1
Vraag
2
Reageer en help mee
Maarten_S

Level 1
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

geen internet, TV en telefoon na verhuizing

Ik heb half september mijn verhuizing per 08 oktober doorgegeven aan Ziggo. Ik heb hier op 16 september een bevestiging van ontvangen met een nieuw telefoonnummer en later de mededeling ontvangen dat ik een nieuw modem zou ontvangen.

Inmiddels zitten wij vanaf 08 oktober zonder internet, TV en vaste telefoon. Na 3x gebeld te hebben (een fortuin kwijt aan beltegoed) zijn we twee weken verder, zonder resultaten. Er zou een storing zijn waar Ziggo mee bezig is...(al twee weken lang).

Omdat onze zoon zijn colleges moet kunnen volgen en ik thuis moet werken hebben we uiteindelijk  een dongel gekocht met een SIM-kaart (KPN) met onbeperkt beltegoed. Op MijnZiggo zag ik begin deze week dat alleen TV geactiveerd staat. Dus maar opnieuw internet en vaste telefoon aangevraagd. Gisteren het modem ontvangen en goed geïnstalleerd. Echter nog steeds geen internet. Weer (voor de 4e keer) gebeld en van de medewerker begrepen dat de storing nog steeds niet is opgelost.

Ik word nu wel een beetje moedeloos en zoek daarom deze weg in de hoop dat het probleem snel word opgelost.

 

Kunnen jullie ons aub helpen?

49 Reacties 49
C. Kuiper

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Alex Ziggo Top! ik zie hem weer aangevuld staan.

Is het mogelijk om ook de bundel van mijn partner weer bij te vullen? Zijn gegevens staan nog op zijn oude adres aangezien wij sinds begin deze maand zijn gaan samenwonen. 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Uiteraard @C. Kuiper !

Ik heb het nummer nog niet direct kunnen vinden. Wil je mij dit nummer in een privébericht sturen? Dat doe je door op mijn profiel te klikken en daarna ‘bericht versturen’.

C. Kuiper

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Alex Ziggo Dit zal niet meer nodig zijn, aangezien wij vanmiddag een telefoontje kregen van een collega van je die met goed nieuws kwam.

Het internet en de wifi doen het gelukkig weer! We hebben ook gelijk de MediaBox XL aangesloten. Echter doet alleen de interactieve televisie het nog niet optimaal. De foutcode 8040 verschijnt telkens wanneer ik een programma probeer terug te kijken. Vervolgens ben ik naar het kanaal 750 gegaan en heb ik de instructies gevolgd. Daaruit blijkt dat de installatie wel goed is verlopen, dit heb ik ook doorgegeven aan de collega die ik aan de telefoon had. Zij heeft gekeken of er storingen waren op dat moment maar dit was niet het geval. Nu heeft zij de MediaBox een ‘duwtje' gegeven zoals zij het noemde en vanavond zou hij dan weer correct moeten functioneren.

 

Nogmaals zeer bedankt voor het doorzetten van onze problemen aangezien ze vandaag merendeels zijn verholpen!

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Ah, wat fijn!! Goed nieuws zo vlak voor het weekend.

Wat betreft de foutcode; 8040 kan verschillende oorzaken hebben. Ik zie inderdaad dat mijn collega een opfrisser heeft gestuurd. Ik hoop dat het daarmee vanavond is opgelost. Zo niet; het is ook mogelijk dat het signaal ergens wordt geblokkeerd en moeten we dat verder onder de loep nemen. Werkt het nog niet, dan horen we het graag.

Maarten_S
Topicstarter
Level 1
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Dag @Alex Ziggo ,

 

Wij hebben inmiddels ook de Mediabox weer geïnstalleerd en krijgen de zelfde foutcode 8040 als we willen terugkijken. Kan je dit voor ons ook oplossen? Ook bij ons blijkt bij kanaal 750 dat alles goed is aangesloten. Kan je dit verhelpen?

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @Maarten_S,

Bij jou krijg ik helaas in zijn geheel geen contact met de Mediabox XL vanaf hier. Staat er ook ‘offline’ aan de voorkant? Ook hier kan het mogelijk met het signaal te maken hebben. Op dit moment staat er niets meer aan onze kant open, en zo lang de Mediabox offline is, kan ik ook geen acties uitvoeren helaas.

Maarten_S
Topicstarter
Level 1
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@Alex Ziggo De Mediabox stond hier uit waardoor je geen contact kon krijgen. Wil je het nog eens proberen? Hij staat nu aan.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @Maarten_S,

Als hij in stand-by staat, hoor ik hem ook te kunnen benaderen. Of had je hem echt ontkoppeld van het stroom? Ook nu lukt het niet. Zie je op de display van de Mediabox ook ‘offline’ in het rood staan? Lukt het wel om in het menu van On Demand/Movies & Series te komen?

Maarten_S
Topicstarter
Level 1
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hoi @Alex Ziggo 

Gisteren was de Mediabox ontkoppeld van het stroom, maar vandaag stond hij in stand by cq. “aan”. We komen wel in het menu van On Demand Movies&Series maar zodra we een serie willen kijken krijgen we dezelfde foutcode 8040.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Ik heb opnieuw een opfrisser gestuurd, maar helaas nog geen contact mee te krijgen. Zie je op de display van de Mediabox ook ‘offline’ in het rood staan?

