1
Vraag
2
Reacties
Visser83

Level 4
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

factuur klopt niet

Hallo, hier een verzoek aan een moderator.

 

Sinds december 2021 ben ik klant bij Ziggo. Als u in het systeem kijkt ziet u waarschijnlijk dat er heel veel gebeurt is in de maand Januari. Veel dingen zijn mis gegaan en dat is nu terug te zien op de factuur d.d 14 ferbruari.

Naar mijn mening klopt deze (laatste) factuur totaal niet.

Gisteren heb ik hierover contact gehad met een medewerker van de klantenservice, en deze medewerker deed of er niet zoveel aan de hand was en gaf mij het gevoel dat ik het mis had. Er moest alleen een 'correctie' / verrekening gedaan worden.

 

Ik verzoek Ziggo bij deze om mijn laatste factuur d.d 14 februari te herzien. Ik zou graag (telefonisch) een toelichting geven.

 

 

 

De korting is naar mijn mening niet toegepast voor de periode 19 januari t/m 31 januari,

1 februari t/m 28 februari en niet voor de periode 1 maart t/m 31 maart.

 

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Goedemorgen @Visser83, dankjewel voor je snelle reactie. Fijn om te lezen dat dit voorstel akkoord is en dat we zo tot een goede compromis komen. Het betreft inderdaad een eenmalige creditering (vergoeding) van € 81,30. Dit bedrag zal automatisch verrekend worden met je factuur in mei. Het restant dat eventueel overblijft daarna als tegoed zal worden verrekend met je factuur in juni óf teruggestort worden op je bankrekening.

 

Ik vraag de vergoeding direct voor je aan en uiteraard laten we dit topic opnieuw open om te zien of dit goed gaat. Ik heb hier minder twijfels over en verwacht hierbij geen problemen. We houden het in ieder geval in de gaten. Bedankt voor je medewerking en geduld!

Bekijk in context

14 Reacties 14
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7504Likes

Het is vervelend als er iets niet klopt, en dan wil je wel weten waar je aan toe bent, ik ga dit voorleggen aan een Ziggo medewerker en deze komt dan het topic in maandag tot vrijdag zijn ze vrijwel dagelijks actief en wordt het aan je uitgelegd.

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5735Posts
  • 596Oplossingen
  • 3322Likes

Hey @Visser83 🙂 

Wat een gedoe, dat is geen lekkere start als je pas 3 maanden klant bent bij ons. Ik zie in het systeem dat er inderdaad al veel is gebeurt. Ook zie ik de online bestelling van 21-12-2021. Je hebt toen Internet Basic & TV Start besteld met kortingen: Gratis activatiekosten & de eerste 6 maanden € 29,95 per maand. Dit is goed gegaan tot er meerdere verrekeningen zijn gedaan. Het kan heel goed zijn dat dit op de komende factuur weer recht wordt getrokken zoals mijn collega al aangaf echter ik heb voor alle zekerheid toch een taak aangemaakt voor de juiste afdeling die dit dubbel checkt. 

Na het weekend kunnen we voor je controleren hoe de taak is afgerond, we komen erop terug! 🙂 

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5735Posts
  • 596Oplossingen
  • 3322Likes

@Visser83 De taak is juist opgepakt en de korting staat goed, op je komende factuur zullen een aantal verrekeningen te zien zijn. Laten we deze even afwachten. Mocht je de factuur onder ogen krijgen en toch vragen hebben, laat het dan gerust weten. 

Visser83
Topicstarter
Level 4
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Ik ben zeer benieuwd! Ik wacht de volgende factuur af.

Visser83
Topicstarter
Level 4
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Helaas, de nieuwe factuur klopt ook niet! Verbaasd me ook niet meer.

Ik heb ondertussen denk ik al het dubbele moeten betalen dan ik zou hoeven.

 

Erg triest dat de klant niet serieus genomen wordt.

Ik heb inmiddels mijn rechtsbijstandverzekering ingeschakeld. Hopelijk wordt ik dan wel serieus genomen!

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7504Likes

Ik heb hem weer even onder de aandacht gebracht en er komt hulp aan van een Medewerker.

Monica
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 772Posts
  • 154Oplossingen
  • 262Likes

Hey @Visser83, goed dat je hier opnieuw melding maakt. Laat ik vooropstellen dat we je absoluut serieus nemen. Administratief gezien loopt dit echter alles behalve soepel en eerlijk is eerlijk, hier kijk ik zelf ook wel vreemd van op. Collega Mariska heeft eind februari de aangemaakte taak gecontroleerd en dit was toen allemaal goed afgerond. Onwijs vreemd dus dat het nu alsnog niet op de factuur staat.

 

Ik heb de op 24 februari aangemaakte taak nogmaals gecheckt en zie dat deze toen dezelfde dag nog is afgerond. Vanaf dat moment zie ik de korting ook terug in jouw contract, ons facturatiesysteem had dit automatisch over moeten nemen. Kijk ik naar de factuur, dan zie ik de korting inderdaad niet terug en staat ook een deel van het pakket niet goed gefactureerd. Ons facturatiesysteem lijkt dusdanig koppig dat deze de wijzigingen niet overneemt, terwijl dit natuurlijk wel zou moeten. 

 

Ik heb nogmaals de hulp ingeschakeld van onze achterliggende afdeling met het verzoek dit administratief grondig onder de loep te nemen, het pakket te corrigeren en ervoor te zorgen dat de korting ook daadwerkelijk op de factuur wordt meegenomen. Dit moet binnen 3 werkdagen afgerond zijn, waarna wij het uiteraard ook weer zullen controleren. Ik wil je mijn excuses aanbieden voor het veroorzaakte ongemak, ik kan mij zo voorstellen dat je er na deze stroeve start niet heel veel vertrouwen meer in hebt. Weet dat wij alles op alles zetten om dit voor je op te lossen. 

 

 

 

Visser83
Topicstarter
Level 4
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Beste medewerkers van Ziggo, kan iemand mij misschien vertellen wat de status is van mijn gemelde probleem??

Ik heb sinds dinsdag dus niks meer van  jullie vernomen.

Is het wellicht een idee dat iemand bij ziggo, met wel de kennis van zaken, mij opbelt zodat ik hopelijk eens duidelijk kan maken hoe de vork in de steel zit??

 

Jullie kunnen natuurlijk ook bericht van mijn rechtsbijstandverzekering afwachten....

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Sorry voor de radiostilte, @Visser83. Mijn collega Monica heeft dit vorige week dinsdag doorgezet en de problemen zijn gecorrigeerd nadat je factuur van maart er was. Daarbij hebben we terugkoppeling gekregen dat het op je volgende factuur in april echt in orde moet zijn. We moeten daarom opnieuw je volgende factuur afwachten, hoe vervelend ook. Dit topic blijft uiteraard open tot die factuur er is.

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Goedemorgen @Visser83! Je nieuwe factuur komt morgen uit en zal dan beschikbaar zijn. Ik kan deze nu al inzien en tot mijn grote spijt is de korting er opnieuw niet op verwerkt. Zucht, ons zakt de moed hierdoor ook wat in de schoenen 😞 Er is overigens wel een verrekening te vinden op je factuur van morgen waardoor hij wat lager uitvalt dan gewoonlijk.

Om het 'probleem' met de korting op te lossen wil ik het eigenlijk over een andere boeg gooien. Dit duurt simpelweg te lang en ik vind het bijzonder jammer dat jij en ook wij hier al zoveel tijd aan kwijt zijn. Vandaar dat ik je nu proactief benader hierover.

 

Ik stel voor om het totale kortingsbedrag wat je met ons afgesproken had in één creditering te vergoeden. In totaal komt dit neer op een vergoeding van 6 maanden * € 13,55 (kortingsbedrag per maand) = € 81,30. Uiteraard hoor ik graag van je of dit volgens jou ook een goede oplossing is.

Rest mij niets anders dan nogmaals mijn excuses aan te bieden. Hopelijk kunnen we het op deze manier met elkaar afronden en zorgt dit voorstel ook bij jou voor geruststelling.

Visser83
Topicstarter
Level 4
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Goedemorgen,

 

Allereerst bedankt voor je bericht. 

Ik was al sceptisch over de afwikkeling van dit schijnbaar moeilijke probleem dus het verbaasd me niet dat de factuur weer niet klopt.

Ik heb al èèn en ander in werking gezet in samenwerking met mijn rechtsbijstandverzekering dus ik moest even overleggen.  Zij geven aan dat het natuurlijk voor beide partijen het fijnst

is als we tot een compromis kunnen komen.

 

Begrijp ik het goed als u zegt dat ik een creditering ontvang van €81,30?  (6x13,55) 

En wordt dit dan verrekend met nog te incasseren facturen?

 

Ik ga akkoord met dit bedrag van €81,30 maar vraag me uiteraard wel af of dit wel goed gaat in het systeem.

 

 

 

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Goedemorgen @Visser83, dankjewel voor je snelle reactie. Fijn om te lezen dat dit voorstel akkoord is en dat we zo tot een goede compromis komen. Het betreft inderdaad een eenmalige creditering (vergoeding) van € 81,30. Dit bedrag zal automatisch verrekend worden met je factuur in mei. Het restant dat eventueel overblijft daarna als tegoed zal worden verrekend met je factuur in juni óf teruggestort worden op je bankrekening.

 

Ik vraag de vergoeding direct voor je aan en uiteraard laten we dit topic opnieuw open om te zien of dit goed gaat. Ik heb hier minder twijfels over en verwacht hierbij geen problemen. We houden het in ieder geval in de gaten. Bedankt voor je medewerking en geduld!

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hey @Visser83 . Ik zie dat alles goed is gegaan met de vergoeding die aangemaakt is. Top! Wat zeg je ervan? Zal ik het topic afronden/sluiten? 🙂 

Visser83
Topicstarter
Level 4
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Hallo, ik kan de factuur nog niet inzien dus laten we dit nog even afwachten. Mocht het nu echt afgerond zijn en ik tevreden ben dan kunnen we dit topic sluiten...

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic