1
Vraag
2
Reacties
Rob#Zcom2022!

Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

binnen collectief netwerk geen BBC First (zender 22)

Na verhuizing maken mijn ouders gebruik van een collectief netwerk. Zender 22 BBCFirst doet het als enige in de reeks niet. 

Is er iets fout in de  instellingen of moet ik daarvoor een apart pakket aanschaffen. En als dat zo is hoe doe ik dat binnen het collectief netwerk?

Bellen met 0800-0620 leverde veel verwarring en doorverbinden op en vervolgens werk de verbinding verbroken zonder resultaat.

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Tjeerd85

Level 13
  • 795Posts
  • 75Oplossingen
  • 446Likes

bbc1.PNG

 

zie foto, bbc first werkt niet bij kabel tv, moet via tv standaard (dus met ci+module of mediabox).

Bekijk in context

18 Reacties 18
wewanl

Level 16
  • 2305Posts
  • 23Oplossingen
  • 855Likes

Kijken je ouders met een CI plus module of een Next of Next mini?

Rob#Zcom2022!
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Geen idee, ik heb een voor Ziggo geschikte Philips TV aangeschaft en deze ingeplugd. Verder niets gedaan. Kun je daar wat mee?

 

Tjeerd85

Level 13
  • 795Posts
  • 75Oplossingen
  • 446Likes

bbc1.PNG

 

zie foto, bbc first werkt niet bij kabel tv, moet via tv standaard (dus met ci+module of mediabox).

Rob#Zcom2022!
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dank @Tjeerd85 hoe of waar kan ik die binnen een collectief netwerk aanvragen?

Tjeerd85

Level 13
  • 795Posts
  • 75Oplossingen
  • 446Likes

Binnen een collectief netwerk is vaak de overkoepelende organisatie degene die het contact met ziggo onderhoud. Dus denk aan de woonstichting of iets in die richting? Als het goed is is dit sowieso bij de pand eigenaar bekend. 

wewanl

Level 16
  • 2305Posts
  • 23Oplossingen
  • 855Likes

Hebben andere bewoners die gebruik maken van het collectieve netwerk ook geen BBC-first? 

Rob#Zcom2022!
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Volgens mij niet maar ik ga voor de zekerheid kijken. Kom er op terug.

Rob#Zcom2022!
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

 

 

Rob#Zcom2022!
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Nee dat hebben ze niet

Tjeerd85

Level 13
  • 795Posts
  • 75Oplossingen
  • 446Likes

Dan kan het ook zijn dat er collectief alleen kabel tv wordt afgenomen, maar hiervoor moet je echt bij de collectieve partij zijn, die kunnen mogelijk iets anders voor je aanvragen.

wewanl

Level 16
  • 2305Posts
  • 23Oplossingen
  • 855Likes

Hebben je ouders ook internet van Ziggo?

Dan zouden ze een Next mini kunnen aanvragen en alle zenders zien.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

@Rob#Zcom2022! Het kan ook zijn dat het collectieve netwerk alleen kabel TV heeft en deze collectief betaald.

 

Er zijn situaties dat je toch bovenop het collectieve abonnement, nog een eigen abonnement kunt nemen bij Ziggo en dan wordt de basis TV (Ziggo zakelijk) van de factuur (Ziggo consumenten) afgehaald iedere maand, maar dat begrijpt niet iedere helpdeskmedewerker, want zakelijk en consumenten zijn gescheiden bij Ziggo, dus vraag dat via hier op het forum.

 

Kijk hier of je ouders een eigen abonnement kunnen nemen: 

Postcodecheck internet | Snel internet thuis | Ziggo

 

Bij twijfel kan een Ziggo moderator je hierbij helpen en meekijken wat mogelijk is en zo nodig handmatige aanpassingen aan het abonnement maken.

Zet dan tussen haakjes de postcode en huisnummer en eventuele toevoeging van je ouders, achter je eigen postcode en huisnummer in je profiel, dan kunnen de juiste gegevens erbij gepakt worden.

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5180Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hi @Rob#Zcom2022!

Jammer dat BBC First niet meer beschikbaar is na de verhuizing. Ben je er al achter hoe het zit met het abonenment van je ouders en heb je een oplossing voor ze kunnen vinden? 

Rob#Zcom2022!
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dag Bert,

Het heeft even geduurd. Ik heb aan mijn gegevens PC en huisnummer toegevoegd.

Via bovenvermelde postcode check wordt aangegeven dat er binnenkort meer mogelijk is. Waar kan ik achterhalen wat binnenkort is voor deze postcode?

Kun jij me op basis van deze gegevens verder helpen of moet ik iemand anders zijn?

 

Rob#Zcom2022!
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dank Rikst ik ben er nog mee bezig, communiceer nu met @Bert. Kun jij dat ook zien en eventueel helpen?

wewanl

Level 16
  • 2305Posts
  • 23Oplossingen
  • 855Likes

Wat moet je verstaan onder binnenkort meer mogelijk? 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

@Rob#Zcom2022! Ik kan je niet verder helpen, als andere klant op dit klant helpt klant forum.

 

Ziggo medewerkers als Rikst, hebben Bert_0-1672048393627.png voor hun naam staan, zij kunnen diep in de systemen en/of de juiste mensen bereiken binnen Ziggo, wat ronde de feestdagen iets moeilijker kan zijn.

 

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Hey @Rob#Zcom2022!


Op de gegevens die jij toegevoegd hebt is (nog) geen aansluiting beschikbaar. Ik krijg de volgende melding wanneer ik het adres check: Helaas, hier is nog geen Ziggo aansluiting maar dat kan geregeld worden. Bel ons op 0900-0730 (normaal tarief) voor de mogelijkheden. 

Dit zegt niet zoveel hoor. Het kan gewoon zijn dat het collectieve contract op een anders adres geregistreerd staat. Dit zou wel bekend moeten zijn bij de gene waar jouw ouders het van huren of gekocht hebben. Wil je hier eens navraag doen?

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic