ZgKiekertje

Level 1
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

acties Ziggo, maar niet voor de vaste klant ...wij twijfelen dus

Wij twijfelen of we nu wel of niet overstapen naar een concurrent, het is helaas aantrekkelijker.
Een jaar (of misschien wel langer) geen Ziggo ondanks dat we al vele jaren Ziggo (Home) hebben.

Wij hebben enorme interesse naar de nieuwe Mediabox Next en naar de Wifi-boosters, alles is weer een aantal jaartjes oud en dus moet je gewoon mee met de tijd.
Wij betalen daar ongeveer 120 Euro voor terwijl nieuwe leden dit gratis krijgen.
Voor ons is dat een erg groot verschil, geef dan een nieuwe klant korting op een factuur, komt toch ff anders over naar mijn mening.

Of heb ik het nu misschien verkeerd gelezen en zijn wij geen 120 Euro kwijt?
Al twijfel ik zelf een beetje over de M4 of de X20 boosters., maar ik ga qua prijs even van de M4 uit.
 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes

Als nieuwe klant krijg je bij elke provider een welkomstkorting. Die korting krijg je 1 keer. Jij hebt als het goed is ook ooit zo'n korting gekregen, kan ook zijn in de vorm van een gratis mediabox of sterk gereduceerde prijs voor een mediabox.

Inmiddels kunnen nieuwe klanten nu kiezen, óf de welkomstkorting op het abonnement óf de gratis smart wifi booster. Het is één van beiden.

Bestaande klanten kunnen echter wel 50 euro korting krijgen op de boosters waardoor je ze kunt kopen voor €99. De prijs van de pakketten (dus ook die van de Mediabox Next), is voor iedereen gelijk, of je nu nieuwe klant of bestaande klant bent.

Hoe kom je precies op die 120 euro? Waar is dat de prijs van?

Bekijk in context

22 Reacties 22
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes

Als nieuwe klant krijg je bij elke provider een welkomstkorting. Die korting krijg je 1 keer. Jij hebt als het goed is ook ooit zo'n korting gekregen, kan ook zijn in de vorm van een gratis mediabox of sterk gereduceerde prijs voor een mediabox.

Inmiddels kunnen nieuwe klanten nu kiezen, óf de welkomstkorting op het abonnement óf de gratis smart wifi booster. Het is één van beiden.

Bestaande klanten kunnen echter wel 50 euro korting krijgen op de boosters waardoor je ze kunt kopen voor €99. De prijs van de pakketten (dus ook die van de Mediabox Next), is voor iedereen gelijk, of je nu nieuwe klant of bestaande klant bent.

Hoe kom je precies op die 120 euro? Waar is dat de prijs van?

ZgKiekertje
Topicstarter
Level 1
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

19,95 voor de Mediabox Next als je je abonnement aanpast, daarbij eigenlijk dacht ik ook naar een duurdere abbo moet gaan om er voor in aanmerking te komen.

Maar het is dus voor nieuwe leden of…….of, excuses, dat had ik over het hoofd gezien kennelijk.

Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes

Je hebt inderdaad TV Max nodig om een mediabox Next te krijgen. Maar ook dat is hetzelfde voor zowel bestaande als nieuwe klanten.

Als je je pakket wisselt en je nieuwe apparatuur in bruikleen krijgt, betaal je inderdaad wel de eenmalige kosten van 19,95. Maar goed, jij hebt wellicht meerdere smartcards in gebruik waarvoor je niets extra's hoeft te betalen. Alle nieuwe klanten moeten minimaal 2 euro per maand betalen voor een extra smartcard. Dus bestaande klanten hebben zo vaak toch nog echt voordelen ten opzichte van nieuwe klanten 🙂

 

Geen probleem, een foutje kan gebeuren

Jørgen

Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Evert wrote:

Maar goed, jij hebt wellicht meerdere smartcards in gebruik waarvoor je niets extra's hoeft te betalen. Alle nieuwe klanten moeten minimaal 2 euro per maand betalen voor een extra smartcard. Dus bestaande klanten hebben zo vaak toch nog echt voordelen ten opzichte van nieuwe klanten 🙂

 

Ook als bestaande klant mag je die 2 euro per maand betalen als je een extra kaart nodig hebt hoor!

Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes

Klopt, als ze een nieuwe willen. Maar voorheen kon je ze zelf kopen/krijgen en werden ze gratis geactiveerd in je abonnement. Het gaat dus om degenen die al lang klant bij Ziggo zijn, zoals TS is.

Jørgen

Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Dus is het op dat punt geen voordeel om lang lid te zijn, als je nu een extra kaart nodig hebt kost ie je net zoveel als voor een nieuwe klant.

Punt dat TS maakt is dat het soms best interessant is om jaarlijks te wisselen om zo steeds gebruik te maken van welkomstkortingen en dat er nauwelijks iets gedaan wordt aan ‘bindingspremie’ voor bestaande klanten.

Template

Level 16
  • 2512Posts
  • 59Oplossingen
  • 802Likes

@ZgKiekertje Als je al sinds @home klant bent heb je eigen Smartcards die je niet maandelijks betaald.

Ga je weg en kom je terug en wil je weer smartcards dan moet je dit huren voor €2 per maand. De oude worden niet opnieuw geactiveerd 

Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes

Ik heb het niet over nodig hebben, maar over hebben. Klanten zoals TS kunnen max 5 smartcards hebben zonder daarvoor te hoeven te betalen. Ik ben niet zo lang klant bij Ziggo, dus ik moet er wel voor betalen. Dat is dus een voordeel die sommige bestaande klanten hebben.

En inderdaad, zoals ik in mijn eerste bericht zeg, heeft iedere provider een welkomskorting. Wil je veel korting, dan zul je inderdaad jaarlijks over moeten stappen.

Als Ziggo vervolgens ook nog korting geeft aan bestaande klanten, zal dat ook betekenen dat de abonnementsprijzen omhoog gaan, want het misgelopen geld moet ergens vandaan komen.

Jørgen

Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Des te interessanter wordt het dus om steeds over te stappen…

Daarnaast, bij een organisatie als de ANWB lukt het wel om een programma op te zetten waarbij je steeds meer voordelen krijgt als je langer lid bent. Maar dat is natuurlijk een keuze: wil je zo snel mogelijk zo veel mogelijk nieuwe aansluitingen en richt je daar je inspanningen en premies op? Of ga je voor behoud en hogere klanttevredenheid door je bestaande klanten te koesteren?

Linksom of rechtsom, het moet inderdaad uiteindelijk allemaal betaald worden uit abonnementsgelden. Het is maar net waar dat naar toe gaat. En het lijkt er in deze markt en strategie keuze van Ziggo (en ook de andere providers trouwens) het meest op dat je goedkoper uit bent als je vaak wisselt en zo de hoge welkomstpremies kunt incasseren. 

Template

Level 16
  • 2512Posts
  • 59Oplossingen
  • 802Likes

@Jørgen Bij de ANWB ben je lid, bij de een provider ben je klant/abonnee. 

Johan4

Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Bij de ANWB krijg je hoe langer je lid bent meer voordeel

Template

Level 16
  • 2512Posts
  • 59Oplossingen
  • 802Likes

@Johan4 Je zegt het goed bij de ANWB ben je lid. Bij Ziggo ben je klant/abonnee en dat is een groot verschil. 

Johan4

Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Wat is dan het verschil   Ik neem bij alle 2 een dienst af 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Johan4  schreef:

Wat is dan het verschil   Ik neem bij alle 2 een dienst af 


De ANWB is in principe geen organisatie met winstbejag in tegenstelling tot VodafoneZiggo. Hoewel de omzet van de ANWB er niet om liegt vandaag de dag.

 

Je hebt de van oorsprong wielrijders bond daar ben je lid van, en er is de BV ANWB.

Hier een verhelderend artikel.

Johan4

Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

meen je dit nu serieus ? 
weet je de omzet van het afgelopen jaar van alleen de winkels ? 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Johan4  schreef:

meen je dit nu serieus ? 
weet je de omzet van het afgelopen jaar van alleen de winkels ? 


Zie mijn aanvulling. De winkels hebben niks te maken met de Algemene Nederlandse Wielrijders Bond de basis.

wewanl

Level 16
  • 2306Posts
  • 23Oplossingen
  • 855Likes

Bij Vattenfall krijg je ook een oplopende korting des te langer je klant blijft.

Harry1960

Level 5
  • 54Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes

Ja, enkel op stroom...

Heeft weinig zin als je zonnepanelen op de hut hebt liggen....

Johan4

Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

De basis is al lang niet meer van toepassing  tis een concern met een diversiteit van bezigheden  van wegenwacht hulp tot vakantiereizen.  En met een netto omzet van € 1.124.241 

Zal toch wel iets van blijven hangen ergens

Uitgelicht topic