ok ik heb dit nu all 3 keer meegemaakt en ik wordt er een beetje boos om
ik heb een netflix account bij netflix
ik betaal deze dus ook aan netflix
simpelweg omdat deze goedkoper is
maar op 1 of andere manier vind ziggo dus dat ik het via hun moet doen en zetten dus zonder mijn toestemming steeds deze streamingdienst aan
aangezien ik er dus al 1 heb wordt hij ook gelijk op premium gezien want hun zien het blijkbaar als een 2de account
dus ik betaal nu all 3 maanden elke keer extra geld voor niets
ik heb dit all meerdere keren stop laten zetten, zelf via het panel, en ook all paar keer met bellen
maar op het moment dat ik met mijn eigen netflix ergens in mijn huis inlog denkt ziggo van hey deze streamingdienst betaal jij niet bij ons en dat willen we wel dus laten we het zonder toestemming maar weer lekker aanzetten
zelfde geld blijkbaar voor andere pakketen die via vodafone lopen als extra pakket (korting)
ik heb een middel totaal pakket van 200mb
ongeveer 80
ik betaal gemiddeld 140 voor het niet aanzetten en niet gebruiken van extra pakketen of streamingdiensten
ik voel mij een beetje belazerd
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
hier een aanvulling van hoe ziggo mijn rekening maakt
Ziggo pakket 66,25
+ 2,00 tv
-TV Extra CI+ Module
+ 48,66
Extra Entertainment & Diensten
Netflix Premium 17,72
Netflix Premium 18,99
minus SkyShowtime & TV Zenders Plus -11,15
SkyShowtime & TV Zenders Plus 11,15
SkyShowtime & TV Zenders Plus 11,95
+ 2,89
kosten bellen
+2,50
factuur
+18,98
Diensten van derden (netflix premium)
totaal 141.28
daarbij even benadrukken dat ik dus geen diensten gebruik van ziggo
deze ook nooit zelf heb aangezet
dat is nog buiten het feit om dat ze er meerdere keren instaan
Goedemiddag @mrdecoder,
Allereerst welkom op de Ziggo community!
Wat een bijzondere situatie wat je aangeeft. Ik begrijp uit je verhaal dat je al een Netflix abonnement hebt via Netflix zelf maar desondanks wordt nu steeds Netflix premium toegevoegd aan je Ziggo abonnement. Dat is best opmerkelijk wanneer je dit zelf niet doet. Nu ben ik de systemen voor je ingedoken en kan niet meteen iets heel geks ontdekken aan het account behalve dat Netflix inderdaad actief staat. Deze heb ik dan ook per direct verwijderd uit je abonnement. Zodra deze niet meer op de factuur staat, zou je dan ons een berichtje kunnen doen om de teveel betaalde bedragen te crediteren?
Verder zou ik je toch willen adviseren om voor de zekerheid je wachtwoord van het mijn Ziggo account aan te passen, puur uit voorzorg. Dit kun je doen op Mijn Ziggo door de volgende stappen te ondernemen:
- Log in op Mijn Ziggo
- Klik bovenin op de button "mijn Ziggo"
- vervolgens kun je op wachtwoord wijzigen klikken.
- Vul onderstaande gegevens in, dan komt het goed.
dit is ook al paar keer gedaan maar ik wil best nog een keer wijzigen
die showtime heb ik dus helemaal niet
maar ik ben er wel achter dat als je op ziggo drukt op abonnementen beheren knop dat hij dan automatisch showtime aanzet en je ook verwijst naar de showtime pagina
als je dan vervolgens weer op die knop drukt dan wordt het weer toegevoegd
enz enz
dus 10 keer op die knop om je abonnementen in te willen zien kost je dus 10 keer 11,95
De knoppen bij streamingdiensten zijn zeer verwarrend in de Vodafone&Ziggo app. Elke logica ontbreekt in relatie met de tekst op de knoppen.
De oranje knop “Een streamingdienst bestellen” gaat naar de overzicht pagina waar je streamingdiensten kan aanpassen door ze aan of uit te vinken.
De grijze knop “Streamingdiensten aanpassen” stuurt in mijn geval direct door naar SkyShowtime website om SkyShowtime te activeren. ????
Ik ben hier wat dieper ingedoken, @mrdecoder, en kwam tot de conclusie dat wij inderdaad een fout hebben gemaakt. Er is namelijk op 3 augustus contact geweest om Netflix op te zeggen via ons. Hier is het helaas mis gegaan waardoor het lijkt alsof het steeds opnieuw is opgezegd, echter is het nooit juist door ons opgezegd. Daar zit nou net het probleem, het is dus een menselijke fout van ons geweest.
Nu heb ik per vandaag het Netflix abonnement voor je beeindigd en voor het teveel betaalde bedrag ( tot vandaag) een credit ingeschoten van € 74,07. Dit zal zichtbaar zijn op de eerst volgende factuur.
