Mike7575

Level 5
  • 56Posts
  • 0Oplossingen
  • 32Likes

Ziggo vs glasvezel

Ik ben benieuwd wie er ervaring met glasvezel heeft?

 

Er komt bij bij in de wijk glasvezel. Goedkoper abonnement, daarnaast nog eens korting de eerste 6 maanden en snellere verbinding en wifi tot de nok.

 

Bij Ziggo heb ik een oude mediabox xl en slechte wifi. Ik heb gebeld en kon uiteindelijk dan een nieuwe mediabox krijgen maar qua snelheid en kosten veranderd er niets.

 

Alles wijst dus op overstappen naar glasvezel. Zijn er mensen met ervaring met een dergelijke overstap? Zaken die ik in de gaten moet houden?

192 Reacties 192
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

Kijk goed, bij de provider waar je de glasvezel van krijgt, naar het forum en de problemen die er spelen.

Nu zijn er op ieder forum, van iedere provider, een berg problemen te vinden, als je miljoenen klanten hebt, dan is het vaak maar een heel klein percentage waar iets stoort of niet werkt en op een forum lijkt het dan al snel heel veel, maar sommige problemen komen behoorlijk vaker voor bij bepaalde providers.

 

b.v. Hier is Open Dutch Fiber / T-Mobile in de stad glasvezel aan het aanleggen en dat loopt nog steeds niet lekker, wel glasvezel in huis, maar binnen een paar weken dat het zou moeten werken, bij een aantal, nog steeds geen internet of al weken haperend internet en die zijn weer terug gegaan naar Ziggo.

 

Maar ergens anders kan dat weer anders zijn.

Zoek ook op glasvezel en je woonplaats, dan komen de positieve en/of negatieve reacties naar boven in Google.

puppie

Level 17
  • 2637Posts
  • 66Oplossingen
  • 1063Likes

mail adressen met @Ziggo of @Home Of....verdwijnen dan.

zorg dus voor een alternatief.

Heb je tv van ziggo....bij de glasboer zul je niet dezelfde zenders zien.

En het gras is bij de ander altijd groener.....maar ik zou hier niet willen overstappen naar kpn....duurt een jaar aan ergernis.

Buurman

Level 14
  • 986Posts
  • 50Oplossingen
  • 897Likes

In 2000 in onze nieuwbouw woning aan de digitale kabel gegaan.

Vele namen hadden ons abonnement mr.Zap, TVHome, Essent Kabelcom, @Home en als laatste Ziggo hierbij vele decoders versleten.

Ondanks dat Reggefiber hier al ruim 9 jaar geleden glas heeft aangelegd bevalt tot op heden Ziggo ons nog prima.

We zijn ruim tevreden met onze beide Next Mini’s en TV Compleet met Internet Start XXL.

Zolang er geen noemenswaardige prijs of kwaliteitsverschillen zijn is er voor ons geen behoefte om over te stappen, want het TV aanbod en de Internetsnelheid voldoet aan onze prima aan onze verwachtingen. 

 

wewanl

Level 16
  • 2305Posts
  • 23Oplossingen
  • 855Likes

Ik heb jaren glasvezel gehad van Caiway. Dat was een prima combinatie; internet over de glasvezel en televisie over de coaxkabel die er al lag. Maar toen Caiway zijn interactieve platform op de glasvezel wilde promoten zijn ze veel zenders op de glasvezel wel gaan overzetten naar HD, maar op de glasvezel bleven ze SD. Dat was voor mij een reden om over te stappen naar Ziggo. 

 

( voor de beeldvorming: Ik heb dus twee coax abonnee overname punten in huis. Eén van Ziggo en één van Caiway. Daarnaast een glasvezel aansluiting van Delta Netwerk, waarop ik onder andere Caiway, Delta en  Solcon kan krijgen) Hoewel Solcon van KPN is, kan ik geen eigen product van KPN krijgen op de glasvezel. Dan wordt ik verwezen naar een oud koperlijntje) 

S4R

Level 16
  • 2032Posts
  • 71Oplossingen
  • 1270Likes
MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

das bij elke provider wel

S4R

Level 16
  • 2032Posts
  • 71Oplossingen
  • 1270Likes

😂

Ziggo is nog slechter

 

https://nl.trustpilot.com/review/www.ziggo.nl

 

wewanl

Level 16
  • 2305Posts
  • 23Oplossingen
  • 855Likes

KPN heeft zijn tarieven sinds vandaag verlaagd,

 

https://www.aanbieding.nl/kpn-verlaagt-de-internetpatten-flink/ 

 

KPN heeft besloten de prijzen van haar internetpakketten te verlagen.

Zo betaal je €42,50 voor 100 Mbit, €50 voor 200 Mbit en €52,50 voor 1000 Mbit. 

 

Ik denk dat Ziggo niet anders kan dan ook zijn prijzen drastisch te verlagen. 

Buurman

Level 14
  • 986Posts
  • 50Oplossingen
  • 897Likes

@wewanl  schreef:

KPN heeft zijn tarieven sinds vandaag verlaagd,

 

https://www.aanbieding.nl/kpn-verlaagt-de-internetpatten-flink/ 

 

KPN heeft besloten de prijzen van haar internetpakketten te verlagen.

Zo betaal je €42,50 voor 100 Mbit, €50 voor 200 Mbit en €52,50 voor 1000 Mbit. 

 

Ik denk dat Ziggo niet anders kan dan ook zijn prijzen drastisch te verlagen. 


KPN 200/200 + TV met 2 decoders incl. opnemen is met die  geplaatste aanbieding.nl link van je zou mij   € 67,50 gaan kosten. 

Dat was vorige jaar exact dezelfde prijs, want dat heb ik zelf al enige keren gecheckt. 

Die link is dus klink klare onzin.  

Mike7575
Topicstarter
Level 5
  • 56Posts
  • 0Oplossingen
  • 32Likes

De aanbieder is Delta. Wat mij persoonlijk aanspreekt is de gratis installatie icm de wifi tot de nok garantie. Ik ben benieuwd of ze dat waar kunnen maken, ik loop nu vaak tegen wifi problemen aan dus als ze dat daadwerkelijk op kunnen lossen dan is dat voor mij wel een voordeel.

Gio2903

Level 17
  • 3124Posts
  • 160Oplossingen
  • 2219Likes

wifi in je hele huis is puur marketing. met enkel een modem is het meestal onmogelijk om tot op zolder wifi te hebben. en let op, als je op zolder wél 1 streepje wifi hebt, heb je dus internet. traag, maar het is er 😉

 

er zijn genoeg oplossingen om overal in huis wifi te hebben, via je provider of zelf iets aanschaffen. ik weet niet wat je als slechte wifi ervaart, maar het kan natuurlijk zo zijn dat er dingen in huis verouderd zijn en dat dat de oorzaak is. ervaring met glasvezel heb ik niet, want het is hier nog niet, dus daar kan ik je niet mee helpen

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Buurman niet helemaal onzin. Het internet deel wordt wel goedkoper TV wordt € 2,50 duurder.

 

Wat er verder veranderd is dat je nu Androidboxen krijgt dus alle streaming apps zijn beschikbaar via de playstore.

 

Ga ik nu over van Hussel 100/100 TV en telefoon naar TV+ zou ik twee euro voordeliger uit zijn. Van € 59,00 naar € 57,00.

 

Ik betaal nu € 49,00 voor 100/100

Wie enkel Internet afneemt kan voordelig uit zijn.

On topic.

@Mike7575 

 

Ik ben meerdere keren van Ziggo kabel naar glasvezel en andersom geswitcht.

 

Je zal inderdaad als je dit nog niet hebt ergens een provider onafhankelijk emailadres kunnen/moeten aanmaken.

 

Practisch gezien kan je de router meer centraal plaatsen die hoeft niet kort bij het aansluitpunt te zitten. Als je apparaten bedraad op de router wil aansluiten dan zal de plaats al vastliggen.

 

Als er coax leidingen naar andere kamers gaan voor extra televisies hebben die geen nut meer. Die kunnen voor netwerk kabels worden vervangen.

 

Dat snellere wifi tot in de nok daar moet je niet te veel van voorstellen. 

Dat is marketing praat, het is niet onmogelijk maar wel met de nodige extra wifi accespunten.

 

Als je wifi met Ziggo slecht is weet ik bijna zeker dat dit bij een andere provider niet beter wordt.

 

Waarom is je wifi nu slecht is het vaste verbinding ook slecht?

