1
Vraag
2
Reageer en help mee
Joris27

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

apple producten

Zijn er momenteel mensen die ook sinds afgelopen vrijdag al last hebben van het niet kunnen ontvangen van mail op hun ipad en iphone?

12 Reacties 12
anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9824Posts
  • 582Oplossingen
  • 2695Likes

kun je de iphone of ipad een opnieuw opstarten

Joris27
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dat heb ik reeds gedaan, helpt niet

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9824Posts
  • 582Oplossingen
  • 2695Likes
Joris27 wrote:

Dat heb ik reeds gedaan, helpt niet

mailbox verwijderen en opnieuw toevoegen

j.vanderweele

Level 2
  • 10Posts
  • 2Oplossingen
  • 2Likes

Geen in komende mail maar wel reclame en spam wat er door ziggo al uit gefilterd is. Opnieuw opstarten en opnieuw installeren helpt. Van Apple afstappen maar dat doen we natuurlijk niet. Het heeft te maken met verwijderde certificaten, maar hoe nu verder? Mail naar je zelf komt niet op inkomend maar in de map verzonden te staan , alles bij elkaar een vreemde situatie!!!

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14077Posts
  • 1179Oplossingen
  • 6159Likes

Als ik het goed begrijp heeft opnieuw opstarten en opnieuw installeren geholpen, @j.vanderweele ? 🙂 

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8182Posts
  • 311Oplossingen
  • 3212Likes
Joris27 wrote:

Dat heb ik reeds gedaan, helpt niet

 

Welke mail applicatie gebruik je ? op de iphone ? 

 

j.vanderweele

Level 2
  • 10Posts
  • 2Oplossingen
  • 2Likes

Dus niet!! Nu een omleiding gemaakt dat ziggo mijn mail doorstuurt via Gmail en dat werkt. Het hele euvel is dat ziggo een certificaat verwijderd heeft en de beveiliging van Apple ziet dit nu als corrupt, houd dus in dat inkomende mail geblokt wordt. Maar even met een nood greep toch weer inkomende mail( mijn ziggo.nl) gaat ook op zwart. 

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8182Posts
  • 311Oplossingen
  • 3212Likes
j.vanderweele wrote:

Dus niet!! Nu een omleiding gemaakt dat ziggo mijn mail doorstuurt via Gmail en dat werkt. Het hele euvel is dat ziggo een certificaat verwijderd heeft en de beveiliging van Apple ziet dit nu als corrupt, houd dus in dat inkomende mail geblokt wordt. Maar even met een nood greep toch weer inkomende mail( mijn ziggo.nl) gaat ook op zwart. 

 

Lees bovenstaande vraag even.

Zelf heb ik gekozen voor anders tijdens het aanmaken van mijn diverse mailadressen , van Ziggo en eigen domein , en bij mij werkt het prima op dit moment en heb geen problemen ervaren.

Ik weet wel dat er vorige week of deze week een issue is geweest maar dat is opgelost zover ik dat heb begrepen.

j.vanderweele

Level 2
  • 10Posts
  • 2Oplossingen
  • 2Likes

Maar normaal zonder ingrepen moet alles normaal werken met alleen ziggo, twee chatbox sessies gehad van een uur en wat er uit komt is zoek het zelf maar uit en ga maar googelen ,een zeer slechte hulp van ziggo.. ik ben hier ook nog niet klaar mee. 

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8182Posts
  • 311Oplossingen
  • 3212Likes
j.vanderweele wrote:

Maar normaal zonder ingrepen moet alles normaal werken met alleen ziggo, twee chatbox sessies gehad van een uur en wat er uit komt is zoek het zelf maar uit en ga maar googelen ,een zeer slechte hulp van ziggo.. ik ben hier ook nog niet klaar mee. 

 

Het valt niet onder de normale ondersteuning van Ziggo ( service garantie, service berijk )  , de iphone is niet van hun dus ik vind dit iets te kort door de bocht.

Deze stappen doorgenomen ? https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet/e-mail/imap#/smartphone/apple-iphone/10-of-nieuwer/cont...  op de site van Ziggo krijg je alle hulp die er mogelijk te bedenken voor het instellen van je e-mail

https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet/e-mail/imap#/smartphone/apple-iphone/10-of-nieuwer/cont...

RoWi.

Level 20
  • 18356Posts
  • 764Oplossingen
  • 6283Likes

Ten overvloede ook hier melden Ziggo heeft niks gedaan de verstrekker van het bewuste certificaat heeft deze teruggetrokken. Meerde providers hebben hier last van.

https://knowledge.digicert.com/quovadis/ssl-certificates/Intermediate-CA-Revocations-January-2021.ht...

 

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5741Posts
  • 596Oplossingen
  • 3355Likes

Wat RoWi. zegt klopt helemaal. Check ook het antwoord van Folkert in dit topic. Als je na het installeren van de laatste updates nog steeds problemen ervaart, dan horen we het graag in het topic waar Folkert in heeft gereageerd. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic