1
Vraag
2
Reacties
Irna Verspeek

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

belofte bij overstap KPN naar Ziggo : u kunt u email adres van KPN blijven gebruiken.

Mij is belooft bij de overstap van KPN naar Ziggo dat ik  niets met mijn email adres zou hoeven doen.

Nu heb ik van KPN bericht dat mijn email binnen 3 weken vervalt !!!

Ik wil dit behouden ! En wil hierbij hulp van Ziggo : zou wel heel netjes zijn.

Vind jullie telefonische/email service behoorlijk slecht. Krijg niemand aan de telefoon.

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
DON PAPA
Expert
Expert
  • 2476Posts
  • 40Oplossingen
  • 1879Likes

Om je KPN e-mailadressen te behouden na een overstap naar een andere provider is E-mail only nog altijd mogelijk volgens mij. Dit abonnement kost je wel €7,50 per maand.  In plaats dat je dan jouw gehele abonnement stop laat zetten, moet je aan geven dat je het huidige abonnement wilt wijzigen naar E-mail Only. Het wijzigen naar e-mail only gaat alleen via de KPN afdeling "Opzeggingen", deze is te bereiken via 0800-0402. 

Bekijk in context

8 Reacties 8
Pasi
Expert
Expert
  • 5364Posts
  • 311Oplossingen
  • 2311Likes

Hallo,

Dit is een openbaar klant helpt klant forum, waar Ziggo Community Moderators door de week meestal binnen een werkdag langskomen in ieder topic. Zij hebben t.o.v. de helpdesk meer kennis, meer mogelijkheden, meer rechten en kunnen 'dieper' het Ziggo-systeem inkijken.

Dit lijkt me echt een verkopers praatje. Het lijkt met erg sterk dat KPN ( en Ziggo ) deze service leveren en uw mail overzetten en/of beschikbaar houden.

Ziggo gaat u in dit geval geheel niet helpen en bij KPN bent u net weg ( dus die denken ...... ).

U zou uw KPN mail ( tijdelijk ) lokaal kunnen opslaan, of naar een ander 'mailbox'-provider kunnen kopiëren.

O.a. @Bert weet daar alles van en zal u vast-en-zeker willen helpen, met hoe uw mail over is te zetten. Als hij online is, komt hij hier waarschijnlijk wel langs.

RoWi.
Expert
Expert
  • 12695Posts
  • 573Oplossingen
  • 3499Likes

Als het goed is heeft KPN een bepaalde tijd genoemd tot 6 maanden zou nu de standaard zijn na een overstap.

Ziggo kan hierin niks voor je betekenen, ik weet niet of KPN nog een losse mailservice heeft voorheen kon je tegen betaling (€ 7,50) toegang tot  een emailadres houden dat zou je dan via KPN kunnen vragen.

AlexHelpt
Expert
Expert
  • 1425Posts
  • 236Oplossingen
  • 588Likes

Hallo en welkom @Irna Verspeek,

Het KPN-mailadres is gebonden aan hun abonnement. Zegt u dat abonnement op, dan vervalt ook het KPN-e-mailadres. Overigens geldt dit voor alle providers: stopt je abonnement, dan stopt uiteindelijk het e-mailadres dat je daar hebt aangemaakt. Ik raad daarom ook altijd aan een hoofd-mailadres niet van een provider te gebruiken; dan kom je niet in dit soort lastige situaties bij overstappen van de een naar de andere. Gratis alternatieven zijn Gmail, Hotmail (Outlook), iCloud (voor Apple-gebruikers onder ons).

Overigens heeft KPN wel een 'service' waarbij je je abonnement kan omzetten in een Email Only-abonnement, en dan behoud je je KPN-adres voor €7,50 per maand. Vrij duur, als je het mij vraagt.

Driemaster

Raadgever
  • 46Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

Bel anders even met KPN op 0800-0402 voor meer info

DON PAPA
Expert
Expert
  • 2476Posts
  • 40Oplossingen
  • 1879Likes

Om je KPN e-mailadressen te behouden na een overstap naar een andere provider is E-mail only nog altijd mogelijk volgens mij. Dit abonnement kost je wel €7,50 per maand.  In plaats dat je dan jouw gehele abonnement stop laat zetten, moet je aan geven dat je het huidige abonnement wilt wijzigen naar E-mail Only. Het wijzigen naar e-mail only gaat alleen via de KPN afdeling "Opzeggingen", deze is te bereiken via 0800-0402. 

Lotte
Community Moderator
Community Moderator
  • 1811Posts
  • 202Oplossingen
  • 546Likes

Goedemiddag @Irna Verspeek, wat leuk dat je voor ons hebt gekozen! Ik vind het jammer om te lezen dat er toch het nodige achterweg komt. Ik moet helaas eerlijk toegeven dat mijn collega van de verkoop een verkeerde belofte heeft gedaan. Wij hebben helaas geen invloed op het behouden van de e-mailadressen bij andere providers. De optie die @DON PAPA benoemt is mij onbekend maar dit zou een top oplossing zijn. Heb je dit al geprobeerd? We horen het graag van je. Ik hoop dat we na dit moeizame begin een goed vervolg kunnen creëren. 

jansmarcel
Expert
Expert
  • 762Posts
  • 43Oplossingen
  • 372Likes

@Lotte  wat @DON PAPA  zegt klopt. Ik heb het ook een aantal mensen aangeraden waar het te omslachtig was een ander mailadres in gebruik te gaan nemen. Het enige wat gedaan moet worden is of het € 7,50 waard is om het emailadres aan te houden. Maar er kan dus ook extra tijd mee "gekocht" worden om een overstap naar een ander mailadres rustig voor te bereiden en als nog over te gaan mocht dan wenselijk zijn. 

Lotte
Community Moderator
Community Moderator
  • 1811Posts
  • 202Oplossingen
  • 546Likes

@jansmarcel Super dan heb ik weer wat geleerd vandaag! 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic

Prijswijziging per 1 juli 2022

Binnenkort informeren we iedereen persoonlijk over de prijswijziging van 1 juli 2022. Tussen 9 en 31 mei ontvang je van ons een e-mail of brief wanneer er iets wijzigt in je abonnementskosten. Voor 1 ...

Geplaatst in Ziggo Updates