1
Vraag
2
Reacties
MasterWayZ

Level 5
  • 57Posts
  • 2Oplossingen
  • 13Likes

Ziggo zakelijk korting onjuist toegepast, blijft staan als openstaand saldo voor maanden

Goedenavond,

Hier komt een nogal complex verhaal wat zelfs de zakelijke klantenservice van Ziggo niks mee kan.

Twee maanden geleden had de klantenservice van Ziggo mij korting gegeven. Dit was bij de eerstvolgende factuur niet correct toegepast. Hiervoor hadden ze een speciaal iDeal linkje aangemaakt zodat ik de factuur kon betalen en dan zouden ze die handmatig op betaald zetten.

Schijnbaar is dit niet goed gegaan, want vorige maand is dit als openstaand saldo blijven hangen. Dus toen hadden ze weer een nieuw iDeal linkje aangemaakt en daarna handmatig op betaald gezet.

Dus heb nu geen idee wat ik moet. Zie de bijlagen voor extra info.

Daar staat het factuuroverzicht en bedragen (en status "betaald). Daarnaast staat het betalingsoverzicht waarin te zien is dat de betaalde bedragen lager is dan het factuurbedrag (let op; als je de specificatie opent dan komen de bedragen overheen. Dit was dus een korting die niet juist was toegepast denk ik omdat die dus blijft staan als openstaand saldo).

In de derde bijlage staat het daarwerkelijke bedrag van het factuur. Hier zit dus verschil in.

Nu deze maand weer hetzelfde, maar de situatie wordt steeds lastiger en nu wil de Ziggo klantenservice er niks mee, één had zelf mij een leugenaar genoemd (ook bedankt).

Iemand enig idee?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 6813Posts
  • 792Oplossingen
  • 2774Likes

Hi @MasterWayZ

Goed dat je hier even navraag doet, en wat zuur dat je telefonisch niet verder komt en ook nog eens dusdanig dat je als leugenaar wordt bestempeld. Sorry voor deze ervaring. Ik ben er aan deze kant ingedoken en het is inderdaad erg chaotisch geworden. 

Wat in deze situatie niet helpt, is dat de facturatie en vergoedingen sinds enige tijd wat anders ingericht worden. Het is wat krom, maar vergoedingen worden nooit meer van de vorige factuur afgehaald, ook niet als we dat handmatig proberen te doen. Dat betekent dus in jouw situatie dat er een vergoeding is aangemaakt ná de factuur en vervolgens mijn collega dit handmatig van het bedrag heeft afgehaald. Het systeem houdt daar geen rekening mee: Die trekt het van de factuur daarna af, en laat het bedrag ervoor dus openstaan. Zoals je zelf ook had opgemerkt.

Het bedrag dat is vergoed, is dus wel gelukt, alleen van de factuur daarna. Als je de details van die factuur (18 augustus) opent, zul je op pagina 2 en 3 een hoger totaalbedrag zien. Daar is uiteindelijk een verrekening én de vergoeding vanaf gehaald. Datzelfde geldt uiteindelijk voor de factuur daarna, daar heb je opnieuw een vergoeding gekregen. Maar omdat het daar wel vanaf gaat, blijft het originele bedrag openstaan.

Samengevat: Vergoedingen gaan altijd van de nieuwe factuur af, wat helaas soms voor verwarrende situaties kan zorgen zoals hier is gebeurd. Ik hoop dat ik met bovenstaand verhaal een klein beetje duidelijkheid heb kunnen scheppen. We maken de situatie niet makkelijker om in Mijn Ziggo met allerlei verschillende bedragen te werken en dus raad ik aan om de facturen als PDF te openen en de details te bekijken.

Bekijk in context

5 Reacties 5
Bert

Level 21
Super Expert
  • 63150Posts
  • 4367Oplossingen
  • 16658Likes

Een Ziggo moderator komt hier binnenkort langs om naar je probleem te kijken.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 6813Posts
  • 792Oplossingen
  • 2774Likes

Hi @MasterWayZ

Goed dat je hier even navraag doet, en wat zuur dat je telefonisch niet verder komt en ook nog eens dusdanig dat je als leugenaar wordt bestempeld. Sorry voor deze ervaring. Ik ben er aan deze kant ingedoken en het is inderdaad erg chaotisch geworden. 

Wat in deze situatie niet helpt, is dat de facturatie en vergoedingen sinds enige tijd wat anders ingericht worden. Het is wat krom, maar vergoedingen worden nooit meer van de vorige factuur afgehaald, ook niet als we dat handmatig proberen te doen. Dat betekent dus in jouw situatie dat er een vergoeding is aangemaakt ná de factuur en vervolgens mijn collega dit handmatig van het bedrag heeft afgehaald. Het systeem houdt daar geen rekening mee: Die trekt het van de factuur daarna af, en laat het bedrag ervoor dus openstaan. Zoals je zelf ook had opgemerkt.

Het bedrag dat is vergoed, is dus wel gelukt, alleen van de factuur daarna. Als je de details van die factuur (18 augustus) opent, zul je op pagina 2 en 3 een hoger totaalbedrag zien. Daar is uiteindelijk een verrekening én de vergoeding vanaf gehaald. Datzelfde geldt uiteindelijk voor de factuur daarna, daar heb je opnieuw een vergoeding gekregen. Maar omdat het daar wel vanaf gaat, blijft het originele bedrag openstaan.

Samengevat: Vergoedingen gaan altijd van de nieuwe factuur af, wat helaas soms voor verwarrende situaties kan zorgen zoals hier is gebeurd. Ik hoop dat ik met bovenstaand verhaal een klein beetje duidelijkheid heb kunnen scheppen. We maken de situatie niet makkelijker om in Mijn Ziggo met allerlei verschillende bedragen te werken en dus raad ik aan om de facturen als PDF te openen en de details te bekijken.

MasterWayZ
Topicstarter
Level 5
  • 57Posts
  • 2Oplossingen
  • 13Likes

Hi,

Super bedankt voor het antwoord. Is inderdaad nogal een chaos geworden.

Ik begrijp nu wat er mis is gegaan.

De nieuwe factuur heeft in MijnZiggo een openstaand bedrag van €152,86. Op de specificatie staat (PDF) staat €139,03.

Hoe moeten we nu verder met dit?

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 6813Posts
  • 792Oplossingen
  • 2774Likes

Het bedrag dat je nu nog moet betalen is €152,86, dus dat adviseer ik nu ook. Je kunt het overmaken met de gegevens die op de factuur staan of we kunnen een iDeal sturen. De reden dat op de specificatie €139,03 staat is omdat dat het bedrag van deze factuur is (waar ook een vergoeding vanaf is gehaald), maar het bedrag van de eerste factuur (zonder correctie, maar wel een ander bedrag betaald) ook nog open staat.

MasterWayZ
Topicstarter
Level 5
  • 57Posts
  • 2Oplossingen
  • 13Likes

Bedankt.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Polls
Ga je voor een film of een serie?

Uitgelicht topic

Prijswijziging per 1 juli 2022

Binnenkort informeren we iedereen persoonlijk over de prijswijziging van 1 juli 2022. Tussen 9 en 31 mei ontvang je van ons een e-mail of brief wanneer er iets wijzigt in je abonnementskosten. Voor 1 ...

Geplaatst in Archief