 

Of het internet signaal nu via glas of koper binnenkomt merk je normaal gesproken niks van.

 

 

 

 

 

 

Mike7575
Topicstarter
Level 5
  • 56Posts
  • 0Oplossingen
  • 32Likes

@RoW ik heb naast een slecht bereik (ook beneden) last van een heel variabele snelheid en vaak valt het signaal ook helemaal weg en komt pas terug wanneer ik de router reset.

 

Uiteraard aangegeven bij Ziggo maar verder dan een kort berichtje met wat smileys erin en de boodschap dat ik de handleiding moet lezen kom ik niet. Het kan onmogelijk aan het modem zelf liggen geven ze aan.

 

Qua wifi garantie bij Delta ga ik er wel vanuit dat het een werkbare Wifi snelheid is ook boven maar ik zal wel eens nakijken of ze ook een daadwerkelijke snelheid garanderen. Wel meen ik gelezen te hebben dat ze indien nodig extra apparatuur plaatsen en dat dat deel uitmaakt van die garantie die ze geven. 

 

Vaste verbinding is prima.

sebas14

Level 11
  • 590Posts
  • 16Oplossingen
  • 306Likes

Ik ga van de week bij iemand Delta aansluiten die heeft de Deco's M5 erbij gehad (3 stuks) en een Nokia glasvezelmodem. Die modem moet verplicht in de meterkast, omdat er op de modem een vaste glasvezel zit van 2m. De glasvezel van buitenaf zit ook in de meterkast. De 1ste Deco M5 (geplaatst in de woonkamer) wordt vast aangesloten op de modem en de andere 2 maken draadloos verbinding met elkaar (tot aan de nok) zoals ze maar zeggen.

Hier draait nu bijna een jaar glasvezel van KPN met Fritzbox/repeater erachter. Nog geen uitval gehad.

Ziggo daarvoor gehad met een stabiele verbinding ook met de Fritzbox/repeater en Next en routerfunctie in de modem buitenspel gezet.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Mike7575 is de Mediabox XL je modem of heb je een losse. Het lijkt dat je binnenshuis installatie zoals de AOP nagekeken moet worden.

 

Ik ben heel benieuwd naar die wifi garantie. Toen Ziggo destijds de Powerpromisse nog had was dat niet zonder extra kosten voor de klanten.

Mike7575
Topicstarter
Level 5
  • 56Posts
  • 0Oplossingen
  • 32Likes

@RoWi. ik heb inderdaad een Mediabox XL en een los modem in de meterkast.

Ik heb nog met Caiway gebeld, indien nodig worden gratis 3 wifi boosters geplaatst en geinstalleerd.

Ook Ziggo nog gebeld over de kosten (ik ben bij Caiway € 300,- goedkoper uit het eerste jaar) maar daar was verder niets mogelijk. 

Dus ik ga het glasvezel maar ervaren. In de hoop dat de Wifi-problemen dan zijn opgelost want dat is nog wel het belangrijkste.

 

w.j.b

Level 14
  • 1614Posts
  • 2Oplossingen
  • 308Likes

@RoWi.  schreef:

Wat er verder veranderd is dat je nu Androidboxen krijgt dus alle streaming apps zijn beschikbaar via de playstore.


Maar let op, daarmee is er ook een einde gekomen aan de HD-"Glas" zenders (12,5Mbps) en is de hoogst mogelijke kwaliteit "gewoon" HD (7,1Mbps). Gelukkig ontvangen de bestaande klanten van KPN nog wel de HD-"Glas" zenders.

wewanl

Level 16
  • 2305Posts
  • 23Oplossingen
  • 855Likes

Misschien verbetert KPN wel de kwaliteit van alle zenders? Nieuwe codec, etc. 

w.j.b

Level 14
  • 1614Posts
  • 2Oplossingen
  • 308Likes

@wewanl  schreef:

Misschien verbetert KPN wel de kwaliteit van alle zenders? Nieuwe codec, etc. 


KPN lijkt gezwicht voor de enorme bak negatieve berichten die op het forum en tweakers geplaatst werden over het stoppen met HD-"Glas".

Zie https://www.totaaltv.nl/nieuws/kpn-stopt-met-leveren-hd-glas-op-nieuwe-tv-decoder

Uitgelicht topic