Vraag
Reacties
Aankondigingen
Nieuw op de Community? Laat ons in 3 minuten weten wat je verwacht van je bezoek. Vul nu de vragenlijst in.
Joris27
Level 1

apple producten

Zijn er momenteel mensen die ook sinds afgelopen vrijdag al last hebben van het niet kunnen ontvangen van mail op hun ipad en iphone?

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
12 Reacties 12
anoniemforum
Level 19
T.E.A.M.

kun je de iphone of ipad een opnieuw opstarten

0 Kudos
Joris27
Level 1
Topicstarter

Dat heb ik reeds gedaan, helpt niet

0 Kudos
anoniemforum
Level 19
T.E.A.M.
Joris27 wrote:

mailbox verwijderen en opnieuw toevoegen

0 Kudos
j.vanderweele
Level 2

Geen in komende mail maar wel reclame en spam wat er door ziggo al uit gefilterd is. Opnieuw opstarten en opnieuw installeren helpt. Van Apple afstappen maar dat doen we natuurlijk niet. Het heeft te maken met verwijderde certificaten, maar hoe nu verder? Mail naar je zelf komt niet op inkomend maar in de map verzonden te staan , alles bij elkaar een vreemde situatie!!!

0 Kudos
Lycke
Community Moderator
Community Moderator

Als ik het goed begrijp heeft opnieuw opstarten en opnieuw installeren geholpen, @j.vanderweele ? 🙂 

0 Kudos
Ronihd
Level 18
T.E.A.M.
Joris27 wrote:

Welke mail applicatie gebruik je ? op de iphone ? 

0 Kudos
j.vanderweele
Level 2

Dus niet!! Nu een omleiding gemaakt dat ziggo mijn mail doorstuurt via Gmail en dat werkt. Het hele euvel is dat ziggo een certificaat verwijderd heeft en de beveiliging van Apple ziet dit nu als corrupt, houd dus in dat inkomende mail geblokt wordt. Maar even met een nood greep toch weer inkomende mail( mijn ziggo.nl) gaat ook op zwart. 

0 Kudos
Ronihd
Level 18
T.E.A.M.
j.vanderweele wrote:

Dus niet!! Nu een omleiding gemaakt dat ziggo mijn mail doorstuurt via Gmail en dat werkt. Het hele euvel is dat ziggo een certificaat verwijderd heeft en de beveiliging van Apple ziet dit nu als corrupt, houd dus in dat inkomende mail geblokt wordt. Maar even met een nood greep toch weer inkomende mail( mijn ziggo.nl) gaat ook op zwart. 

Lees bovenstaande vraag even.

Zelf heb ik gekozen voor anders tijdens het aanmaken van mijn diverse mailadressen , van Ziggo en eigen domein , en bij mij werkt het prima op dit moment en heb geen problemen ervaren.

Ik weet wel dat er vorige week of deze week een issue is geweest maar dat is opgelost zover ik dat heb begrepen.

0 Kudos
j.vanderweele
Level 2

Maar normaal zonder ingrepen moet alles normaal werken met alleen ziggo, twee chatbox sessies gehad van een uur en wat er uit komt is zoek het zelf maar uit en ga maar googelen ,een zeer slechte hulp van ziggo.. ik ben hier ook nog niet klaar mee. 

0 Kudos
Ronihd
Level 18
T.E.A.M.
j.vanderweele wrote:

Maar normaal zonder ingrepen moet alles normaal werken met alleen ziggo, twee chatbox sessies gehad van een uur en wat er uit komt is zoek het zelf maar uit en ga maar googelen ,een zeer slechte hulp van ziggo.. ik ben hier ook nog niet klaar mee. 

Het valt niet onder de normale ondersteuning van Ziggo ( service garantie, service berijk )  , de iphone is niet van hun dus ik vind dit iets te kort door de bocht.

Deze stappen doorgenomen ? https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet/e-mail/imap#/smartphone/apple-iphone/10-of-nieuwer/cont...  op de site van Ziggo krijg je alle hulp die er mogelijk te bedenken voor het instellen van je e-mail

https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet/e-mail/imap#/smartphone/apple-iphone/10-of-nieuwer/cont...

0 Kudos
RoWi.
Level 20

Ten overvloede ook hier melden Ziggo heeft niks gedaan de verstrekker van het bewuste certificaat heeft deze teruggetrokken. Meerde providers hebben hier last van.

https://knowledge.digicert.com/quovadis/ssl-certificates/Intermediate-CA-Revocations-January-2021.ht...

Mariska
Community Developer
Community Developer

Wat RoWi. zegt klopt helemaal. Check ook het antwoord van Folkert in dit topic. Als je na het installeren van de laatste updates nog steeds problemen ervaart, dan horen we het graag in het topic waar Folkert in heeft gereageerd. 

0 Kudos