pajvanijperen

Level 4
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

factuur wordt niet automatisch geincasseerd terwijl dit wel in profiel staat

een tweetal maanden heb ik het rekeningnummer waarop mijn abonnement automatsch afgeschreven werd veranderd.

 

Sinddien wordt er niiets meer automatisch afgeschreven en moet ik dit zelf via ideal overmaken...

In mijn profiel staat duidelijk dat het automatich moet.

 

voor de mei-factuur heb ik het nu weer handmatig overgemaakt maar zou graag dat het in juni weer automatisch afgeschreven wordt...

 

Graag bevestiging van de oplossing

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hi @pajvanijperen 

De laatste factuur is inderdaad niet automatisch afgeschreven. Dit terwijl de betaalmethode wel staat ingesteld op automatische incasso. We weten nu dat de betaalmethode in ieder geval tijdens het starten van dit topic wel juist heeft gestaan, maar niet wordt uitgevoerd. Dit betekent dat er in het achterliggende systeem dan ook iets fout staat wat betreft het betalen van jouw factuur. Ik heb een case aangemaakt voor de betreffende afdeling die dit in het achterliggende systeem kan corrigeren en dit is binnen 5 werkdagen verwerkt. Vanaf de eerstvolgende factuur moet dit dan ook goed gaan, maar we houden contact en houden dit in de gaten samen. 

Bekijk in context

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5180Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Ik heb even voor je gekeken, @pakvanijperen. De opdracht is succesvol opgepakt op 16 juni jl. Dus we mogen er vanuit gaan dat je volgende factuur in juli weer automatisch geïncasseerd wordt. Om nu precies te weten waar het fout ging gaat me helaas niet lukken, maar uiteindelijk is de oplossing ook belangrijker 🙂

Bekijk in context

8 Reacties 8
Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Dag @pajvanijperen om te voorkomen dat er meerdere sporen door elkaar heen lopen, heb je behalve hier op dit klant-helpt-klant forum, al op andere manieren contact gehad met Ziggo? Ziggo moderators die ’Ziggo’ voor hun naam hebben staan, komen meestal binnen een werkdag (tussen maandag en vrijdag) langs in elk topic. Om je gegevens te kunnen inzien, is het wèl belangrijk dat je postcode en huisnummer in je profiel staan, deze zijn alleen zichtbaar voor Ziggo-moderators. Je profielpagina vind je hier.

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hey @pajvanijperen. Welkom hier! 

 

Wat onhandig dat de factuur steeds niet automatisch wordt betaald. Ik snap dat je dit graag wel wilt, want dat maakt de boel natuurlijk een stuk makkelijker. 

 

Nu zie ik dat op dit moment alles in ons systeem goed staat. De komende factuur zou via automatisch incasso moeten lopen. Zullen we even aankijken hoe het gaat? Ik vertrouw erop dat het goedkomt! 

pajvanijperen
Topicstarter
Level 4
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Hallo Lycke.... nog steeds niet goed.... heb een email gehad of ik het zelf maar even wil overmaken.....kan je nog eens beter kijken /informeren....

erg onwaardig van een club als ziggo dat ze dit niet kan regelen ....

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hi @pajvanijperen 

De laatste factuur is inderdaad niet automatisch afgeschreven. Dit terwijl de betaalmethode wel staat ingesteld op automatische incasso. We weten nu dat de betaalmethode in ieder geval tijdens het starten van dit topic wel juist heeft gestaan, maar niet wordt uitgevoerd. Dit betekent dat er in het achterliggende systeem dan ook iets fout staat wat betreft het betalen van jouw factuur. Ik heb een case aangemaakt voor de betreffende afdeling die dit in het achterliggende systeem kan corrigeren en dit is binnen 5 werkdagen verwerkt. Vanaf de eerstvolgende factuur moet dit dan ook goed gaan, maar we houden contact en houden dit in de gaten samen. 

pajvanijperen
Topicstarter
Level 4
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Hallo Cecilia dank voor je reaktie.....

Er zijn na mijn wijziging van het banknummer geen automatische afschrijvingen geweest. Dit nu al 3 maanden.

Krijg ik nog een terugmelding van de desbetreffende afdeling of is het weer gewoon afwachten.....

Kan ik misschien beter even wachten met handmatig betalen ??

Groet, Peter

michel1224

Level 4
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes

@pajvanijperen  Heb dit ook laatst gehad met een andere automatische incasso. Daar bleek dat de machtiging uitstond en kun je eventueel zelf aanpassen bij internet bankieren en handmatig de goedkeuring geven. Uiteraard ligt het eraan welke bank je heb. Bij Rabobank is het vrij makkelijk.

pajvanijperen
Topicstarter
Level 4
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Hallo Cecilia,

 

Heb je nog een terugmelding van je aangemaakte case ontvangen of is het gewoon weer afwachten ??

 

Zou leuk zijn om te weten waar het nu eigenlijk fout ging toch...

 

Groet,Peter

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5180Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Ik heb even voor je gekeken, @pakvanijperen. De opdracht is succesvol opgepakt op 16 juni jl. Dus we mogen er vanuit gaan dat je volgende factuur in juli weer automatisch geïncasseerd wordt. Om nu precies te weten waar het fout ging gaat me helaas niet lukken, maar uiteindelijk is de oplossing ook belangrijker 🙂

Uitgelicht topic