1
Vraag
2
Reageer en help mee
Maarten_S

Level 1
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

geen internet, TV en telefoon na verhuizing

Ik heb half september mijn verhuizing per 08 oktober doorgegeven aan Ziggo. Ik heb hier op 16 september een bevestiging van ontvangen met een nieuw telefoonnummer en later de mededeling ontvangen dat ik een nieuw modem zou ontvangen.

Inmiddels zitten wij vanaf 08 oktober zonder internet, TV en vaste telefoon. Na 3x gebeld te hebben (een fortuin kwijt aan beltegoed) zijn we twee weken verder, zonder resultaten. Er zou een storing zijn waar Ziggo mee bezig is...(al twee weken lang).

Omdat onze zoon zijn colleges moet kunnen volgen en ik thuis moet werken hebben we uiteindelijk  een dongel gekocht met een SIM-kaart (KPN) met onbeperkt beltegoed. Op MijnZiggo zag ik begin deze week dat alleen TV geactiveerd staat. Dus maar opnieuw internet en vaste telefoon aangevraagd. Gisteren het modem ontvangen en goed geïnstalleerd. Echter nog steeds geen internet. Weer (voor de 4e keer) gebeld en van de medewerker begrepen dat de storing nog steeds niet is opgelost.

Ik word nu wel een beetje moedeloos en zoek daarom deze weg in de hoop dat het probleem snel word opgelost.

 

Kunnen jullie ons aub helpen?

49 Reacties 49
Arnold1310

Level 14
  • 1006Posts
  • 51Oplossingen
  • 260Likes

Hebben jullie mss een Vodafone abonnement in huis? Zo ja dan kan Ziggo daar 50GB data opzetten. Als deze dan opgebruikt is kan je het weer melden tot alles thuis weer werkt @Maarten_S .

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

Ik ga dit voor je voorleggen aan een Ziggo Medewerker die pakt dan dit topic op.

 

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.

Klik hier om je postcode en huisnummer in je profiel te zetten. 
Op de pagina iets naar beneden scrollen.

Dan kan een Moderator je gegevens erbij pakken en je meteen verder helpen.

Maarten_S
Topicstarter
Level 1
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Bedankt voor de tip!

Mijn vrouw heeft een mobiel met een prepaid Vodafone abonnement. Hoe kan ik dit aanvragen? Kan dit online? Het is namelijk heel lastig en tijdrovend om de klantenservice te bereiken.

Het liefst willen we natuurlijk dat het internet werkt en we weer eens een avondje voor de TV kunnen hangen. Werken met een hotspot is niet optimaal. Zeker niet bij livestreams van colleges en webinars.

Arnold1310

Level 14
  • 1006Posts
  • 51Oplossingen
  • 260Likes

@Maarten_Shelaas gaat dit (de 50GB) niet met pre paid je moet een post paid Vodafone abo hebben

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

Je kan bij My Vodafone inloggen als je er een inlog hebt of even de via de klantenservice van Vodafone

Maarten_S
Topicstarter
Level 1
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@Dave- postcode en huisnummer staan in mijn profiel.

Fijn dat het opgepakt wordt!

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

@Maarten_S  dank je is nu afwachten op een Ziggo medewerker

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8988Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @Maarten_S

Juist bij een verhuizing én in deze tijd heb je behoefte om even lekker te ontspannen en je niet druk te maken om dit soort zaken. Wat ongelooflijk dat dit ook al zo lang moet duren.

We hebben op dit moment te kampen met flinke activatieproblemen. We hebben daarin inmiddels grote stappen gemaakt, maar zijn er nog niet. We werken daar uiteraard met man & macht aan.

Omdat ik je situatie schrijnend vindt (we zijn inmiddels ruim 2 week verder), heb ik dit intern geëscaleerd. Ik verwacht binnen maximaal 2 werkdagen terugkoppeling. Op dit moment heb ik helaas geen (al dan niet tijdelijke) oplossing of workaround en moeten we dit afwachten. Zodra ik wat hoor, laat ik het uiteraard weten.

 

Voor wat betreft TV: Door de coaxkabel rechtstreeks in de TV te stoppen en deze stappen te volgen, kun je gebruik maken van Digitale Kabel TV. Het signaal naar de woning staat wel aan namelijk.

Maarten_S
Topicstarter
Level 1
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Dankjewel @Alex Ziggo voor de snelle terugkoppeling. Het is sowieso fijn om te weten wat de stand van zaken is.

Ik ga vanavond gelijk proberen of we weer TV kunnen kijken!

En ik hoor graag uiteraard hoe verder.

Maarten_S
Topicstarter
Level 1
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@Alex Ziggo Heb je al een terugkoppeling ontvangen?

NB. We kunnen inderdaad wel TV kijken, dus dat is al iets.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8988Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @Maarten_S,

Helaas nog niet. De situatie is nog ongewijzigd. Ik laat uiteraard direct weten als ik iets hoor.

Maarten_S
Topicstarter
Level 1
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@Alex Ziggo We zitten inmiddels al bijna 3 weken zonder internet. Ik vind dat het veel en veel te lang duurt. De kosten voor mobiel internet en mobiel bellen lopen maar op en op. Daarnaast ondervinden we dagelijks problemen van slecht bereik en langzaam internet waardoor thuis werken en thuis studeren problematisch is. Kan Ziggo geen dongel beschikbaar stellen oid? 

