Ik werd onlangs gebeld door een 'retentie' team. Dat kwam goed uit want ik was zelf al van plan om te bellen.
Een deal gemaakt, waarna ik een bevestiging ontving. Die bevestiging was niet eenduidig, dus na de algemene voorwaarden te hebben gelezen heb ik gebeld en gevraagd hoe het zat. Ik kreeg te horen dat de afspraak zoals die was gemaakt niet kon. Voldongen feit. Opgehangen.
Ik wilde een klacht indienen, dus ging op zoek hoe dat moest. Bellen kon, maar daar had ik dus geen vertrouwen meer in aangezien ze hadden gelogen tegen me. Mailen kan niet. Chatten kan, maar alleen via de mobiele app. Vreemd genoeg is er geen chatfunctie in de browser login. Dus priegelen met hele verhalen in die chatfunctie.
Vervolgens ontvouwt zich een bizar gesprek dat ik kan typeren als 'gaslighten'. Het lijkt erop dat elke nieuwe klantenservicemedewerker die de case oppakt maar maximaal één bericht terugleest, waardoor je steeds langs elkaar praat. Er zijn hier in huis dingen gesneuveld..je wordt er gek van.
Dan wordt ik met een afgeschermd nummer gebeld. Ik neem nooit afgeschermde nummers op. Vervolgens verschijnt de melding in de chat dat het jammer is dat ik de telefoon niet opneem. Ik licht dit toe en vraag of ze gewoon met een nummer kunnen bellen of verder willen communiceren via mail.
Antwoord: mailen mogen ze niet en bellen met nummer kan niet aangezien medewerkers met hun mobiel werken en ze niet willen worden teruggebeld op dit nummer. Ja serieus...dat zeiden ze. Dus een techbedrijf in de communicatie heeft nog nooit gehoord van de technieken waarbij je gewoon met een mobiel jezelf in het bedrijfsnetwerk schakelt en een beheertool bepaald werk nummer wordt getoond aan de gebeld. Bull**bleep** dus. Tijdlang niets gehoord en vervolgens krijg ik weer een gaslight bericht met de vraag wat ik van ze wil.
Het is gekmakend en heb inmiddels besloten om afscheid te nemen van Ziggo.
Een preventies 'retentie' gesprek is dus zooooo verkloot dat ik juist vertrek.
Meer mensen met dergelijke ervaringen en adviezen hoe ik dit kan aanpakken?
PS. Ziggo weigert een klacht in behandeling te nemen. Ik twijfel over de geschillencommissie.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Ik denk dat dit geval is van Mis communicatie, via de Chat in de VodafoneZiggo App krijg je vanzelf bericht als ze je beantwoorden, en dan kan je ook nog gewoon met de klantenservice contact opnemen of via de Community.
Een Forum moderator krijgt de topic's vanzelf voor ogen, en zal je dan zeker helpen, daar kan je dan mee communiceren.
Let wel dat u het op Community houd hier, anders gaan zaken door elkaar lopen en duurt het veel langer voor een oplossing.
Vermeld graag uw Postcode en Huisnummer in uw Ziggo Community Profiel , deze zijn niet openbaar te zien,
een telefoon gesprek over afspraken van kortingen bij een
1 of 2 jaar contract kun je het beste het gesprek zelf opnemen zodat je achteraf nog bewijs hebt van wat er is gezegt,
opzeggen en overstappen vind ik wel beetje overdreven alsof het gras aan de overkant groener is
Kun je de mail bevestiging hier plaatsen met een schermafbeelding zonder privégegevens of zwart gemaakte privégegevens?
En beschrijven wat er niet juist is?
@Bert @anoniemforum Chat via de website kan toch wel, was er niet ooit gemeld, dat adblockers die char functie verbergen? Misschien kan je de link geven aan @emielvanraaij
Miscommunicatie? Meent u dat nou?
De chat zégt dat je automatisch bericht krijgt bij reactie maar die krijg ik dus niet. Gevolg...hele dag checken.
En nee, ik wil geen telefonisch contact meer want dat ligt niet vast en kunnen ze gewoon weer liegen, dat is nu juist de klacht. Ze weigeren het opgenomen gesprek terug te luisteren. Dit terwijl ik bij aanvang moest bevestigen of het mocht worden opgenomen.
Ja sorry dat ik zo stom was om ze te vertrouwen. Overigens hebben zij het gesprek opgenomen, maar zeggen ze me dat ze het niet kunnen terugluisteren.
Maar overstappen is dus overdreven als je schaamteloos wordt voorgelogen. Right.
Ik heb geen adblocker en ik zou een verborgen chatfunctie bizar vinden.
Maar van de andere kant past dit wel in het plaatje van ontmoediging.
De chat in de app kun je niet eens opslaan of doorsturen naar een mail. Ik loop nu allemaal screenshots te maken als bewijs. Heel handig.
Hi @emielvanraaij,
Allereerst welkom op de Ziggo community!
Zo te lezen ben je alles behalve blij met ons, wat volkomen begrijpelijk is als ik je verhaal zo lees. Persoonlijk vind ik het erg jammer dat het zo is verlopen en dat je helaas de keuze hebt gemaakt ons te gaan verlaten ;-(
Nu ben ik wel ontzettend benieuwd naar hoe dit verder is verlopen en wat ik hier wellicht nog voor je in kan betekenen. En voordat ik hier uitspraken over kan doen, zou ik wel graag je gegevens ontvangen onder je profiel. Kun je deze nog toevoegen?