C. Kuiper

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Alex Ziggo wrote:

Ah, wat fijn!! Goed nieuws zo vlak voor het weekend.

Wat betreft de foutcode; 8040 kan verschillende oorzaken hebben. Ik zie inderdaad dat mijn collega een opfrisser heeft gestuurd. Ik hoop dat het daarmee vanavond is opgelost. Zo niet; het is ook mogelijk dat het signaal ergens wordt geblokkeerd en moeten we dat verder onder de loep nemen. Werkt het nog niet, dan horen we het graag.

Hoi Alex,

 

Helaas heeft dat duwtje nog niet geholpen. En doet de Mediabox XL het vandaag de dag nog steeds niet. Er staat ook niet dat deze offline is. Alleen voor de telefonie. Deze hebben wij dan ook niet, dus dit lijkt mij niet de oorzaak. Zouden jullie hier voor mij nog iets mee kunnen doen, zodat wij dit kunnen oplossen? 

C. Kuiper

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Alex Ziggo wrote:

Ah, wat fijn!! Goed nieuws zo vlak voor het weekend.

Wat betreft de foutcode; 8040 kan verschillende oorzaken hebben. Ik zie inderdaad dat mijn collega een opfrisser heeft gestuurd. Ik hoop dat het daarmee vanavond is opgelost. Zo niet; het is ook mogelijk dat het signaal ergens wordt geblokkeerd en moeten we dat verder onder de loep nemen. Werkt het nog niet, dan horen we het graag.

Helaas is het nog steeds niet gelukt. En ook heb ik alle instructies, zoals minimaal 4 uur lang op NPO 1 houden opgevolgd.  Graag hoor ik of dit nog op te lossen valt? En wat ik zelf nog kan proberen. 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @Maarten_S & @C. Kuiper,

Ik heb in jullie beide gevallen opnieuw het abonnement opnieuw bekeken, maar daar staat echt alles goed. Ook krijg ik nu met beide Mediaboxen contact. Ik heb naar beide Mediaboxen een opdracht gestuurd om alle interactieve rechten opnieuw in te laden. Dit duurt maximaal 24 uur. Als het nog niet werkt, haal dan de Mediabox even van de stroom en start hem opnieuw op. Ik heb goede hoop dat het dan werkt, houd me op de hoogte!

Maarten_S
Topicstarter
Level 1
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@Alex Ziggo  Helaas, het werkt nog steeds niet. Ik krijg nog steeds de foutmelding. Hoe nu verder?

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hoewel het natuurlijk opvallend is dat dit is gebeurd sinds alle administratieve problemen, wijst 8040 op een probleem/onderbreking in het signaal. Ben je in de gelegenheid een foto te sturen van het aansluitpunt waar de Mediabox op zit aangesloten?

Maarten_S
Topicstarter
Level 1
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Dat ziet er prima uit, ik verwacht niet dat dit eigenlijk de directe oorzaak is van de foutcode. Maar dan loop ik wel vast op dit moment. Hoewel het natuurlijk opvallend is, dat het sinds de administratieve problemen niet meer werkt, kan ik bij je abonnement geen enkel probleem nu terug vinden. Het abonnement is correct hersteld. Dat betekent dat ik het normale proces moet volgen, we binnenhuisinstallatie moeten uitsluiten (je kunt voor de zekerheid de coaxkabel nog even aan beide kant opnieuw bevestigen) en anders uitkomen op een monteursafspraak. Dat laatste is helaas nog niet mogelijk door aangescherpte maatregelen daaromtrent. 

Maarten_S
Topicstarter
Level 1
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@Alex Ziggo Wil je dan alvast een monteurs afspraak voor ons inplannen, zodat we niet te lang hoeven te wachten als de maatregelen straks ingetrokken worden ?

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @Maarten_S,

Dat lukt nog niet, zolang de maatregelen nog van kracht zijn. Ik wil een allerlaatste check doen op administratieve problemen, zeker met de geschiedenis die er is geweest, dus ik zet het even op een rijtje:

-Op dit moment heb je géén interactieve diensten. Je krijgt bij zowel Replay TV als Ziggo On Demand de foutcode 8040

-Normaal TV kijken werkt op dit moment probleemloos

-Je hebt hem al enkele keren van het stroom gehad en de coax-aansluitingen zijn gecheckt

 

Je gaf aan dat je ook naar 750 had gezappt, welke van de drie kreeg je daar te zien?

Staat er ook offline in de display voorop?

Je hebt hem verder niet aan je modem verbonden toch?

Maarten_S
Topicstarter
Level 1
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@Alex Ziggo 

Ja, dat klopt.

Bij 750 krijg ik het logo van Ziggo in beeld.

Op de display staat niet de tekst "offline".

De TV is verder niet aan het modem verbonden.

Ik hoop dat de laatste check op administratieve problemen de oplossing biedt!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic