is gewerkt, maar de status is op dit moment nog onveranderd.

coenschans
Topicstarter
Level 4
  • 32Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Beste @Alex Ziggo 

Dank voor je reactie. Er is dus in ieder geval beweging. We wachten het nog maar weer even af...

coenschans
Topicstarter
Level 4
  • 32Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Beste @Alex Ziggo ,
Ik heb nog even zitten denken: als ik nu mijn gehele abonnement opzeg, even wacht, en dan weer een nieuw abonnement afsluit, als geheel nieuwe klant zeg maar. Is dat een optie? Dan sluit ik een nieuw abonnement af inclusief nieuw modem. Dan kan mijn oude situatie uit de administratie en kan het een geheel nieuw traject zijn.

Stel dat wij volgende week verhuizen en de nieuwe bewoners komen in het huis en sluiten op hun beurt een abonnement bij ziggo af dan zou dat voor hen mogelijk zijn. Je zou dan denken dat dit ook kan als ik de "nieuwe bewoner", dus de nieuwe contractant ben?

Ik hoor het.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @coenschans,

De anonieme oproep zojuist, dat was ik. Ik heb je over de situatie even een privébericht gestuurd.

coenschans
Topicstarter
Level 4
  • 32Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Beste @Alex Ziggo 

In het laatste privé bericht (woensdagavond) gaf ik aan dat ik ben gebeld door een collega van jou. Hij zou een aantal handelingen in gang zetten en de volgende dag (donderdag) terug bellen. Tot op heden heb ik nog niets gehoord. Wel heb ik vandaag een mail ontvangen dat ik volgende week een nieuw pakket toegestuurd krijg. Ik weet nu even niet meer wat er allemaal loopt. Wil jij dit oppakken en doorzetten naar de betreffende afdeling/collega (zie ook nog privebericht). Ik heb geen enkele contactgegevens dus kan zelf niemand benaderen. 
dank en ik hoor het graag. 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @coenschans,

Er is ontzettend veel gebeurd de afgelopen dagen, dat is je niet ontgaan. Je gaf privé al aan dat je ook telefonisch contact had gehad met een collega die het huidige pakket had opgezegd en een nieuwe erin had gezet. Ik zal eerlijk zijn: Dat was niet zo handig. Als dat niet volgens een hele specifieke werkwijze gebeurd (waar we op dit moment zelfs een aparte afdeling voor hebben, daar had ik het heen gestuurd), wordt dat niet correct opgepakt. Zo ook nu niet: Het systeem herkent namelijk dat het gewoon bij het huidige abonnement hoort, zelfs al wordt er een andere naam gebruikt. Je húidige abonnement is dus nu van naam veranderd.

Het goede nieuws is: De vastloper is opgelost. Dat betekent dat er ruimte is voor wijzigingen en herstelacties. Omdat er dus een nieuw abonnement aangevraagd is, is deze gaan lopen. Dat betekent ook dat er nieuw apparatuur aan komt zoals je nu hebt ontvangen. De verwachting is dat je dit begin volgende week in huis hebt en dit direct gaat werken. Dan kunnen we checken hoe alles er voor staat en hopelijk afronden.

coenschans
Topicstarter
Level 4
  • 32Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Dag @Alex Ziggo 

Dank voor je snelle reactie.

Ik vermoedde al dat er 2 dingen naast elkaar zouden gaan lopen.

Wat ontzettend goed om te horen dat de vastloper is opgelost!! Zodra de nieuwe apparatuur binnen is zullen we zien of het werkt. Ik houd je op de hoogte. Bedankt voor nu en goed weekend.

coenschans
Topicstarter
Level 4
  • 32Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Dag @Alex Ziggo ,

Gisteren (zaterdag) nieuwe apparatuur ontvangen. Vandaag krijg ik nog een mail van Ziggo dat er nog een doos met apparatuur onderweg is, die as dinsdag wordt bezorgd…??

Welke apparatuur ga ik nu aansluiten en wanneer? De apparatuur die ik nu al heb ontvangen of wacht ik op de apparatuur van as dinsdag? Dit heeft vast te maken met het serienummer van het modem en mijn adres waarop abonnement nu moet worden geactiveerd. 
Ik wil graag nu in 1x de juiste apparatuur aan sluiten! Kun jij mij vertellen wat ik nu moet doen? Of wederom doorsturen naar de speciale afdeling die is opgetuigd?

Ik hoor graag van je.

coenschans
Topicstarter
Level 4
  • 32Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

@Alex Ziggo aanvulling op bericht hierboven:

Zojuist de doos open gemaakt en er zit alleen een Mediabox in. Dus dan denk ik dat de zending in 2-en komt en deze dan dinsdag verschijnt. Ik had verwacht dat alles in 1 doos zou zitten. Bovenstaande lijkt dus niet juist te zijn.

 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @coenschans,

Een goede verklaring heb ik niet, maar het klopt inderdaad dat het twee losse bezorgmomenten zijn geworden. De volgorde van aansluiten maakt niet uit, de activatie staat voor beide apparaten klaar.

coenschans
Topicstarter
Level 4
  • 32Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

@Alex Ziggo Goedemorgen, dank voor je bericht.

Zodra ik de spullen heb ontvangen zal ik het aansluiten. Dat zal morgen wel worden. Ik houd je op de hoogte.

coenschans
Topicstarter
Level 4
  • 32Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Dag @Alex Ziggo 

Dit bericht stuur ik jou vanaf een werkende internetverbinding!!

Vanmiddag alles aangesloten, modem en mediabox. En alles werkt! Durf het bijna niet te geloven na deze afgelopen periode.

Als ik morgen wakker word en alles werkt nog steeds ga ik het geloven 😉

Bedankt voor al jouw interventies en bemoeienis. 

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Gefeliciteerd. Ga in je luie stoel zitten met de voeten op tafel en neem een drankje om het heuglijke feit te vieren.

 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @coenschans,

Geweldig nieuws! Het was een veel te lange weg, maar super om te horen dat alles werkt, hier ziet ook alles er goed uit. Laat inderdaad alles even rustig werken en neem dan ook nog even contact op voor de compensatie 

coenschans
Topicstarter
Level 4
  • 32Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

@Alex Ziggo ja ik wacht het even af en kom deze week nog even bij je terug voor compensatie. Goed om te horen dat aan “jouw” kant ook alles goed staat.

coenschans
Topicstarter
Level 4
  • 32Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Dag @Alex Ziggo ,

Ik kan je melden dat alles hier nog naar volle tevredenheid werkt, godzijdank…

Krijg mijn vertrouwen weer enigszins terug ?

Graag bespreek ik met jou de compensatiemogelijkheden voor de afgelopen vijf weken zonder internet.

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic