Ik heb sinds 2 weken gigabit internet en een bijbehorend tv abonnement. De modem werkt prima. De installatie van de mediabox ging goed, totdat deze bleef hangen op cs1010. Dat zou tot een uur kunnen duren.
Prima, dan wachten we een uurtje.
Na een uur geen resultaat, 1e frustratie. Maar de mediabox zegt: kijk op ziggo.nl/cs1010 die pagina bestaat niet eens. Geeft 404 Error. Das 2e frustratie.
Helpdesk gebeld 0900-1884 en daar begint de derde frustratie.
Waarom moet je postcode huisnummer inspreken en waarom vragen de call agents daar weer om. Dat maakt het niet makkelijker. Das gewoon dubbelop. Maar goed. Tip aan de organisatie: fix die 404, pagina, en kijk eens kritisch naar het voice respons systeem.
Dan krijg je iemand aan de lijn, die begint een verhaal over kabels die niet goed zouden zijn, terwijl dat niet het probleem is. (5e frustratie) maar uiteindelijk vraagt ze aan collega en die zegt dat het bij provisioning ligt. Ik moet nog even 72 uur geduld hebben. Prima. Dan wachten we even 3 dagen. (6e frustratie).
Braaf 3 dagen gewacht. Opnieuw geprobeerd en nog steeds dezelfde foutmelding cs1010. Toch maar weer de helpdesk bellen. (Met weer dezelfde frustraties) maar goed. Weer iemand die begint over kabels. Terwijl het gewoon provisioning is die dit moet fixen. Waarom weet niemand dit bij de helpdesk? Cs1010 ligt gewoon aan provisioning, ga mensen niet allerlei onzin laten uitvoeren als dat niet het probleem is. Uiteindelijk weer het verhaal dat het nog 2 dagen kan duren. Weer braaf gewacht, weer gebeld, weer hetzelfde verhaal over kabels. Tv kastje met alle bijgeleverde kabels op de hoofdaansluiting aangesloten met bijgeleverde splitter en zonder splitter maar telkens hetzelfde resultaat. Het ligt niet aan de kabels. Maar aan provisioning.
Dan nog hier op het forum. Als je een gebruikersnaam aanmaakt en al je gegevens invult, en de gebruikersnaam mag niet of bestaat al, dan zijn al je ingevulde gegevens weer weg.
Is er niemand die de customerjourney bewaakt? Dit is allemaal frustratie op frustratie en zorgt voor een zeer slechte merkervaring. Doe er je voordeel mee.
Any hoe.. ik hoop dat iemand mijn kastje kan activeren. Als je een serienummer of iets van het kastje nodig hebt om in te voeren, kan ik dat geven.
Ik wil gewoon trots zijn als klant dat ik voor ziggo heb gekozen. Op dit moment ben ik niet de ambassadeur die anderen vol verve kan overtuigen om voor ziggo te kiezen.
Ik hoop dat daar spoedig verandering in komt. Als ik verhalen lees van mensen die al 20, 30 of 40 dagen dit probleem hebben, dan hoop ik toch echt vurig dat ik niet in dat rijtje ga belanden.
Ik zit nu op dag 11.