Wat betreft het bestellen via Mijn Ziggo, als je geen pakketten besteld komen die ook niet op de factuur te staan. Kun je laten zien in welk scherm je precies zit wanneer je dit besteld? Want dit zou niet zomaar moeten kunnen.
ok uhm ik hoop dat dit inderdaad nu is opgelost maar dan zit ik nog met die showtime waar ik uberhaupt niks mee doe
ik zal hieronder even aangeven hoe ziggo deze aanzet
klik op je producten
daarna in het vak
ja maar hij activeert het dus gelijk op pc gaat hij niet eens naar een pagina om bv te activeren
waar in plaats daarvan gaat het gewoon aan
@mrdecoder schreef:ja maar hij activeert het dus gelijk op pc gaat hij niet eens naar een pagina om bv te activeren
waar in plaats daarvan gaat het gewoon aan
Bij mij gaat die ook direct naar een pagina om te activeren, maar kan niet verder omdat er geen email/gebruikersnaam en paswoord is ingevuld. Dat die bij jouw doorgaat zou kunnen komen als in de browser auto invullen aanstaat met bewaarde email/gebruikersnaam en paswoord. dat is dan in deze situatie uiterst vervelend omdat die dan dus gelijk weer inlogd en het ‘ongewenste’ abonnement activeert.
Dan zou je auto invullen of bewaarde gegevens daarvan in de browser moeten wissen.
kijk eens op deze pagina: https://www.computerhope.com/issues/ch000063.htm
Als dat geen oplossing is dan is er bij Ziggo iets structureels fout, dat die ‘oude’ inlog gegevens direct hergebruikt voor activatie.
@mrdecoder - Om misverstanden te voorkomen: Er zit een verschil tussen een streamingdienst daadwerkelijk bestellen en een streamingdienst activeren. Het is geenszins mogelijk dat je een abonnement automatisch bestelt op de manier die je nu omschrijft, dit is niet de trigger.
Het is mogelijk dat de streamingdienst onderdeel is van je abonnement, zonder dat het daadwerkelijk geactiveerd is. Dat is bij jou bij Skyshowtime het geval, al enige tijd. Het enige wat 'ie op dat moment dus probeert te doen, is de dienst te activeren. Dat heeft geen invloed op je abonnement.
Dat neemt niet weg dat het een rare situatie betreft, want de annulering van Netflix van mijn collega gisteren, gaat ook niet goed. Ik vermoed net als de laatste keer in juli/augustus. Er lijkt eerder iets structureels mis te gaan bij je abonnement/account. Wat niet helpt is dat er nu heel veel zaken door elkaar heen lopen, ik wil voorstellen even de afhandeling van deze vastgelopen order af te wachten, daarna kijken we er opnieuw naar.
Houd er bij Skyshowtime trouwens rekening mee dat dit onderdeel is van je pakket "TV Zenders Plus & SkyShowtime", dit kun je op dit moment alleen als geheel pakket opzeggen. Wil je dat?
nee die TV Zenders Plus & SkyShowtime mag blijven echter moet dat wel uitgezocht worden
ik heb er nooit echt verder ingedoken maar dat probleem is er al een behoorlijke tijd
ik had ooit die extra zender pakket via mijn vodafone
dus dat je een pakket gratis kreeg als je ziggo en vodafone hebt
echter is dat blijkbaar een keer fout gegaan en sinds dat moment betaal ik extra
die netflix echter is iets raars want hij staat op 2 delen op het factuur
1 op Extra opties en voordelen
en de 2de op Diensten van derden
die eerste hebben jullie paar keer proberen te stoppen want dat zie je terug in factuur
echter die 2de gaat maar niet weg
is bij jullie in het systeem dus niet gekoppeld als zijnde 1 en hetzelfde product
daarnaast krijg ik steeds deze problemen bij de eerste als ik dus ergens op mijn netwerk of op pc of op de next box inlog op netflix
ik denk dat jullie het automatisch nachecken in jullie eigen systeem als iemand probeerd in te loggen
en dan email gaat vergelijken bv
mijn email bij netflix
is namelijk ook hetzelfde email als bij ziggo
indien jullie bv een soort van API gebruiken
kan ik mij voorstellen dat als deze niet goed is ingesteld in ziggo, dat het systeem de email checked in ziggo en dan dus ziet van hé deze heeft geen netflix
dus deze gaan we aanzetten
zonder na te checken of er al een netflix account is bij netflix zelf
zoals je al zei dit zou niet moeten gebeuren maar gebeurt dus wel
indien jullie bv een soort van API gebruiken
kan ik mij voorstellen dat als deze niet goed is ingesteld in ziggo, dat het systeem de email checked in ziggo en dan dus ziet van hé deze heeft geen netflix
dus deze gaan we aanzetten
Nee, dit is absoluut niet aan de orde.
In juli is er contact geweest om Netflix op te zeggen, per 3 augustus. Die order is om onduidelijke reden uitgevallen en de annulering heeft dus nooit plaatsgevonden. Met die reden heeft Roland dus ook deze kosten vergoed. Dit staat volledig los van pogingen om een account al dan niet te activeren of soortgelijke zaken.
De reden dat het op twee plaatsen op je factuur staat, komt door een migratie aan onze kant. Eenmalig staat het op deze manier erop, de datums die erbij staan overlappen elkaar niet, dat "klopt" dus.
Ik zie inderdaad nu dat Vodafone & Ziggo gecombineerd worden. Dit gaan we proberen om te zetten na de huidige herstelacties, ik verwacht dat dit op 3 december is opgelost, dan gaan we een nieuwe poging wagen alles goed te zetten.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.