Vraag
Reacties
Aankondigingen
rick70
Level 10

Ziggo verliest ondanks uitzendrechten Champions League opnieuw veel klanten

Ziggo blijft klanten verliezen. Het bedrijf haalde in augustus juist nog de exclusieve uitzendrechten voor de Champions League binnen om bestaande klanten te behouden en nieuwe aan te trekken. Toch verloor Ziggo afgelopen kwartaal bijna 34.000 klanten.

Al jaren ziet Ziggo ieder kwartaal meer klanten vertrekken dan dat er terugkomen. In de afgelopen drie maanden kromp het klantenbestand met 33.600 klanten. In een jaar tijd is Ziggo daarmee 147.600 klanten verloren.

Lees verder (Bron: nu.nl): https://www.nu.nl/tech/6333555/zigg...en-champions-league-opnieuw-veel-klanten.html

0 Kudos
6 Reacties 6
Meldingen
Aan Uit
Template
Level 17

Is de oplossing niet mbt Sport naast kanaal 14 en soms 13. Om Ziggo Sport kanaal 14 meer exclusive content te plaatsen die niet op Ziggo Sport Totaal te zien is, op kanaal 13 elk weekend sport uit te zenden exclusief op 13 dat dus ook niet op Ziggo Sport Totaal te zien is, denk bijvoorbeeld kleine sporten die bijna niks kosten en met RTL een exclusieve deal sluiten, om daarop content uit te zenden die zelfs niet op Videoland is te zien of exclusief bij Ziggo sneak peaks van Videoland en RTL Nederland. Denk bijvoorbeeld aan Big Brother exclusief bi Ziggo naast RTL5 en Videoland. 

0 Kudos
DON PAPA
Level 17

Deze leeg loop zal nog wel een aantal jaren doorgaan, nu steeds meer mensen een glasvezel aansluiting krijgen (in veel gevallen voor minder geld en hogere "up" snelheid en lagere ping). Ik heb zelf nu ruim een jaar glasvezel van Odido op mijn huisadres en zie totaal geen reden meer om terug te keren naar Ziggo, want zelfs met de Ziggo nieuwe klanten kortingen, ben ik bij Odido nog steeds veel goedkoper uit en krijg meer. 

efok
Level 17

Ik snap wel dat klanten weglopen, als je eenmaal glasvezel hebt. Wat ik echt gek vind is dat er ook weinig actie bij Ziggo lijkt te zijn om die upload eens structureel te verhogen. Docsis 3.1 moet dat aankunnen, maar er gebeurt helemaal niets mee. Zodra mijn glasvezel is aangesloten ben ik ook foetsie op deze manier. Met een symmetrische verbinding zou ik misschien nog wel blijven zitten, als het prijsverschil niet te groot is.

wewanl
Level 17
  • Ik begrijp ook niet waar Ziggo zo treuzelt.
  • Het enige waar Ziggo voortvarend mee is zijn prijsverhogingen. 
0 Kudos