Ik heb zojuist mijn postcode en huisnummer toegevoegd en mijn volledige naam.
@emielvanraaij schreef:Ik heb geen adblocker en ik zou een verborgen chatfunctie bizar vinden.
Maar van de andere kant past dit wel in het plaatje van ontmoediging.
De chat in de app kun je niet eens opslaan of doorsturen naar een mail. Ik loop nu allemaal screenshots te maken als bewijs. Heel handig.
Dat klopt, er IS inderdaad een "verborgen" Webchat mogelijkheid.
Die gebruik ik ook altijd zoveel mogelijk omdat het veel makkelijker/toegankelijker is om gegevens door te geven.
En je hebt geen account nodig.
Echter deze mogelijkheid wordt nog steeds bewust verborgen gehouden.
Ik heb al zo vaak tijdens WebChat sessies aangegeven om deze link normaal zichtbaar te maken op de Ziggo klantenservice/contact pagina
Maar dat willen ze niet.
Marion92 schreef:Dat willen ze niet, want dat is te makkelijk voor de klant. Net als emailen. Er moet een zekere ... "drempel" zijn. Anders gaan klanten voor elke wissewasje meteen een vraag stellen. van de andere kant past dit wel in het plaatje van ontmoediging.
Zie ook topic(s):
@Domanschreef:Tja, ze maken het je nog steeds heel moeilijk/onmogelijk om de optie te vinden maar er is een goed verstopte WebChat mogelijkheid om direct contact te hebben zonder accounts/apps gedoe:
https://www.ziggo.nl/klantenservice/contact/chatonly
Verzoek om Chat functie op website te herstellen
@Domanschreef:https://www.ziggo.nl/klantenservice/contact
Wel via Apps en zelfs Text/Gebarentolk mogelijkheid maar geen WebChat mogelijkheid wordt genoemd.
*** Niet meer benodigde tekst verwijderd door mezelf. ***
Dank je wel voor de aanvullende gegevens @emielvanraaij 🙂
Ik zie inderdaad dat er meerdere malen contact is geweest hierover. Het werd mij alleen niet helemaal duidelijk wat er precies afgesproken zou zijn en wat er niet klopte aan de order. Zou je dat hier wellicht kunnen plaatsen en wat verwacht je van mij dat ik voor je kan doen? Dan kan ik kijken of ik aan die wensen kan voldoen.
Dat staat allemaal in de chat en ga ik hier niet weer opnieuw herhalen.
Dit is dus precies een onderdeel van het probleem. Steeds maar opnieuw vragen....net zolang totdat iemand het opgeeft.
Misschien kun jij, Roland, de uitzondering zijn en wél de moeite nemen om het verhaal te lezen.
Er is nog een reden waarom ik Ziggo niet meer vertrouw.
Ik heb nu al 2 keer meegemaakt dat jullie klanten via een truc naar een hoger abonnement leiden en meer laten betalen.
De truc:
- Je ontvangt een mail van Ziggo met het blijde nieuws dat de snelheid wordt verhoogd van je abonnement.
- Paar maanden later ontvang je een prijsverhoging.
- Ziggo creëert een nieuw abonnement met de oude snelheid voor de oude prijs.
- Resultaat: je bent eigenlijk ongevraagd naar een sneller en duurder abonnement gezet.
De details van de eerste keer weet ik niet meer, maar ik heb toen zelf actief in de app het abonnement aangepast naar dat nieuwe abonnement met de oude prijs en snelheid.
De tweede keer was begin dit jaar. Alleen de download ging van 400 naar 500mbps. Even daarna ging de prijs omhoog. Toen zag ik wéér dat er een nieuw abonnement was gecreërd met de oude snelheid van 400 en ook precies de oude prijs. Deze keer kon ik als bestaande klant niet dat nieuwe abonnement kiezen. Dat kon een paar maanden daarna ineens wél.
Dit zijn trucjes waar mensen niet van houden.
Na een ultiem verzoek in de app-chat om de chat te lezen en mijn klacht in behandeling te nemen krijg ik nu voor de tweede keer een automatisch reactie met het verzoek om mijn mening te geven over het contact met de klantenservice.
Veel meer 'paarse krokodil' kan het niet worden hè.
Bent u van Ziggo zelf?
@emielvanraaij schreef:Bent u van Ziggo zelf?
@Steefb schreef:Ziggo moderatoren hebben Ziggo voor hun naam.
Tja, de wijze waarop bepaalde leden communiceren/posten op de community kan inderdaad toch wel snel de indruk wekken dat ze Ziggo medewerkers zijn.
De chat zelf kunnen wij niet meer inzien. Vandaar dat mijn collega Roland vroeg of je kunt aangeven wat je wensen zijn, zodat wij dit duidelijk, eerlijk en vooral geregeld kunnen krijgen. Als je ons dit kunt vermelden, zullen wij erin duiken en dit ook weer vanuit dit kanaal aan je terug communiceren. De notities van de eerdere gesprekken bieden ons helaas niet voldoende informatie.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.