1
Vraag
2
Reacties
Peter9988

Level 6
  • 86Posts
  • 1Oplossingen
  • 40Likes

Ziggo wifi pods & mediabox next 4k omruilen

Goedemorgen, 

 

Ik heb een aantal vragen aangezien ik om een of andere reden niet kan chatten via ziggo,

 

Ik wil graag mijn 2 smart wifi pods afmelden van mijn modem, deze staat in bridge dus ik kan dat zelf niet doen, ik heb de 2 pods gekocht en nu aan kennis gegeven maar die krijgen de melding dat de pod al toegewezen is.

 

Ook zou ik graag de Ziggo Mediabox Next (4k) om willen wisselen voor de nieuwe Ziggo Mediabox Next Mini (4k) dit zou mogelijk zijn tegen een eenmalige betaling van 20 euro, ik heb hier namelijk een coax kabel lopen onder een plint wat verre van handig is aangezien de plint omhoog komt 😅 hierdoor zou de next mini een welkome vervanging zijn.

 

 

Ik hoor graag meer van jullie! 

 

Ps: ik weet dat dit een klant helpt klant community is, maar zoals al aangegeven heb ik op het bellen na, geen andere mogelijkheid. Ik kan op dit moment niet bellen, later wel, mocht het zo zijn dat ik het eerder opgelost heb d.m.v bellen, dan zal ik deze topic uiteraard gelijk sluiten.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

@Peter9988 dat is ontzettend aardig van u om alles zelf te regelen. Maar ik zoek slechts de meest logische oplossing. En als uw kennis zich registreert op deze community en uitlegt hoe of het zit dan is mijn ervaring dat een dergelijke vraag in vrijwel alle gevallen resulteert in een snelle oplossing.

Bekijk in context

14 Reacties 14
Verwijderd account
Niet van toepassing

Hoi @Peter9988 ,

Je hebt de pods gekocht neem ik aan?Anders kan het niet, je zal dan de huur moeten opzeggen je kennis zal ze zelf moeten huren.Indien koop, zet dan de serienummers in je profiel bij persoonlijke opmerkingen

Je klantnummer kan je beter weghalen, dit is openbaar.Als je je postcode en huisnummer in je profiel invult is dat voldoende.

Omruilen naar de next mini is mogelijk, maar levertijd is wel wat langer nu.

Chatten is nog wel mogelijk via ziggo.nl/chat , maar je moet wel elke keer als je dat doet je cookies wissen.Waarom weet ik ook niet, misschien zodat minder klanten contact opnemen😅

Peter9988
Topicstarter
Level 6
  • 86Posts
  • 1Oplossingen
  • 40Likes

Bedankt! Heb het snel aangepast, de pods heb ik inderdaad zekf gekocht, serienummer komt er nog aan die zal ik posten zodra ik bericht van mijn kennis terug heb gekregen. 🙂

 

Ik wacht even af tot een ziggo moderator nog iets kan betekenen omtrent het omruilen van de mediabox next.

 

Edit: ik ga het wat betreft de cookies en je link eens proberen, wellicht dat dat werkt 🙂 bedankt @Verwijderd account!

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

@Verwijderd account de topic starter gaf al aan dat deze gekocht zijn.

Verwijderd account
Niet van toepassing

Een moderator komt binnen enkele dagen langs, kan dus wel een tijdje duren😉

Verwijderd account
Niet van toepassing

@Wim C.  schreef:

@Verwijderd account de topic starter gaf al aan dat deze gekocht zijn.


Ow ja, ik zie het.Sorry, had het over het hoofd gezien😉

Peter9988
Topicstarter
Level 6
  • 86Posts
  • 1Oplossingen
  • 40Likes

Ahh dan probeer ik straks te bellen, er zijn nogal wat storingen gaande momenteel, ziggo heeft hier ook last van, en de chat link werkt helaas niet, ik zie staan dat de chat opengaat vanaf de openingstijden, dat is nu al lang geweest 😅  in iedergeval bedankt! 

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@Peter9988 Welkom! Sorry dat het (kennelijk) op onze andere contact kanalen nogal druk is. 

Het gaat dus in eerste instantie om je kennis. Vindt hij het goed dat je zijn/haar gegevens via je profiel deelt? Plaats het adres dan aub even tussen haakjes achter je eigen postcode. Ook kan je daar de serienummers van de Wifi pods plaatsen. 

Wat je pakket aangaat: ik zie dat je verzoek voor het aanpassen naar de Next Mini al is opgepakt voor je! Veel plezier daarmee! 

Peter9988
Topicstarter
Level 6
  • 86Posts
  • 1Oplossingen
  • 40Likes

Ohhh nee dat was het klantnummer van mijzelf, ik dacht dat dat nodig zou zijn, had het meteen aangepast 😁, op mijn profiel heb ik mijn eigen gegevens ingevuld. Ik heb telefonisch contact gehad met jullie, modem staat in bridge en ik moet de pods thuis via de smart wifi app ontkoppelen/verwijderen, maar omdat het modem in bridge staat gaat dat niet, na 1 uur aan de telefoon met een laptop erbij om te kijken of de smart wifi app het daar wel op doet (beste man van ziggo niet wetende dat dat niet gaat als het modem in bridge staat) maargoed hij ging het even nakijken, uiteindelijk blijkt dat ik het modem uit bridge moet halen en dan de pods ontkoppelen en daarna weer in bridge zetten als ik dat zou willen, ik heb het daar maar bij gelaten aangezien ik het niet zie zitten om weer zo lang aan de telefoon te zitten en alles weer in te moeten stellen. Die pods zijn niet bepaald gebruiksvriendelijk naar mijn mening, ik heb dit probleem ook met een andere pod die ik heb verkocht. Erg rommelig vindt ik.

 

Wat betreft de next mini, in eerste instantie kon ik mijn next alleen omwisselen als er wat aan zou mankeren (beetje vreemd om de nieuwe klanten het wel aan te bieden maar bestaande klanten kunnen de pot op 🥴) meneer ging het toch nog even nakijken en toen was het ineens wél mogelijk 🤷‍zal wel goed zijn dan. 

 

Al met al, mediabox next wordt deze week geleverd met retour doos voor de huidige next, en wat betreft de pods, ik laat het zo maar zitten, veelste veel gedoe om 2 pods te verwijderen.

 

Hopelijk wordt het mogelijk om ze zonder problemen die dingen te verwijderen zonder heel het netwerk op z'n kop te zetten, ik ben al lang blij dat ik nu niet zo vaak problemen heb met wifi en internet in het algemeen, maar dat mag ook wel na 3 monteurs (waarvan 1 gratis zou zijn maar toch 50-70 euro voor gerekend werd) 2 wifi modems, 2 pods,  3 tp link mesh deco's en een hoop gevloek en getier...

 

Maargoed het is voor mij opgelost, de pods laat ik voor wat het is.

 

In iedergeval bedankt voor de snelle reacties!

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Beste @Peter9988 

Ik heb de indruk dat een aantal zaken door elkaar gaan lopen en dat leidt tot onnodige verwarring. Is het daarom niet veel eenvoudiger om die kennis een account te laten aanmaken op deze community? Hij of zij meldt dan om deze SmartWifi Pods te laten ontkoppelen en dan kunnen ze worden gebruikt door uw kennis.

Op die manier wordt alles wat eenvoudiger.

Peter9988
Topicstarter
Level 6
  • 86Posts
  • 1Oplossingen
  • 40Likes

@Wim C. Dat klopt, maar ze komen van mij af, ik heb m gegeven als aardigheidje want, surprise surprise, zij hebben ook last van wifi en internet problemen, dan zou ik aan hun maar moeten vertellen, kijk maar even op de community en zoek daar maar een oplossing... als ziggo gewoon zorgt dat die pods fatsoenlijk verwijderd kunnen worden zonder alles op z'n kop te zetten, dan had ik hier sowieso niet hoeven zijn... ik zadel niet graag iemand op met problemen, die pods komen van mij af, wel zo netjes om dat zelf recht te zetten, lijkt mij.

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

@Peter9988 dat is ontzettend aardig van u om alles zelf te regelen. Maar ik zoek slechts de meest logische oplossing. En als uw kennis zich registreert op deze community en uitlegt hoe of het zit dan is mijn ervaring dat een dergelijke vraag in vrijwel alle gevallen resulteert in een snelle oplossing.

Peter9988
Topicstarter
Level 6
  • 86Posts
  • 1Oplossingen
  • 40Likes

Klopt ook, maar het is best lullig om het op zo'n manier op te lossen naar mijn mening 🙂

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

@Peter9988 ik kan het me heel goed voorstellen dat u het lullig vindt dat u het niet kant-en-klaar hebt kunnen regelen. Meestal gaan dingen soepel en soms met een hindernis. 
Ik hoop dat het goed komt.

Peter9988
Topicstarter
Level 6
  • 86Posts
  • 1Oplossingen
  • 40Likes

Heb je gelijk in, ziggo is er ondertussen mee bezig, hopelijk gaat het inderdaad lukken 👍

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic