Mike7575

Level 5
  • 56Posts
  • 0Oplossingen
  • 32Likes

Ziggo vs glasvezel

Ik ben benieuwd wie er ervaring met glasvezel heeft?

 

Er komt bij bij in de wijk glasvezel. Goedkoper abonnement, daarnaast nog eens korting de eerste 6 maanden en snellere verbinding en wifi tot de nok.

 

Bij Ziggo heb ik een oude mediabox xl en slechte wifi. Ik heb gebeld en kon uiteindelijk dan een nieuwe mediabox krijgen maar qua snelheid en kosten veranderd er niets.

 

Alles wijst dus op overstappen naar glasvezel. Zijn er mensen met ervaring met een dergelijke overstap? Zaken die ik in de gaten moet houden?

192 Reacties 192
Serkan
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 11787Posts
  • 897Oplossingen
  • 4303Likes

@Bert Bedankt voor het signaleren.
@Mike7575 Sorry, ik vermoed dat @Lycke de order is vergeten te plaatsen :-(. Het pakketje moet over het algemeen binnen 3-5 werkdagen wel binnen zijn.
Zojuist heb ik een nieuwe splitter verstuurd en een paar kabels (voor de zekerheid) zodat we je modem met de nieuwste kabels kunnen aansluiten.

Wat meer details over jouw verbinding;
De signaalsterkte op het modem is prima, maar kan mogelijk nog stabieler/ worden vanwege de splitter die we vervangen.
Ik zie met vlagen over de afgelopen 7 dagen een kleine percentage van 'CER' (tot 0.16%). Dit is ruis die niet gecorrigeerd kan worden en het liefst op 0% willen zien. Laten we nadat alles is ontvangen nog eens een check doen of het signaal is verbeterd. De down-en upstream SNR is in orde.

Wat ik heb gedaan is de problemen een aantal maal aan Ziggo voorgelegd maar die verwijzen dus alleen naar de handleiding. 
Ik zie dat je in een ander topic ook hebt gereageerd en daar uit je o.a. dat je worstelt met je wifi-ontvangst. 
Nog belangrijker voor ons is dat je aangeeft dat je op zoek bent naar 'service'. Dat is het minste wat we je kunnen bieden. 

@Rowi signaleert ook de powerline adapter en meldt (terecht) het volgende; Ik zie dat er ook powerline adapters zijn of ze werken goed of je hebt boeken steunen. Dat ligt aan het electra net binnenshuis.

Dit product kan een gemakkelijke oplossing zijn om je wifi-bereik te vergroten. De techniek erachter is echter gevoelig(er) voor verstoringen omdat het internet via het stroomnetwerk wordt doorgegeven. 

Ik stuur je ook een privébericht om je nummer te kunnen ontvangen. Ik denk graag met je mee om samen tot een goede oplossing te komen. Ik hoor graag je verhaal en mogelijk komen we alsnog tot een goede oplossing. 🙂
 

Mike7575
Topicstarter
Level 5
  • 56Posts
  • 0Oplossingen
  • 32Likes

IMG_9656.jpgIn plaats van 'een paar kabels en een nieuwe splitter' heeft Ziggo me 1 kabel gestuurd. 

 

Er zit verder geen beschrijving bij, deze is voor van de splitter naar het modem?

 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2179Oplossingen
  • 15499Likes

Dit is een F/F-kabel en inderdaad voor modem naar splitter. De huidige kabel kun je alvast vervangen, deze moet je nog losschroeven, de nieuwe kabel kun je simpelweg op de aansluitingen drukken. De splitter en kabel (POA-254 + F/F) worden gebruikelijk in een pakketje toegestuurd, dus ik vind het vreemd dat je de POA-254 (nog) niet hebt ontvangen.

Mike7575
Topicstarter
Level 5
  • 56Posts
  • 0Oplossingen
  • 32Likes

Ok tnx.

Zelf vind ik het niet vreemd dat ook dit weer mis gaat, dat past geheel in mijn ervaringen met Ziggo. Ze zijn wat dat betreft in ieder geval consistent. 

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4349Posts
  • 574Oplossingen
  • 2124Likes

@Mike7575 Er zijn meerdere kabels en een splitter besteld. Dit wordt los van elkaar geleverd. Er volgen dus nog 2 pakketjes met de benodigde materialen. 

@Serkan heeft overigens ook privé contact met je, begrijp ik. Hij staat graag voor je klaar voor verdere ondersteuning. 

Mike7575
Topicstarter
Level 5
  • 56Posts
  • 0Oplossingen
  • 32Likes

@tobiastheebe Ik heb een tweede kabel binnen, eenzelfde maar aan 1 kant groen. Is deze ook van de splitter naar de modem? En wat is het verschil met de eerste kabel die aan beide kanten rood is (behoudens de kleur dan natuurlijk)?

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2179Oplossingen
  • 15499Likes

Een IEC/F-kabel (groen en rode stekker) heb je niet nodig, deze is bedoeld om het modem aan te sluiten op een ander type splitter (POA-01-B) of direct op het AOP of om een versterker aan te sluiten.

Serkan
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 11787Posts
  • 897Oplossingen
  • 4303Likes

@Mike7575 
Ik heb je afgelopen dinsdag ook nog een privébericht gestuurd n.a.v. jouw reactie op mijn eerste bericht.

Wil je mij een seintje geven zodra je ook de splitter in ontvangst hebt genomen? Dan kunnen m.i. gelijk het modem voor je nakijken of het goed online is, en nogmaals, ik hoor heel graag je problemen aan m.b.t. je wifi-netwerk. We helpen je graag verder om je wifi-ervaringen ook te optimaliseren. Ik zie je privé reactie graag tegemoet.

p.s.: Ik had 2 kabels en 1 splitters verstuurd. De verschillende kabels zijn verstuurd 'voor het geval dat'. Helaas stuurt ons logistieke partner de producten los waardoor er enige verwarring is ontstaan.

Mike7575
Topicstarter
Level 5
  • 56Posts
  • 0Oplossingen
  • 32Likes

Downloadsnelheden zijn inmiddels gezakt naar 2.7 mbps.

Upload is 19.5 mbps.

Ping 15 ms.

Ik moet continu mn modem resetten waarna het eventjes goedgaat.

Prive-bericht versturen naar Serkan zoals gevraagd is niet mogelijk 

  • Het is niet mogelijk om een privébericht te sturen naar deze gebruiker. Je bericht wordt niet verzonden.

Op de stekker van mn modem brand steeds een oranje lampje (met een symbool van een huisje ervoor), weet iemand wat dat betekent? Ik kan het niet vinden.

Template

Level 16
  • 2511Posts
  • 59Oplossingen
  • 802Likes

@Mike7575 Ook niet via het beantwoorden van het privé bericht dat @Serkan je heeft gestuurd? Dus zijn prive bericht beantwoorden ipv een nieuw bericht sturen 

Mike7575
Topicstarter
Level 5
  • 56Posts
  • 0Oplossingen
  • 32Likes

Ja klopt, antwoorden kan niet, dan komt dat bericht.

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

"Op de stekker van mn modem brand steeds een oranje lampje (met een symbool van een huisje ervoor), weet iemand wat dat betekent? Ik kan het niet vinden."

 

Een modem met een huisje en een oranje lampje?

Dat is je modem niet, dat is je een onderdeel van de Ziggo powerline wifibooster via de stroom en geeft aan dat de verbinding niet helemaal goed is tussen de A module en de B module.

TonM1965

Level 5
  • 61Posts
  • 1Oplossingen
  • 22Likes

Ik heb juist een andere keuze gemaakt, nl. van KPN naar Ziggo. Ik had met name heel veel moeite met het nieuwe TV-platform van KPN. Zap-snelheid was soms wel 5 tot 7 seconden wachten. Ziggo TV is veel uitgebreider, alle regionale zenders en Ziggo sport totaal (TV Max). Naast TV Max heb ik Internet Giga. De upload is dan wel niet synchroon, maar daar merk ik weinig van. De downloadsnelheid is dat wat ze beloven rond de 900 Mbps. 

 

Ik zou zeggen overweeg goed wat je doet. Ja het is waar, Ziggo is duurder, maar je krijgt wel waar voor je geld. Voor mij was het belangrijkste de te snelle uitlevering van het nieuwe TV+ van KPN.

Mike7575
Topicstarter
Level 5
  • 56Posts
  • 0Oplossingen
  • 32Likes

Nou ik heb al een maand of 5 haperend Wifi, moet mn modem steeds resetten en en downloadsnelheid van tussen de 5 en 10 mbps. Dus denk eerlijk gezegd niet dat het veel slechter kan. 

De aanleg van glasvezel is helaas nog niet gestart maar we hebben van de gemeente nog wel een brief binnen gekregen dat er blijkbaar een tweede glasvezelaanbieder (ben de naam even kwijt) zich heeft gemeld.

Heel toevallig stond deze week een Ziggo-verkoper aan de deur die vroeg of ik interesse had in Ziggo Glasvezel. 

Helaas zit ik tot er glasvezel ligt vast aan Ziggo. En dat is met haperend Wifi heel vervelend (terwijl ik wel gewoon de volle mep moet betalen).

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2179Oplossingen
  • 15499Likes

Zoals Bert eerder aangaf, is er mogelijk sprake van een slechte link tussen beide powerline-adapters, wat de oorzaak kan zijn voor dit probleem. Om andere mogelijke oorzaken uit te sluiten:

 

Kun je op het modem inloggen via 192.168.178.1 of 192.168.100.1 en de gegevens plaatsen die worden getoond op de tabbladen Downstream, Upstream en Netwerk historie/log op de pagina Geavanceerde instellingen, Hulpmiddelen, Netwerk status?

 

Kun je eventueel nog een nieuwe foto van de coaxinstallatie plaatsen?

Mike7575
Topicstarter
Level 5
  • 56Posts
  • 0Oplossingen
  • 32Likes

De wifibooster hangt boven, daar heb ik helemaal geen wifi of zeer sporadisch. 

De problemen ervaar ik beneden en dan zit ik een paar meter van het modem vandaan.

Via de link kom in niet ingelogd? Leeg scherm met een Ziggo-logootje.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2179Oplossingen
  • 15499Likes

Heb je behalve de powerline-adapter boven geen andere access points in gebruik? "Leeg scherm met een Ziggo-logootje." betekent dat de inlogpagina nog wordt geladen.

Mike7575
Topicstarter
Level 5
  • 56Posts
  • 0Oplossingen
  • 32Likes

Nee ik heb alleen het modem en die booster hangen boven. 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2179Oplossingen
  • 15499Likes

Je kunt nog controleren of een directe bekabelde verbinding (ethernet) met de modemrouter wel stabiel is en of inloggen op het modem via deze weg wel lukt.

w.j.b

Level 14
  • 1614Posts
  • 2Oplossingen
  • 308Likes

@TonM1965  schreef:

Ik had met name heel veel moeite met het nieuwe TV-platform van KPN. Zap-snelheid was soms wel 5 tot 7 seconden wachten.


Ik begrijp dat het trage zappen tot het verleden behoort. (Bron)

Uitgelicht topic