Ik werd onlangs gebeld door een 'retentie' team. Dat kwam goed uit want ik was zelf al van plan om te bellen.
Een deal gemaakt, waarna ik een bevestiging ontving. Die bevestiging was niet eenduidig, dus na de algemene voorwaarden te hebben gelezen heb ik gebeld en gevraagd hoe het zat. Ik kreeg te horen dat de afspraak zoals die was gemaakt niet kon. Voldongen feit. Opgehangen.
Ik wilde een klacht indienen, dus ging op zoek hoe dat moest. Bellen kon, maar daar had ik dus geen vertrouwen meer in aangezien ze hadden gelogen tegen me. Mailen kan niet. Chatten kan, maar alleen via de mobiele app. Vreemd genoeg is er geen chatfunctie in de browser login. Dus priegelen met hele verhalen in die chatfunctie.
Vervolgens ontvouwt zich een bizar gesprek dat ik kan typeren als 'gaslighten'. Het lijkt erop dat elke nieuwe klantenservicemedewerker die de case oppakt maar maximaal één bericht terugleest, waardoor je steeds langs elkaar praat. Er zijn hier in huis dingen gesneuveld..je wordt er gek van.
Dan wordt ik met een afgeschermd nummer gebeld. Ik neem nooit afgeschermde nummers op. Vervolgens verschijnt de melding in de chat dat het jammer is dat ik de telefoon niet opneem. Ik licht dit toe en vraag of ze gewoon met een nummer kunnen bellen of verder willen communiceren via mail.
Antwoord: mailen mogen ze niet en bellen met nummer kan niet aangezien medewerkers met hun mobiel werken en ze niet willen worden teruggebeld op dit nummer. Ja serieus...dat zeiden ze. Dus een techbedrijf in de communicatie heeft nog nooit gehoord van de technieken waarbij je gewoon met een mobiel jezelf in het bedrijfsnetwerk schakelt en een beheertool bepaald werk nummer wordt getoond aan de gebeld. Bull**bleep** dus. Tijdlang niets gehoord en vervolgens krijg ik weer een gaslight bericht met de vraag wat ik van ze wil.
Het is gekmakend en heb inmiddels besloten om afscheid te nemen van Ziggo.
Een preventies 'retentie' gesprek is dus zooooo verkloot dat ik juist vertrek.
Meer mensen met dergelijke ervaringen en adviezen hoe ik dit kan aanpakken?
PS. Ziggo weigert een klacht in behandeling te nemen. Ik twijfel over de geschillencommissie.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Waarom doen jullie dit?
En nu word ik hier dus uitgedaagd om in openbaarheid inhoudelijk een klacht te gaan bespreken.
Hoe kan dit?
Op deze manier kom je geen stap verder natuurlijk. Je wilt een probleem opgelost hebben, dat kan hier prima op de Community maar dan is het wel noodzakelijk dat je even in gaat op de vraag die @Ryan je stelt, nl.:
"De chat zelf kunnen wij niet meer inzien. Vandaar dat mijn collega Roland vroeg of je kunt aangeven wat je wensen zijn, zodat wij dit duidelijk, eerlijk en vooral geregeld kunnen krijgen. Als je ons dit kunt vermelden, zullen wij erin duiken en dit ook weer vanuit dit kanaal aan je terug communiceren. De notities van de eerdere gesprekken bieden ons helaas niet voldoende informatie."
Het heeft ook een groot voordeel om het via deze Community op te lossen, want dan staat zwart-op-wit voor iedere bezoeker leesbaar wat jou door een Ziggo medewerker is toegezegd. Hoef je je ook geen zorgen te maken dat afspraken niet worden nagekomen.
Telefoon gesprekken worden opgenomen voor scholings en trainings doeleinden, zo wordt het ook verteld, daar geef je dus toestemming voor.
Terugluisteren voor andere doeleinden mag volgens de privacy AVG (Algemene Verordening Gegevensbescherming) niet eens zonder rechtelijk verzoekschrift.
@HaJee83 schreef:Het heeft ook een groot voordeel om het via deze Community op te lossen, want dan staat zwart-op-wit voor iedere bezoeker leesbaar wat jou door een Ziggo medewerker is toegezegd. Hoef je je ook geen zorgen te maken dat afspraken niet worden nagekomen.
Ik kan mij zelf heel goed voorstellen dat niet iedereen er zin in heeft om zijn probleem/kwestie met Ziggo hier op het openbare forum te (moeten) gaan bespreken.
Ook is het natuurlijk weer een extra hindernis/barrière om eerst een account hiervoor te moeten hebben/aanmaken.
Dat men zich al zorgen moet maken dat Ziggo medewerkers hun afspraken niet nakomen is natuurlijk al veelzeggend. 😐
Nou, een account heeft hij nu al, dus die 'hindernis' is al genomen. En even aangeven wat zijn wensen zijn v.w.b. zijn abonnement, is niet bepaald privacy gevoelige informatie. Wil hij dat niet, dan blijft bellen met de klantenservice altijd mogelijk. Zoals het nu gaat, komt hij geen stap verder.
Hier een link voor het chatten in een browser mocht iemand dat in de toekomst willen gebruiken https://www.ziggo.nl/klantenservice/contact/chatonly
@HaJee83 schreef:Nou, een account heeft hij nu al, dus die 'hindernis' is al genomen. En even aangeven wat zijn wensen zijn v.w.b. zijn abonnement, is niet bepaald privacy gevoelige informatie. Wil hij dat niet, dan blijft bellen met de klantenservice altijd mogelijk. Zoals het nu gaat, komt hij geen stap verder.
Ik doelde daarmee ook meer op nieuwe klanten / klanten die geen account hebben of kunnen maken.
Daarvoor is de verborgen Webchat mogelijkheid in principe het makkelijkst toegankelijk.
Ze kunnen de chat wel inzien. En ik vind het nogal ongepast wat je doet. Ga je nu werkelijk mij een schuldgevoel aanpraten dat ik niet openlijk een case inhoudelijk wil bespreken?
Nee hoor, daar is geen rechtelijk verzoekschrift voor nodig. Ik kan op basis van artikel 15 (recht op inzage) van de AVG het gesprek opvragen als ik kan aantonen dat het om mijn persoonsgegevens gaat. Maar het feit dat we dit gesprek hebben zegt veel over de betrouwbaarheid. Ziggo is blijkbaar niet uit op de kortste weg naar duidelijkheid over wat er is afgesproken. En dat is verwijtbaar...misschien niet juridisch...maar wel gewoon als betrouwbare partij.
Het gaat niet om 'wensen v.w.b. mijn abonnement'. En ga niet voor mij bepalen wat ik wel of niet in openbaarheid wil zeggen. Dat ik niet verder kom is mij niet te verwijten. Dit kan gewoon via een mailconversatie worden afgehandeld. Echter de klantenservice zegt niet te kunnen mailen. Het is werkelijk ridicuul.
Je zit je druk te maken over het beleid aangaande de contact mogelijkheden, dat is natuurlijk nutteloos, en brengt de oplossing van je probleem geen stap dichterbij. Wat de oplossing wel dichterbij brengt is het hier aankaarten. Ik weet haast zeker dat het probleem binnen de kortste keren is opgelost. Dus adem een keer diep, zei de frustratie van je af, en maak je probleem hier kenbaar.
Dit soort gang van zaken noemen ze ook wel "krommunicatie"
Bij de meeste providers kun je geen e-mail sturen en dat lijkt me logisch.
Dus trek even de stoute schoenen aan en vertel zonder privégegevens wat er aan de hand is.
Ik heb het idee dat ik steeds meer in een twillight-zone terecht kom. Providers kunnen niet e-mailen en dat vind je gewoon logisch.
Tja...moet ik nog vragen waarom je dat 'logisch' vindt?
En nee, ik ga hier niet in openbaarheid een discussie voeren met Ziggo, waarbij Ziggo-fans zich gaan bemoeien en me proberen uit te dagen.
En 'wat er aan de hand is' is inmiddels compleet overschaduwd door de bizarre manier van communiceren. Het kan toch gewoon niet waar zijn dat men geen klacht in behandeling wil nemen via een privé communicatiekanaal.
Weer iemand die (namens Ziggo?) probeert de boel om te draaien. Ik laat me door niemand, en dus ook niet door jou, manipuleren alsof ik iets niet goed doe. Ik vraag niets vreemds, dus ga niet doen alsof het probleem bij mij ligt.
En als deze manier van communiceren 'beleid' is, dan heb ik NIETS meer bij Ziggo te zoeken, ongeacht of het probleem wordt opgelost.
Wat is het beleid aangaande contactmogelijkheden volgens jou dan?
Ik ben net als U klant van ziggo. En ik manipuleer niet , ik geef U een welgemeend advies, in de hoop dat Uw probleem wordt opgelost. Daar was dit topic toch voor gestart? En het staat U vrij ergens anders Uw heil te zoeken. En aangezien ik geen medewerker ben ziggo kan ik U aangaande het beleid van ziggo geen info verstrekken. En voor het overige, veel succes bij Uw overstap gewenst.
Providers, net als veel andere organisaties werken niet meer met mail. Je zult het moeten doen met de opties die er wel zijn. Je overweegt een klacht in te dienen bij de Geschillencommissie, prima gewoon doen. Succes!
@emielvanraaij Er zijn verschillende manieren om in contact te komen met Ziggo, de Community is daar een van. Hier op de Community helpen users en moderators je graag. Hiervoor hebben we wel meer informatie van je nodig. Je hebt duidelijk aangegeven dat je dat hier niet wilt delen. Het is voor ons dan niet mogelijk je hier verder ondersteuning te bieden en naar tevredenheid te helpen.
Ondanks de welwillendheid van andere users belanden we nu in een discussie waarbij er geen uitzicht is op een oplossing. We hebben daarom dit topic gesloten voor nieuwe reacties.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.