Als leek is dit niet te begrijpen. Ik vind het heel vreemd dat de vorige bewoner gewoon internet via Ziggo kon ontvangen (via kabel en via glasvezel) en wij niet, terwijl we alles in huis is hebben qua apparatuur. Je zou zeggen dat het een druk op de knop moet zijn.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8988Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @Maarten_S,

Vooral “Als leek is dit niet te begrijpen” snap ik echt heel goed. Voor ons is dat zelfs soms het geval. Bij een kapotte kabel kun je je nog iets voorstellen maar dit is lastig.

Dat gezegd hebbende; ik heb officieel nog geen terugkoppeling van mijn collega, maar ik zie op dit moment niets meer vast staan bij je account én een actief modem. Ik krijg er echter nog geen contact mee. Hoe staat het er aan jouw kant voor?

Maarten_S
Topicstarter
Level 1
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@Alex Ziggo 

We hebben inderdaad internet en telefoon!!!

Toch fijn dat iemand van Ziggo ons vertelt dat het weer zou moeten werken….

Vandaag maar eens kijken of de mediabox ook weer werkt.

Telefoon is nog even een dingeteje, omdat aan de kabel in de meterkast geen stekkertje zit. Dus de telefoon staat nu rechtstreeks ingestoken in de meterkast. Dat is niet zo handig. Ik kijk even of ik dat zelf kan oplossen. Zo niet, kan ik daar dan een Ziggo-monteur voor laten komen?

Zeeburgia

Level 15
  • 1101Posts
  • 30Oplossingen
  • 1301Likes

@Alex Ziggo 

Ik neem aan dat je nu voor Maarten een passende compensatie gaat regelen voor 3 weken ongerief?

C. Kuiper

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Alex Ziggo Goedemiddag,

 

Ik zit met een gelijk soort probleem. Sinds 02 oktober heb ik mijn verhuizing naar het adres in mijn profiel aangegeven, waar ik nu sinds 08 oktober in woon. Ook ik zit al een aantal weken zonder internet op dit moment wat heel vervelend is. Ik heb vanaf de datum van mijn verhuizing nu 4 keer telefonisch contact gehad met de klantenservice van Ziggo die mij niet kan vertellen hoe lang deze storing nog duurt. Nu heb ik uit deze post dus al vernomen dat het om activatieproblemen gaat dus dat heldert al iets meer op wat er aan de hand is, maar het neemt niet weg dat we al een lange periode zonder internet zitten in een tijd waar het bijna onmisbaar is geworden.

In mijn MijnZiggo staat net als bij de topic starter ook alleen televisie geactiveerd. Het pakket is Internet Complete en TV Complete (zonder Ziggo Bellen).

Mijn partner en ik zijn wel klant bij Vodafone waardoor wij gebruik hebben kunnen maken van de 50GB back-up bundel maar deze is inmiddels ook bijna op nu. Daarnaast werd mij telefonisch verteld door de klantenservice dat deze wanneer leeg weer opnieuw geactiveerd zou kunnen worden, maar na wederom opnieuw een telefoontje naar Ziggo was dit opeens niet duidelijk meer wat zou betekenen dat we van onze eigen GB's via een hotspot zouden moeten gebruiken wat veel geld gaat kosten.

 

Zouden jullie kunnen zien wat er aan de hand is en mij kunnen helpen?

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8988Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes
Zeeburgia wrote:

@Alex Ziggo

Ik neem aan dat je nu voor Maarten een passende compensatie gaat regelen voor 3 weken ongerief?

Uiteraard! Dat is het minste wat ik kan doen na zo'n periode.

@Maarten_S Ik heb in ieder geval alvast de garantieregeling toegepast voor de periode dat het niet werkte. De factuur is sowieso wat in de war, dus ik stel voor dat we ook de volgende nog even in de gaten houden. Een monteur kan helpen met de installatie, hoewel ik nog niet helemaal weet of dat ook voor de huidige situatie geldt. Als ik het goed begrijp wil je graag de telefoon elders aansluiten dan bij je modem? Houd ons op de hoogte hoe en wat!

 

@C. Kuiper - Goed dat je dit topic hebt gevonden, en welkom! Ik vind het al heel jammer om te lezen dat tot nu toe niet duidelijk was dat het om activatieproblemen gaat, want dat is inderdaad het geval. Met slechts 4 telefoontjes, vind ik nu al dat je ontzettend veel geduld hebt. Ook bij jou een ontzettend schrijnende situatie. Helaas kan ik het niet direct oplossen, net als de situatie hierboven, maar ik kan het wel intern doorzetten. Dat heb ik dan ook zojuist gedaan. Het is helaas opnieuw afwachten, zodra ik terugkoppeling heb, laat ik het weten! Houd er rekening mee dat dat alsnog na het weekend wordt.

Wat betreft de 50GB bundels; die kunnen we gelukkig opvoeren wanneer deze op is. Of al eerder zelfs, als je er bijna bent. Geef maar een seintje als het zover is.

C. Kuiper

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hallo @Alex Ziggo 

Bedankt voor je snelle reactie en voor het intern doorzetten van ons probleem.

 

Afgelopen dinsdag had ik contact met de klantenservice van Ziggo over het aanvullen van de 50GB back-up bundel aangezien deze bijna op is. Deze persoon kon toen niet het opvoeren doorzetten omdat hij een melding kreeg dat we al gebruik maken van deze bundel. Ook vertelde hij dat er op dat moment geen protocol was over het mogelijk aanvullen van deze bundel en kon ons op dat moment dus ook niet verder helpen.

Is het de bedoeling dat ik contact opneem met een bepaalde afdeling van de klantenservice hiervoor? Aangezien dit de vorige keer dus niet lukte.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8988Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Voor het opnieuw opvoeren is inderdaad een kleine omweg nodig. Ik heb het zojuist opnieuw voor je geactiveerd 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic